شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

بررسی رابطه بین ابعاد شخصیتی با انگیزش پیشرفت و تعلل‌ورزی تحصیلی در بین دانش‌آموزان مقطع دبیرستان شهرستان شبستر

هدف از انجام تحقیق حاضر، بررسی رابطه بین ابعاد شخصیتی با انگیزش پیشرفت و تعلل‌ورزی تحصیلی در بین دانش‌آموزان مقطع دبیرستان شهرستان شبستر بود. روش پژوهش حاضر از نوع همبستگی می¬باشد. جامعه آماری پژوهش، کليۀ دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع دبیرستان شهرستان شبستر تشکیل می‌دهند که از بین آن ها تعداد 400 دانش‌آموز دختر و پسر مقطع دبیرستان شهرستان شبستر با استفاده از روش نمونه‌گيري تصادفي خوشه‌ای انتخاب شدند و برای گردآوری داده¬ها از ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ¬ي تعلل‌ورزی ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ سواری (1390)، مقیاس انگیزش پیشرفت هرمنس(1970) و پرسشنامه شخصیت نئو(1985) استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده¬ها با استفاده از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون همزمان نشان داد ابعاد شخصیتی(روان¬رنجوریی¬خویی و مقبولیت و وظیفه¬شناسی )می¬توانند انگیزش پیشرفت و تعلل¬ورزی تحصیلی دانش¬آموزان را پیش¬بینی کنند. لذا با عنایت به نقش ویژگی¬های شخصیتی در انگیزش پیشرفت و میزان اهمال¬کاری تحصیلی دانش¬آموزان در این رابطه، می¬توان با مداخله¬های موثر در ویژگی¬های روانی دانش¬آموزان به کاهش میزان اهمال¬کاری تحصیلی و ارتقاء انگیزش پیشرفت دست یافت.
شناسه کالا در انبار: 20-01-18
500,000

فصـل اول. 1

1-1. مقدمه. 2

2-1. بیان مسئله. 3

3-1. اهمیت و ضرورت پژوهش... 6

4-1. اهداف پژوهش... 6

1-4-1. هدف اصلی.. 6

2-4-1. اهداف فرعي.. 6

5-1. فرضیه های پژوهش... 7

1-5-1. فرضیه اصلی.. 7

2-5-1. فرضیه‌های فرعی.. 7

6-1. تعریف مفهومی متغیرها8

1-6-1. ویژگی‌های شخصیتی.. 8

2-6-1. انگیزش پیشرفت... 8

3-6-1. تعلل‌ورزی تحصیلی.. 8

7-1. تعریف عملیاتی متغیرها9

1-7-1. ویژگی‌های شخصیتی.. 9

2-7-1. انگیزش پیشرفت... 9

3-7-1. تعلل‌ورزی تحصیلی.. 9

فصـل دوم. 10

1-2. مقدمه. 11

2-2. تعلل‌ورزی تحصیلی.. 11

1-2-2. منشأ تعلل‌ورزی.. 13

2-2-2. انواع تعلل‌ورزی.. 14

3-2-2. تعلل‌ورزی تحصیلی.. 16

4-2-2. پیامدهای تعلل‌ورزی تحصیلی.. 17

5-2-2. اهمیت توجه به تعلل‌ورزی تحصیلی.. 19

6-2-2. عوامل مرتبط با تعلل‌ورزی تحصیلی.. 20

7-2-2. دیدگاههای مربوط به تعلل‌ورزی.. 23

3-2. انگیزش پیشرفت... 25

1-3-2. منشأ انگیزه پیشرفت... 29

2-3-2. ویژگیهای افراد دارای انگیزه پیشرفت... 30

3-3-2. زمینه اجتماعی انگیزه پیشرفت... 31

4-3-2. انگیزش پیشرفت تحصیلی.. 32

5-3-2. رویکردهای نظری انگیزه پیشرفت... 33

4-2. شخصیت... 36

1-4-2. نظریه شغلی- تحصیلی جان هالند. 37

2-4-2. اثر توارث و محیط بر تیپهای شخصیت هالند. 38

3-4-2. شکل‌گیری شخصیت... 39

4-4-2. بررسی اثر ژنتیک و محیط در شخصیت... 40

5-4-2. اثر ژنتیک بر شخصیت... 41

6-4-2. اثر محیط بر شخصیت... 42

5-2. پیشینه پژوهشی.. 44

1-5-2. تحقیقات داخلی 44

2-5-2. تحقیقات خارجی.. 44

6-2. نتیجه‌گیری.. 46

فصـل سوم. 47

1-3. مقدمه. 47

2-3. نوع و طرح پژوهش... 48

3-3. جامعۀ آماري، نمونه و روش نمونه‌گيري.. 48

4-3. ابزار پژوهش 49

1-4-3. ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪي تعلل‌ورزی ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ سواری.. 49

2-4-3. مقیاس انگیزش پیشرفت هرمنس... 50

3-4-3. پرسشنامه  ویژگییهای شخصیت (NEO)50

5-3. شیوه اجرای پژوهش... 51

6-3. روش تجزیه و تحلیل داده‌ها52

فصـل چهارم. 53

1-4. مقدمه. 54

الف)تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها54

ب) تجزیه و تحلیل استنباطی فرضیه ها56

فصـل پنجم. 63

1-5. مقدمه. 64

2-5. تبیین یافته های پژوهش متناظر با فرضیه ها64

3-5. محدودیتهای تحقیق.. 72

4-5. پیشنهادات تحقیق.. 73

1-4-5. پیشنهادات کاربردی.. 73

2-4-5. پیشنهادات پژوهشی.. 74

فهرست منابع و ماخذ. 75

منابع فارسی.. 75

منابع انگلیسی.. 80

پیوست ها83

پیوست الف... 83

پیوست ب... 88

پیوست ج.. 89