شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

بررسی رابطه سبک های یادگیری و خودتنظیمی تحصیلی با انگیزش درس ریاضی و مقایسه آن در بین دانش آموزان دختر و پسر پایه¬ی نهم شهرستان شبستر

این پژوهش با هدف تعیین رابطه سبک های یادگیری وراهبردهای خود تنظیمی تحصیلی با انگیزش درس ریاضی دانش آموزان پایه ی نهم شهرستان شبستر صورت پذیرفت و روش تحقیق توصیفی – همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه دانش آموزان پایه ی نهم به تعداد، 988 نفر بودند. حجم نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان وبه روش نمونه گیری تصادفی ساده 278 نفر انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سبک های یادگیری کلب وپرسشنامه راهبردهای خودتنظیمی تحصیلی و پرسشنامه انگیزش ریاضی استفاده شد. داده ها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه وآزمون t مستقل مورد تحلیل قرارگرفتند. نتایج پژوهش نشان داد سبک های یادگیری (واگرا و جذب کننده) و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی تا حد زیادی توانست، انگیزش ریاضی دانش آموزان را پیش بینی کنند، و بین سبک های یادگیری واگرا و جذب کننده با انگیزش ریاضی رابطه مثبت و بین سبک های یادگیری همگرا و انطباق یابنده با انگیزش ریاضی رابطه منفی وجود داشت، همچنین بین خودتنظیمی و انگیزش ریاضی در بین دانش آموزان پسر رابطه مثبت و معناداری وجود داشت اما این رابطه در بین دانش آموزان دختر مشاهده نشد، واینکه هیچ تفاوتی بین راهبردهای خودتنظیمی وسبک های یادگیری و انگیزش ریاضی دانش آموزان دختر وپسر پایه نهم مشاهده نشد. در مجموع یافته های این پژوهش، توانایی سبک های یادگیری (واگرا و جذب کننده) و راهبردهای خودتنظیمی تحصیلی در پیش بینی انگیزش ریاضی دانش آموزان و همینطور عدم وجود تفاوت بین دانش آموزان دختر و پسر پایه ی نهم از لحاظ سبک های یادگیری و راهبردهای خودتنظیمی تحصیلی و انگیزش ریاضی را مورد تأیید قرار داد.
شناسه کالا در انبار: 20-01-17
500,000

فصلاول: کلیات پژوهش... 1

1-1 مقدمه2

1-2بیان مسأله2

1-3-  اهمیت وضرورت پژوهش... 7

1-4-هدف کلی. 10

1-5-فرضیه ها10

1-6- تعریف متغیرها11

فصل دوم: پیشینه پژوهش... 18

مقدمه19

2-1-سبک یادگیری. 19

2-1-1 مفهوم سبک یادگیری. 20

2-1-2  انواع سبک های یادگیری. 21

2-1-2-1سبکتکانشیوتأملی. 22

2-2خودتنظیمی. 27

2-2-1انواع خود تنظیمی. 27

2-2-2مبانی نظری یادگیری خودتنظیمی. 29

2-2-2-2 چارچوب های یادگیری خودتنظیمی. 33

2-2-2-3نظریه یادگیری خودتنظیمی تحصیلی بری جی زیمرمان. 34

2-2-2-4نظر بندروا در مورد خودتنظیمی. 35

2-2-2-6-مدل یادگیری خودتنظیم کارور و شی یر37

2-2-2-7-مدل یادگیری خودتنظیم پنتریچ. 38

2-2-3 انگیزش 42

2-3 پیشینه تحقیق. 56

2-3-1 تحقیقات صورت گرفته در داخل کشور56

2-3-2 تحقیقات صورت گرفته در خارج از کشور60

فصل سوم: روش اجرای پژوهش... 63

3-1 مقدمه64

3-2 روش تحقیق. 64

3-3  جامعه آماری. 65

3-4   نمونه آماری وروش نمونه گیری. 65

3-5 ابزار اندازه گیری و روش اجرا65

3-6 سبک های یادگیری. 65

3-7 روایی و پایایی پرسشنامه68

3-8 راهبردهای خودتنظیمی تحصیلی. 69

3-9 نمره گذاری پرسشنامه70

3-10 تحلیل (تفسیر) بر اساس میزان نمره پرسشنامه 70

3-11 روایی وپایایی. 70

3-11-1 روایی پرسشنامه73

3-12 شیوه ی تحلیل داده ها73

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها74

مقدمه75

4-1-توصیف آماری و تلخیص داده ها75

4-1-1- شاخص هاي توصیفی سبک های یادگیری و راهبردهای  یادگیری خودتنظیمی و انگیزش ریاضی دانش آموزان(کل نمونه)76

4-1-2- شاخص هاي توصیفی سبک های یادگیری و راهبردهای  یادگیری خودتنظیمی و انگیزش ریاضی دانش آموزان(نمونه پسر)78

4-1-3-شاخص هاي توصیفی سبک های یادگیری و راهبردهای  یادگیری خودتنظیمی و انگیزش ریاضی دانش آموزان(نمونه دختر)81

4-2-بخش دوم، یافته های استنباطی. 82

فصل پنجم: بحث ونتیجه گیری.. 99

مقدمه100

5-1- بحث و نتیجه گیری. 100

5-2-محدودیت های پژوهش... 104

5-3-پیشنهادات.. 105

5-3-1پیشنهادات  کاربردی. 105

5-3-2پیشنهادات پژوهشی. 105

منابع. 107

منابع فارسی. 107

منابع انگلیسی. 113

پیوست ها117

پرسشنامه  راهبردهای یادگیری خودتنظیمی. 117

پرسشنامه سبک های یادگیری. 117

پرسشنامه انگیزش ریاضی  117

آریان پور، سعید، حسن، دیناروندوفرامرز، عزیزی (1392). رابطه سبک مدیریت کلاس معلمان باانگیزش و پیشرفت ریاضی دانش آموزان پنجم ابتدایی. مجله روانشناسی مدرسه، دوره ی2، شماره1/41-23.

احمدی، سعید واحمدی، مجید (1390). رابطه بین اضطراب ریاضی و سبک های یادگیری دانش آموزان. پژوهش در برنامه ریزی درسی، سال هشتم، دوره 6، شماره 31.

امین خندقی، مسعودورجایی، مریم. (1392). تأثیر سبک یادگیري دانشجویان بر سبک تدریس مرجحآنان. فصلنامه روان شناسی تربیتی، دوره ی 9، شماره ی 28.

امینی، زرار. (1387). بررسی رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی، دوره 4، شماره 4.

الهی، آزادفلاح و رسول زاده، طباطبایی (1388). رابطه سبک هاي یادگیري وابسته/ ناوابسته به زمینه  وپیشرفت در یادگیري زبان انگلیسی. مجله روانشناسی، شماره8.

انصاری، امین. (1387). اثربخشی تلفیقی راهبردهای خودتنظیمی وباورهای انگیزشی در افزایش انگیزش تحصیلی و خودکارآمدی دانش آموزان پسر سال اول دبیرستان شهرستان خنداب. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اراک.

اسکندری وصالحی. (1388). بررسی تأثیر مطابقت میان سبک های تدریس و یادگیری برعملکرد درسی دانشجویان (مطالعه موردی : دانشکده های کشاورزی ومنابع طبیعی دانشگاه کردستان). مجله تحقیقات اقتصاد وتوسعه کشاورزی ایران، دوره دوم، شماره دوم.

بنی اسدی، علی وهادی، پور شافعی. (1391). نقش انگیزش و خودکارآمدی تحصیلی و رویکردهای مطالعه در پیشرفت ریاضی  دانش آموزان. مجله اندیشه های نوین تربیتی، دوره ی 8 شماره 4.

بیابانگرد، اسماعیل. (1384). روانشناسی تربیتی (روانشناسی آموزش ویادگیری). تهران :انتشارات ویرایش.

پور اصغر، نصیبه. (1383)، نقش خودپنداره وانگیزش یادگیری ریاضی برپیشرفت ریاضی دانش آموزان سال اول دبیرستان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران.

پور اصغر، نصیبه وکیامنش، علیرضا. (1388). بررسی تفاوت دختر وپسر در متغیرهای مرتبط به عملکرد   ریاضی(خودپنداره ریاضی، انگیزش ریاضی و عملکرد قبلی ریاضی)ونقش آن برپیشرفت ریاضی. فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، سال چهارم، شماره 13.

پازارگادی، طهماسبی. (1389). سبک های یادگیری و کاربرد آن در پرستاری. فصلنامه راهبردهای آموزشی، دوره ی سوم، شماره 2.

پناهی، روح الله. (1389). رابطه سبک های یادگیری، رشد اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان آموزش متوسطه شهر اقلید. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد مرو دشت.

تمنایی فر، محمد رضا. (1390). رابطه انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی دانشجویان. فصلنامه علمیپژوهشی راهبردهای آموزشی، دوره 4، شماره1.

حجازی، الهه ونقش، زهرا(1387). رابطه خودکارآمدی، سودمندی ادراک شده ریاضی وراهبردهای خودتنظیمی با پیشرفت ریاضی در دانش آموزان :یک مقایسه جنسیتی. مجله علمی پژوهشی مطالعات زنان، سال اول، شماره دوم.

دانش نارویی، غلامرضا. (1368). نقش ریاضیات در زندگی بشر و شناخت طبیعت. رشد آموزش ریاضی، شماره  18، صص1-4، تهران :وزارت آموزش ورورش، سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی.

دلاور، علی. (1381). روشهای آماری در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران:انتشارات پیام نور

در تاج، فریبرز (1392). بررسی مقایسه  تأثیر دو روش آموزش  به شیوه بازی و سنتی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، مجله روانشناسی مدرسه. دوره 2، شماره4/80-62

رفعتی، مریم. (1391). بررسی رابطه سبک های تفکر و سبک های یادگیری دردانش آموزان مقطع  دبیرستان  شهر   تهران. فصلنامه تفکر و کودک. سال سوم، شماره 2.

رضایی، اکبر. (1388). نقشباورهای معرفت شناختی، سبک های تفکر، راهبردهای یادگیری در  عملکرد تحصیلی   دانشجویان. فصلنامه علمی پژوهشی دانشگاه تبریز، سال چهارم، شماره 16.

رضایی، لیلا، احدی، حسن واسدزاده، حسن. (1393). پیش بینی انگیزش پیشرفت براساس سبک های یادگیری کلب در دانش آموزان دوره متوسطه شهر تهران. فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، سال 16، شماره 3 :41-34.

سیف، علی اکبر. (1386). روانشناسی تربیتی. تهران:انتشارات پیام نور.

سیف، علی اکبروبشاش، لعیا. (1385). رابطه خوذتنظیمی با راهبردهای یادگیری وپیشرفت تحصیلی در درس ریاضی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز. مجله روانشناسی، شماره 37.

سبحانی نژاد، مهدی و احمد، عابدی. (1385). بررسی رابطه ی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با عملکرد تحصیلی آنها در درس ریاضی. فصلنامه علمی پژوهشی دانشگاه تبریز، سال اول، شماره 1.

سوار ی، کریم. نیسی، عبدالکاظم. (1392). ارتباطخود تنظیمی تحصیلی و خود اثربخشی با گرایش به تکالیف درسی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، شماره بیست و ششم، سال هشتم، زمستان 91.

سواری، کریموعرب زاده، شیما. (1392). ساختوتعيينويژگيهايروانسنجيپرسشنامهيخودتنظيميتحصيلي. مجلهيروانشناسي مدرسه، دوره ی 2، شماره92/2-75.

سعیدزاده، حمزه. (1386). ارتباط منابع خودکارآمدی ریاضی با سطح باورهای خودکارآمدی ریاضی و عملکرد ریاضی دانش آموزان راهنمایی و دبیرستانی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

سلیمان نژاد، اکبر. (1386). تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد حل مسأله با توجه به سبک های شناختی دانش آموزان سال سوم دبیرستان رشته ریاضی فیزیک. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز.

شعاری نژاد، علی اکبر(1380). نگاهی نو به روانشناسی آموختن یا روانشناسی تغییر رفتار. تهران :انتشارات جانبخش.

شعاری نژاد‌، علی اکبر (1387)‌. نظریه‌های انگیزش در آموزش وپرورش‌. تهران : نشر نی.

علم الهدیی، سیدحسن. (1381). راهبردهای نوین در آموزش ریاضی، تهران:نشرشیوه.

عسگری، محمد، میرمهدی، سیدرضاومظلومی، اکرم(1390). تأثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی برخودپنداره و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی اراک. فصلنامه روانشناسی تربیتی، شماره 21، سال هفتم.

عرفانی، سامان. (1388). بررسی رابطه خود تنظیمی و منبع کنترل با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر سال دوم متوسطه فنی و حرفه ای شهر سنندج در سال87-88. پایانامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد تبریز، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی.

فرج اللهی، مهران. (1392). . رابطه بین سبک های یادگیری و پشرفت تحصیلی فصلنامه راهبردهای  آموزش در علوم  پزشکی. دوره ی 6، شماره 2.

صفاریان طوسی، محمدرضا. (1375). بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر سال سوم راهنمایی شهر مشهد در سال تحصیلی 74-75. پایانامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم.

صمدی، معصومه. (1383) بررسی نقش راهبردهای خودتنظیمی در حل مسائل ریاضی دانش  آموزان. فصلنامه نو   آوریهای آموزشی. سال سوم، شماره 7.

کدیور، پروین. (1380). بررسی سهم با ورهای خود کارآمدی، خودگردانی، و هوش دانش آموزان   به  منظور ارائه ی الگویی برای یادگیری بهینه. تهران:پژوهشکده تعلیم و  تربیت.

کدیور، پروین. (1390). رابطه سبک تفکر و خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت. تحقیقات روانشناختی، 2(6):43-30.

کدیور، پروین. (1381). نظریه و تحقیق. تهران :نشرآییژ

کدیور، پروین(1382). روانشناسی تربیتی. تهران :انتشارات سمت.

کریمی، فرهاد. (1383). مقایسه رشد طبقاتی دانش فراشناختی دانش آموزان دوره های مختلف آموزشی و توانش حل مساله ریاضی، مجله علوم روانشناختی، دوره سوم، شماره9

کارشکی، حسین(1387). نقش اهداف پیشرفت در مولفه های یادگیری خودتنظیمی. فصلنامه تازه های علوم شناختی، سال 10شماره 13: 13-21.

کجباف، محمدباقر، مولوی، حسین وشیرازی، علیرضا. (1382). بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی، فصلنامه تازه های علوم شناختی، سال5، شماره 1.

لطیفیان، مرتضی و بشاش، لعیا، (1385). رابطه راهبردهای انگیزش با راهبردهای یادگیریو پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی. مجله روانشناسی، سال دهم، شماره 1.

لواسانی، مسعود، حجازی، الهه وخضری آذر، هیمن. (1390). الگوی پیش بینی پیشرفت ریاضی: نقش اهداف پیشرفت، رویکردهای یادگیری وتلاش، مجله روانشناسی، سال 15، شماره 2

موسوی نژاد، عبدالمحمد. (1376). بررسی باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودنظم داده شده با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال سوم راهنمایی. پایان نامه کارشناسی ارشد «دانشگاه تهران.

محسن پور، مریم، حجازی، الهه وکیامنش، علیرضا. (1386). نقش خودکارآمدی، اهداف پیشرفت راهبردهای یادگیری و پایداری در پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی دانش آموزان  سال سوم  متوسطه (رشته ریاضی)، شهرتهران. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، سال پنجم، شماره ی 16.

مومنی، خدامراد، یزدانبخش، کامران وفرامرزی، فرحناز. (1394)رابطه سبک های شناختی وسبک های یادگیری با اضظراب ریاضی در دانش آموزان. فصلنامه علمی- تخصصی آموزش پژوهی، سال اول، 40-26.

مردعلی، لیلاوکوشکی، شیرین. (1387). رابطه ی خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی. فصلنامه اندیشه  و رفتار، دوره ی دوم، شماره ی7.

محمودی، محمد. (1386). بررسی رابطه یادگیری خودتنظیم و اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزان پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان کردستان در سال تحصیلی 85-86. پایانامه کارشناسی ارشد، رشته روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.

یزدي. (1388). بررسی و مقایسه شیوه ها و سبک هاي یادگیري دانشجویان دانشکده ها  مختلف دانشگاه الزهرا، به منظورشناسایی مسیر حرفه اي. اندیشه هاي نوین تربیتی، دوره 5، شماره   2.

یزدان فر، محسن. درتاج، فریبرزومهدی، رجبعلی پور. (1387). بررسی مهارت های مطالعه ویادگیری ریاضی دانشجویان دانشگاه کرمان. فصلنامه روانشناسی وتربیتی. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.

for Protocol Analysis of Mathematical  Problem solving in Small Groups ,cognition  andInstruction,9(2),137- 175.

Acar, E. G. & Aktamis, H. (2010). The relationship between self–regulation

strategiesand Prospective elementary school teachers’ Academic achievement in

athematicsteaching course. Procedia social and behavioral sciences, 2, 5539-5543

Bay kul, Y. et al. (2010). "AValidity and Reliability Study of Grasha- Riechmann Student LearningStyle Scale", International Journal ofHuman and  Social Sciences 5, 3, 177-184

Bembenutty ,Hefer, (2008). Self-Regulation of Learning and A cadamic Delay of Gratification: Gender and Ethnic Differences among College Student. Journal of Advance Academics ,v 18 n 4 p586-616

Bandura, A. (١٩٩٤). Self-efficacy. In V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia ofhuman   behavior ٤,. ٧١-٨١). New York:Academic Press.

Bassey, S. W. , Umoren, G. , &Udida. L. A. (2005). Cognitive style, secondaryschool student’s attitude and academic performance in chemistry in AkwaIbomstate-Nigeria. Cross River University of Technology, Nigeria. , University ofCalabar, Nigeria

Oberer (2003). Effects of learning-style teaching on elementary students'behaviors, achievement, and attitudes. Academic Exchange Quarterly, March,2003

Bronholt L. J. , Goodnow J. , Convey G. H. ; Influences of Genderon Adolescents'    Perceptions of their Own Achievement; AmericanEducational Research Journal,    Vol. 31, 1994, pp: 675-692

Chen,C. S. (2002). Self-regulated learning strategies and achievement. Information Technology, Learning, and Performance Journal. 20 (1), PP 11-24

Dawkins, p. (2006). How to study mathematics. http:// tutorial. math. lamar. edu/terms. asp

Debacker, K. Tersa and Nelson, R. Micheal (2000) Motivation to LearnMathematics

:Differences Related to   Gender, Class Type and Ability. Journal of Educational

        Research; vol. 93 Issue 4. Pages 245, 10 p.

El-Farargy. N. (٢٠١٠). The views, attitudes and learning style preferences of HigherNational ChemicalEngineering students, education for chemical engineers, ٥ ,٥٥–٧١.

Elliot,A. (1999). Achievement goals,study strategies,and exam performance :A   meditational analysis. Journal of Educationl P sychology. 91(3),549-563.

Green, B. A, L. (2004). Predicting high school students, cognitive, enjoyment and Achievement.

Kyoung Um, E. , Corter, J. & Tatsuoka, K. (2005). Motivation, Autonomy Support, and      Mathematics Performance: A Structural Equation Analysis. Teachers college,Columbia University. Pp. 1-2

Linen brink, E. A & Pintrich, P. R,. (2002). of  Motivation as enabler academicsuccess, schoolPsychology Review. 31313-327.

lee , J. K. (2008). The effects of self –regulated lear ning strategies and system satisfaction regarding learners per formance. Information and Management. 40 , pp. 133-146.

Lester ,F. K. (1994). Metacognition and childrens mathematical performance:          Somedifficulties and aconcern. Paper for the research precession of the annual meeting of the national Council of Teachers of Mathematies,Washington.

Ling-Hsiu, C. (2010). Web-based learning programs: Use by learners with various cognitive styles. Computers & Education, 54(4), 1028-1035.

Marshak, D. , &Burkle,R. (1981). Learning to study: A basic skill. Principal,61(2),38-40

Mullis, I. V. S. , Martin, M. O. , (2000). TIMSS 1999 International    Mathematics Report: Findings from IEA’s Repeat of the Third     InternationalMathematics and Science Study at the Eighth Grade. The International     Study CenterBoston College Lynch School of Education.

Montague, PR, King-Casas, B (2007) Efficient statistics, common currencies and the problem of reward-harvesting. Trends in Cognitive Science 11(12):514-519

Sirmaci, N. (2010). The relationship between the attitudes towards mathematics and  learning styles. Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 9, 2010, Pages   644-648.

Santrock, John, (2001). Educational Psychology: NewYork. MC Graw-Hill

Pintrich, P. R & DeGroot, E. V,. (1990). Motivational and self-  regulated learnincomponents of classroom academic performance, Journal of    EducationalgPsychology, 82, 33-40

Pintrich, P. (٢٠٠٠). The role of goal orientation in self-regulated learning. In. Boekaerts,  P. R. Pintrich, & M. Zeidner (Eds.), Handbook of self-regulation (٤٥١–٥٠٢). San   Diego, CA: Academic Press.

Pintrich ,P. R. &Shunk ,D. H. (2002). Motivition education:Theory research and application,Englewood Clifis,NS:Prentice Hall Merrill.

Pintrich,p. R. ,&Schunk,D. H. (2002). Motivation and Education, Theory ,Research. Journal of Educational Research,14,123-141

Puteh,M. , Ibrahim,M. (2010). The Usage of Self-Regulated Learning Strategies among Form Four Students in the Mathematical Problem-Solving Context: A Case Study. Osmania Journal of Social Sciences. 8, 446-452

Pajares,F. (1996). Self-efficacy beliefs in acade mic settings. Review of Educational Research ,66,543-578.

Mampadi. F, Chen. S, Ghinea. G,Chen. M-P. ((٢٠١١. Design of adaptive   hypermedia  learning systems: Acognitive style approach, Computer   & Education,٥٦,١٠٠٣-١٠١١.

Ramserier, P. (2001). Motivation to learn as an outcome and determining factorof       learningat school. European Journal of Psychology of Education, 16(3),421-439

smail. A, Hussein. R, Jamaluddina. S. (. (٢٠١٠Assessment of students’ learning styles preferences in thefaculty of science, Tishreen  University, Syria, Procedia Social and    Behavioral Sciences, ٢ ٤٠٨٧–٠٩١.

Schmader T. , Johns M. , Barquissau M. ; "The Cost s ofAccepting Gender ifferences:

     the Role of StereotypeEndorsement in Women's Experience in Math Domain";

      SexRoles, Vol. 50, 2004, pp: 835-850.

Wolters,G. A. &Pintrich. P. R. (2004). Assessing academicself-regulated Learning. parpers prepared for the conference on in dicators of positive develop ment :Definitions,measure ,and prospective validity.

Woolfolk, A. E. (2004). Educational Psychology, (9th Ed.), Pearson,International dition.

Zimmerman. B,J& martinez-pons,. (1988). Constrat validation of a  strategy modelofstudent self regulated learning, Journal of educationalpsychology. 80.