بررسی رابطه بین هوش معنوی بر واکنش به استرس تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های روان شناسی
هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین هوش معنوی بر واکنش به استرس تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های روان شناسی بود. طرح این پژوهش طرحی شبه¬آزمایشی و از نوع پیش¬آزمون – پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های روان شناسی شهرستان شبستر تشکیل می-دهند حجم نمونه در پژوهش حاضر 40 نفر از دانشجویان (هر گروه 20 نفر) می¬باشند که با استفاده از روش نمونه¬گیری در دسترس انتخاب شدند. سپس آزمودنی¬ها به روشی کاملا تصادفی در دو گروه 20 نفری اختصاص که یک گروه آن آزمایش و یک گروه کنترل را تشکیل دادند. ابزار گردآوری داده¬ها شامل پرسشنامه استرس تحصیلی، پرسشنامه خوکارآمدی تحصیلی می¬باشد که هر کدام از پرسشنامه-های دارای اعتبار و روایی قابل قبولی بودند. فرضیه¬های این پژوهش با استفاده از روش تحلیل کواریانس، مورد سنجش قرار گرفتند. نخستین یافته پژوهش حاضر نشان داد که آموزش هوش معنوی بر واکنش به استرس تحصیلی دانشجویان موثر می¬باشد. دومین یافته پژوهش حاضر نشان داد که آموزش هوش معنوی بر خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان موثر می باشد.
شناسه کالا در انبار: 20-01-24