شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

بررسی رابطه بین سبک‌های یادگیری و سبک‌های تفکر با سهل‌انگاری دانش‌آموزان دوم متوسطه پسر منطقه شبستر در سال تحصیلی 95-94

پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین سبک‌های یادگیری و سبک‌های تفکر با سهل‌انگاری دانش آموزان متوسطه پسر شهر شبستر می‌باشد. پژوهش حاضر توصیفی از نوع زمینه‌یابی و همبستگی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش موردنظر شامل کلیه دانش¬آموزان مقطع متوسطه شهر شبستر می‌باشد که در سال تحصیلی 95-1394 مشغول به تحصیل بودند كه از بين آنها 289 نفر به عنوان نمونه با استفاده از فرمول کوکران و به صورت نمونه‌گيري تصادفی خوشه¬ای انتخاب شده است.ابزار گردآوری داده¬ها سه پرسش¬نامه استاندارد می¬باشد. پرسشنامه سهل‌انگاری تحصیلی، پرسش¬نامه سبک های تفکر استرنبرگ – واگنر، سبک‌های یادگیری گراشا. برای تعیین روایی از نظرات اساتيد صاحب نظر در اين زمينه استفاده شد. برای برآورد پایایی نيز از آلفای کرونباخ استفاده شده است که پایایی پرسشنامه به ترتیب 82/0، 85/0، 82/0بدست آمد. داده¬ها در دو بخش آمار توصیفی (جداول و نمودار) و آمار استنباطی (آزمون پیرسون و رگرسیون) مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت نتايج بدست آمده نشان داد كه: سبک‌های تفکر دانش‌آموزان قانونی بوده و سبک‌های یادگیری دانش‌آموزان اجتنابی می باشد. میزان سهل‌انگاری دانش‌آموزان بالاتر از حد متوسط هست. سبک‌های تفکر و سبک‌های یادگیری سهل‌انگاری دانش‌آموزان را پیش‌بینی می‌کنند. بین سبک‌های تفکر و سهل‌انگاری تحصیلی دانش‌آموزان رابطه وجود دارد. همچنین بین سبک‌های یادگیری و سهل‌انگاری دانش‌آموزان رابطه وجود دارد.
شناسه کالا در انبار: 20-01-22
500,000

چکیده...................................................................................................................................... 1

فصل اول:كليات تحقیق.. 2

۱-۱ مقدمه. 3

۱-۲بیان مسئله. 11

1-3 ضرورت و اهمیت تحقیق:15

۱-4 اهداف پژوهش... 17

۱-4-۱  اهداف علمی.. 17

۱-4-۲اهداف کاربردی.. 17

۱-5 فرضیه های پژوهش... 17

۱-6 سؤالات پژوهش... 18

1-7 متغییرها و تعریف عملیاتی آنها18

1-7-1 تعاریف اصطلاحات.. 18

1-7-2 تعاریف عملیاتی.. 20

فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق.. 22

2-1 مباحث نظری.. 23

2-1-1 تعریف یادگیری.. 23

2-1-2 سبک های یادگیری.. 24

2-1-3 تعریف سبک یادگیری.. 24

2-1-4 انواع سبک های یادگیری.. 27

2-1-5 سبک یادگیری گراشا و ریچمن:29

2-1-6 گراشا و ریچمن ابتدا برای تعامل کلاسی، سه بعد دو قطبی تعریف کردند:30

2-1-7 تعریف تفکر. 31

2-1-8 سبک های تفکر. 32

2-2 مروری بر پیشینه تحقیق خارجی.. 65

2-3 مروری بر پیشینه تحقیق داخلی.. 68

فصل سوم: روش شناسی پژوهش... 72

3-1 مقدمه. 73

3-2 روش تحقیق. 73

3-3 جامعه آماری، حجم نمونه  و روش نمونهگیری.. 73

3-4  ابزار تحقیق، روایی و پایایی آن. 74

3-6 روش های آماری جهت تجزیه و تحلیل داده ها79

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها80

4-1 مقدمه. 81

4-2 توصيف جمعیت شناختی.. 81

4-2-1 جنسیت.. 81

4-3 بررسي فرضیه های پژوهش... 82

4-3-1 سوال های تحقيق عبارتند از:83

۱-6  فرضیه های پژوهش... 85

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.. 89

5-1 مقدمه. 90

5-2 بحث و تفسیر. 90

5-3-1 سوال های تحقيق. 90

5-3-2 فرضیه های پژوهش... 95

5-3-  محدودیت های پژوهش... 99

5-4  پیشنهادهای پژوهش... 100

5-5-1 پیشنهادهای کاربردی پژوهش... 100

5-5-2 پیشنهادهای پژوهشی.. 101

منابع. 102