شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

بررسی رابطه بین هوش معنوی بر واکنش به استرس تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های روان شناسی

هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین هوش معنوی بر واکنش به استرس تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های روان شناسی بود. طرح این پژوهش طرحی شبه¬آزمایشی و از نوع پیش¬آزمون – پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های روان شناسی شهرستان شبستر تشکیل می-دهند حجم نمونه در پژوهش حاضر 40 نفر از دانشجویان (هر گروه 20 نفر) می¬باشند که با استفاده از روش نمونه¬گیری در دسترس انتخاب شدند. سپس آزمودنی¬ها به روشی کاملا تصادفی در دو گروه 20 نفری اختصاص که یک گروه آن آزمایش و یک گروه کنترل را تشکیل دادند. ابزار گردآوری داده¬ها شامل پرسشنامه استرس تحصیلی، پرسشنامه خوکارآمدی تحصیلی می¬باشد که هر کدام از پرسشنامه-های دارای اعتبار و روایی قابل قبولی بودند. فرضیه¬های این پژوهش با استفاده از روش تحلیل کواریانس، مورد سنجش قرار گرفتند. نخستین یافته پژوهش حاضر نشان داد که آموزش هوش معنوی بر واکنش به استرس تحصیلی دانشجویان موثر می¬باشد. دومین یافته پژوهش حاضر نشان داد که آموزش هوش معنوی بر خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان موثر می باشد.
شناسه کالا در انبار: 20-01-24
500,000

چکیده1

فصل اول: کلیات پژوهش... 2

1 – 1 مقدمه. 3

1 – 2 بیان مسئله. 5

1 – 3 اهمیت و ضرورت تحقیق. 10

1 – 4 اهداف تحقیق. 12

1 – 4 – 1 هدف کلی.. 12

1 – 4 – 2 اهداف جزئی:12

1 – 5 فرضیه‌های تحقیق. 12

1 – 6 متغیر های تحقیق. 12

1 – 7 تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق. 13

فصل دوم: پیشینه پژوهش... 15

2– 1 مقدمه. 16

2 – 2 استرس.. 16

2 – 3 عامل استرس یا تنش زا18

2 – 4 علائم و نشانه هاي استرس.. 19

2 –5 نظریه های استرس.. 21

2 – 6 سازگاري.. 26

2 – 6 – 1  معاني لغوي و تعريف سازگاری.. 28

2 – 6 – 2  تاريخچه بررسي در مورد سازگاري.. 30

2 – 6 – 3  خصوصيات افراد سازگار. 32

2 – 6 – 4  خصوصيات افراد ناسازگار. 34

2 – 6 – 5  انواع سازگاری.. 36

2 – 6 – 6 عوامل مؤثر در سازگاری.. 42

2 – 6 – 7  موانع سازگاری.. 50

2 – 6 – 8 دیدگاه‌های نظری در مورد سازگاری.. 51

2 – 6 - 9 انواع اختلالات سازگاري براساس نظام DSM.. 60

2 – 7 خودکارآمدی.. 62

2 – 7 – 1 تعریف خودکارآمدی.. 62

2 – 7 - 2 مفهوم خودکارآمدی.. 65

2 – 7 – 3 دیدگاه شناختی اجتماعی.. 69

2 – 7 – 4 خودکارآمدی تحصیلی.. 70

2 – 8 تعریف هوش.. 71

2 – 8 - 1  نظریه های هوش.. 72

2 – 8 – 2  تعریف معنویت.. 76

2 – 8 – 3  تعریف هوش معنوی.. 81

2 – 8 – 4  مؤلفه های هوش معنوی.. 84

2 – 8 – 5  تعریف و مؤلفه های هوش معنوی از نظر اسلام. 87

2 – 9 - پیشینه تحقیق. 88

2 – 9 – 1 سابقه تحقیقات انجام گرفته در داخل. 88

2 – 9 – 2  سابقه تحقیقات انجام گرفته در خارج از کشور. 91

2 – 10 جمع بندی.. 92

فصل سوم: روش پژوهش... 94

3 – 1 مقدمه:95

3 – 2 طرح پژوهش... 95

3 – 3 جامعه ی آماري.. 96

3 – 4 نمونه و روش نمونه گيري.. 96

3- 5 ابزار گردآوری داده ها96

3 – 7 روش گرد آوری اطلاعات.. 100

3 – 8 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات:100

فصل چهارم: نتایج و بحث... 101

4-1 - مقدمه. 102

4-2  - توصیف آماری داده ها102

4-3 - استنباط آماری (آزمون فرضیه ها)103

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات.. 113

5 – 1 – مقدمه. 114

5 – 2 - بحث و نتیجه گیری.. 115

5 – 3 محدودیت های تحقیق. 118

5 – 4 پیشنهادات تحقیق. 118

5 – 4 – 1پیشنهادات کاربردی.. 118

5 – 4 – 1 پیشنهادات پژوهشی.. 118

منابع. 120

منابع فارسی.. 120

منابع انگلیسی   126