عنوان شماره صفحه
فصل اول کلیات تحقیق.. 11
1-1: مقدمه. 12
1-2: بیان مساله. 13
1-3: اهمیت و ضرورت پژوهش.... 15
1-4: اهداف و فرضیههای پژوهش.... 16
1-4-1: هدف کلی.. 16
1-4-2: اهداف جزیی.. 16
1-4-3: فرضیه پژوهش... 17
1-5: تعریفهای نظری و عملیاتی متغیرها17
1-5-1: تعریفهای مفهومی.. 17
1-5-2: تعریف عملیاتی متغیرها18
فصل دوم ادبیات و پیشینه پژوهشی.. 19
2-1: مقدمه. 20
2-2: مهارتهای خود مراقبتی.. 20
1-2-2: تعریف خود مراقبتی.. 20
2-2-2: نتایج رفتارهای خود مراقبتی.. 22
3-2-2: نقص مراقبت از خود. 23
4-2-2: حیطه های خود مراقبتی.. 24
5-2-2: چگونه حمایت از خود مراقبتی منجر به بهبود وضعیت سلامت می شود؟. 24
6-2-2: تبیین کننده خود مراقبتی.. 25
7-2-2: نظریههای مهارت خود مراغبتی.. 26
الگوي باورهاي بهداشتي:29
3-2: الگوی چند وجهی لازاروس.... 31
2-3-1: مفاهیم پایه الگوی چند وجهی لازاروس... 31
2-3-2: دید گاه درمان چند وجهی نسبت به نیروهای ناهشیار. 32
2-3-3: ابعاد هفت گانه شخصیت که گسسته اما متعامل هستند:32
2-3-4: اهداف کلی درمان. 33
2-4: مبانی تجربی تحقیق.. 36
فصل سوم روششناسی پژوهش.... 38
3-1: مقدمه. 39
3-2: روش پژوهش.... 39
3-3: جامعه و نمونه آماری.. 39
3-4: ابزار پژوهش.... 39
5-4: روش اجرای پژوهش.... 40
4-6: روش تجزیه و تحلیل دادهها40
فصل چهارم تجزیه و تحلیل دادهها41
1-4: مقدمه. 42
2-4: یافته های توصیفی.. 42
خصوصیات جمعیت شناختی.. 43
3-4: بررسی پیش فرضهای تحلیل کوواریانس.... 44
1-3-4: بررسی نرمال بودن توزیع نمرات مهارتهای خود مراقبتی.. 44
2-3-4: بررسی مفروضه همگنی شیب رگرسیون. 45
3-3-4: بررسی مفروضه یکسانی واریانس ها45
4-4: فرضیه های پژوهش.... 46
فصل پنجم بحث و نتیجه گیری.. 56
5-1: مقدمه. 55
5-2: بحث و بررسی یافتههای پژوهش.... 55
5-3: محدودیتهای پژوهش.... 59
5-4: پیشنهادهای پژوهشی.. 60
5-5: پیشنهادات کاربردی.. 60
پیوستها61
فهرست منابع.. 63
الف) منابع فارسی
1) الگتون، پیتر؛کالمرز، هلن .(1382). «تئوری های پرستاری».ترجمه رسول تبری.گیلان:بشری.(تاریخ انتشار به زبان اصلی ندارد(.
2) پروچاسکا، جیمز؛ نورکراس، جان؛ آوادیس یانس، هامایاک.(2005). «نظریه های روان درمانی»، ترجمه سید یحیی محمدی (1390). انتشارات رشد.
3) ثنایی، باقر.(1383 ). «روان درمانی و مشاوره گروهی». چاپ چهارم. تهران: انشارات چهر.
4) دادستان، پریرخ؛ دباغی، پرویز؛ ساعتچی، محمود. (1381 ).«اثربخشی دو روش درمان چندوجهی و آرامش سازي تدریجی در کاهش اضطراب دانش آموزان مقطع متوسطه دبیرستان هاي منطقه 18 آموزش و پرورش تهران». مقاله ارائه شده در دومین کنگرة روان شناسی بالینی ایران، دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی، 25-24 اردیبهشت .
5) رضاییان، سیده محبوبه؛ عابدیان، زهرا؛ لطیفنزاد رودسری، رباب؛ مظلوم، رضا و دادگر، سلمه (1396). «ارتباط استرس، اضطراب و افسردگی با رفتارهای خودمراقبتی دوران بارداری در زنان در معرض خطر زایمان زودرس». مجله زنان و مامایی و نازایی زنان. دوره 20. شماره 3.
6) رفیعی فرد، شهرام؛ عطار زاده، ماندانا؛ احمدزاده اصل، مسعود.(1386).«نظام جامع توانمندسازی مردم برای مراقبت از سلامت خود»، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی قم: مؤسسه پژوهشگران بدون مرز،84-65.
7) ریحانی، طیبه؛ سخاوتپور، زهره؛ حیدرزاده، محمد؛ موسوی، مهدی؛ مطلوم، رضا(1393). «بررسي تأثير آموزش خود مراقبتي معنوي بر تحمل پريشاني مادران نوزادان نارس بستري در بخش مراقبت ويژه نوزادان». مجله زنان مامایی و نازایی. دوره 17. شماره 97. ص 28-18.
8) سلطانی خورشید، حدیث. (1389). «اثربخشی آموزش گروهی با رویکرد چندوجهی لازاروس بر افزایش رضایت زناشویی زنان بر خانمهاي عضو بسیج سبزدشت در شهرستان رباط کریم» . پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
9) شجاعی، فاطمه؛ عاصمی، صدیقه؛ نجف یارندی، اکرم؛ و حسینی، فاطمه. (1384). «بررسی ارتباط رفتارهای». زمستان
10) شمس، شمسالدین؛ مرادی، یاسر؛ ذاکر، محمدرضا (1396). «بررسی اثربخشی آموزش خودمراقبتی بر سالمت جسمی و روانی در بیماران دیابتی». مجله علمی دانشکده پرستاری و مامائی همدان. دوره 25، شماره 2.
11) قنبری ، عاطفه.(1387).«بررسی تأثیر آموزش براساس الگوی پنداشتی مراقبت از خود اورم بر کیفیت زندگی و وضعیت متابولیک بیماران دیابتی غیر وابسته به انسولین مراجعه کننده به مرکز آموزش دیابت در شهر تبریز».رساله دکتری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز.
12) کرمی، ابوالفضل؛ خدیجه، آرین؛ سلطانی خورشید، حدیث؛ خان ابادی، مهدی(1391). «بررسي اثربخشي آموزش گروهي با رويكرد چند وجهي لازاروس بر افزايش رضايت زناشويي زنان». فصلنامهي علمي – پژوهشي جامعه شناسي زنان، سال سوم، شمارهي اول.
13) كمالی، محمد (1385)، «حضور كودك معلول در خانواده».تهران: انتشارات رشد.
14) کوری، جرالد (2002)، «نظریه و کاربست مشاوره و روان درمانی»، ترجمه سید یحیی محدی (1395). انتشارات ارسباران.
15) کوشیار، هادی؛ و حیدری، عباس. (1388). «تئوری ها و تئوری پردازان پرستاری». تهران: اندیشه رفیع.
16) هاریسون ،تنسلی راندولف .(1384).«اصول طب داخلی هاریسون».ترجمه انوش دهنادی مقدم.تهران: طبیب.(تاریخ انتشار به زبان اصلی 2005).
ب) منابع انگلیسی:
1)Anderson R, Bulter P.( 2015), Patient empowerment: results of a randomized controlled trial. Diabetes Care.; 18 (6): 412-15.
2)Benzein E, Berg A(2005). The level of and relation between hope, hopelessness and fatigue in patients and family members in palliative care. Palliative Medicine. 2005; 19 (3) :234–40
3)Beranth C. (1999), The health belief model applied to glycemic control. Diabetes Educ.;21(8):321-9.
4)Bolahri G, Nazari GH, Zamaniyan S. (2012) Effective therapeutic spirituality to reduce the amount of intellectual depression, anxiety and stress in women with breast cancer. Sociol Women;3(1):85-116.
5)Carrasco R, Eser E, Hao Y, McPherson KM, Green A, Kullmann L and THE WHOQOL-DIS Group. (2011) The Quality of Care and Support (QOCS) for people with disability scale: Development and psychometric properties. Res Dev Disabil.; 32 (3): 1212-1225.
6)carson CJ, bernner KA (2003). Hope and hopelessness: critical clinical constructs. Journal of Advance Nursing. 2003;15:1250-9
7)Ghazanfariz.( 2003) [knowledgeand attitudesof nursesin rehabilitationcenters of kohgiluyehandBoyer- Ahmad province of physicalrehabilitation .Journalof Nursing and Midwifery;1(3):24-88.
8)Herman, S.M. (2010). Multimodal marital assessment. An exploration of the practice of multimodal marital therapy. Brisbane City: Griffith University
9)Heidari G, Moslemi S, Montazeri Far F, Heidari M. (2009), [The effect of correct diet on knowledge attitude and practice of type 2 diabetic patient]. Tabibe Shargh.. (4):207-13.
10) Jefry gonzales, M. (2015). Adherence to self care and social support. Journal of Clinical Nursing, 10(5), 618-628.
11) Lazarus, A.A. (2005). Multimodel therapy. In J.C. Norcross & M. R. Goldfried (EDs), Handbook of psychotherapy integration(2nd ed.). New York: Oxford University Press.
12) Levine EG, Aviv C, Yoo G, Ewing C, Au A.( 2009), The benefits of prayer on mood and well-being of breast cancer survivors. Support Care Cancer Mar;17(3):295-306.
13) Longo DL, Harrison TR.( 2012), Harrison’s principles of internal medicine. 18th ed. New York: McGraw-Hill;.
14) Ly chong. (2007). Systems of Psychotherapy(A Transtheoretical Analysis). Washington, DC: APA Books.
15) Orem DE.(1995). Nursing Concepts of Practice. 5th ed. USA: Mosby Company;.
16) Prochaska, J. O. and Norcross, J. C. (2007). Systems of Psychotherapy(A Transtheoretical Analysis). Washington, DC: APA Books.
17) Schreurs, M.(2005) Positive psychologyprogress: Empirical validation of interventions. American Psychologist ,60m410-421.
18) Seligman, M. E. P. , Steen, T. A. , Park, N. , & Peterson, C.(2005) Positive psychologyprogress: Empirical validation of interventions.American Psychologist ,60m410-421.
19) ShafiabadiA.( 2003), vocational rehabilitation.Isfahan: Jungle publication..p: 45-71(persion).
20) Sharifian sanim.sajadiH.TolueiF.kazem NezhadA.( 2007),Girls and women with physicalMobility disability : Needsandproblems.Journal of rehabilitation.;7(2).p.42persion.
21) Taghdisi M, Borhani M, Solhi M, Afkari M, Hosseini M (2011) Effect of educational program based on PRECED model on quality of life in patients with typeII diabetes. J Gorgan Univ Med Sci;13(1):29-36.