شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

بررسی آموزش مهارتهای تفکر خلاق برخود تنظیمی عاطفی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی شهرستان شبستر در سال 95-96

هدف اين پژوهش بررسي تاثیر آموزش مهارت¬های تفكر خلاق بر خودتنظیمی عاطفی و اشتیاق تحصیلی دانش¬آموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی شهرستان شبستر در سال تحصیلی 1396-1395 می باشد. این پژوهش از نوع مطالعات شبه آزمايشي و به صورت پيش آزمون ـ پس آزمون با گروه كنترل است. 97 دانش آموز از دو کلاس بصورت در دسترس، از دو مدرسه نمونه دولتی برهان-الدین شبستری و برهان¬الدین شبستری انتخاب و در دو گروه آزمایش (46 نفر) و گروه کنترل (51 نفر) قرار گرفتند. بعد از پيش آزمون، آزمون T براي اطمينان از عدم معناداري تفاوت بين دو گروه آزمایش و کنترل انجام شد. سپس در 8 جلسه، آموزش مهارت¬های تفكر خلاق بصورت یک پکیج آموزشی توسط پژوهشگر براي گروه آزمايش اجرا شد و گروه كنترل آموزشي دريافت نكرد. داده¬هاي حاصل از پيش¬آزمون و پس¬آزمون با آزمون تحلیل کواریانس مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد كه بین گروه آزمايش و گروه كنترل در نمره خودتنظیمی عاطفی با سطح اطمینان 95% با توجه به (0.655F=) و (0.420sig=) تفاوت معنی¬داری وجود ندارد. همچنین در نمره اشتیاق تحصیلی نیز با سطح اطمینان 95% و (3.225F=) و (0.076sig=) بدست آمده تفاوت معنی¬دار نمی¬باشد. فرضیه اصلی رد و فرضیه صفر قبول می¬شود. در نتیجه بین نمرات پیش¬آزمون و پس آزمون تفاوت معنی¬داری مشاهده نمی¬شود و آموزش مهارت¬های تفکر خلاق بر خودتنظیمی عاطفی و اشتیاق تحصیلی دانش-آموزان تاثیری ندارد.
شناسه کالا در انبار: 20-01-12
500,000

چکیده1

فصل اول:  کلیات تحقیق.. 2

1-1  مقدمه. 3

1-2  بیان مسئله. 4

1-3  اهمیت و ضرورت پژوهش... 7

1-4  اهداف پژوهش... 8

1-4-1    هدف کلی.. 8

1-4-2    اهدف اختصاصی.. 8

1-5  فرضیه های پژوهش... 8

1-6  تعاریف متغیرها9

1-6-1    متغیرهای پژوهش... 9

1-6-2    تعاریف نظری متغیرها9

1-6-3    تعاریف عملیاتی متغیرها9

فصل دوم: مروری بر پیشینه نظری و ادبی تحقیق.. 11

2-1  مقدمه. 12

2-2  بحث های تئوریک... 12

2-2-1    پیشگفتار خودتنظیمی عاطفی.. 12

2-2-2    اهمیت خودتنظیمی عاطفی.. 13

2-2-3    شناخت و عاطفه. 14

2-2-4    خودتنظیمی شناختی و رفتاری.. 15

2-2-5    خودتنظیمی عاطفی.. 15

2-2-6    کارکرد خودتنظیمی عاطفی.. 16

2-2-7    ویژگی عاطفی انسان. 17

2-2-8    نظریه خودآگاهی.. 17

2-2-9    فرآیند تنظیم عاطفی.. 18

2-2-10  ابعاد راهبردهای یادگیری خودتنظیمی.. 18

2-2-11  ویژگیهای یادگیرندگان خودتنظیم. 19

2-2-12  رابطه خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی.. 20

2-3  اشتیاق تحصیلی.. 20

2-3-1    سرزندگی تحصیلی.. 21

2-3-2    زندگی تحصیلی.. 22

2-3-3    اهمیت اشتیاق تحصیلی.. 22

2-3-4    نظریات اشتیاق تحصیلی.. 23

2-3-5    انواع اشتیاق تحصیلی.. 25

2-3-6    طبقه بندی اشتیاق به تحصیل از نظر اهداف.. 25

2-3-7    فرآیند عدم اشتیاق به تحصیل. 27

2-3-8    اثرات عدم اشتیاق به تحصیل. 28

2-3-9    راهبردهای افزایش انگیزه ی تحصیلی.. 32

2-3-10  مجموعه فعالیت های نادرست در زمینه عدم اشتیاق به تحصیل. 36

2-4  مفهوم خلاقیت.. 36

2-4-1    تاریخچه خلاقیت.. 37

2-4-2    دیدگاه هایی درباره خلاقیت.. 38

2-4-3    تفکر خلاق چیست ؟. 42

2-4-4    راه حل هایی برای پرورش تفکر خلاق. 45

2-5  تحقیقات پیشین. 47

2-5-1    تحقیقات داخلی.. 47

2-5-2    تحقیقات خارجی.. 51

2-6  جمع بندی.. 53

فصل سوم: روش پژوهش... 56

3-1  مقدمه. 57

3-2  روش پژوهش... 57

3-3  جامعه آماری.. 57

3-4  حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 58

3-5  روش گردآوری مطالب.. 58

3-6  ابزارهای پژوهش... 58

3-7  تجزیه و تحلیل آماری داده ها59

3-8  پکیج آموزشی تفکر خلاق. 60

فصل چهارم:  یافته های پژوهش... 77

4-1  مقدمه. 78

4-2  توصیف داده ها79

4-3  یافته های استنباطی.. 79

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری و پیشنهادها85

5-1  مقدمه. 86

5-2  خلاصه ای از نتایج.. 86

5-3  بحث در مورد یافته ها87

5-4  محدودیت های پژوهش... 90

5-5  پیشنهاد های پژوهش... 90

5-5-1    کاربردی.. 90

5-5-2    پژوهشی.. 90

منابع    92

پیوست    99