فصل اول: کلیات... 1
1 - 1 مقدمه. 2
1 – 2 بیان مسئله. 3
1 – 3 اهمیت و ضرورت تحقیق.. 8
1-4 فرضیههای تحقیق.. 10
1-4-1 فرضیه اصلی.. 10
1-4-2 فرضیههای فرعی.. 10
1 – 5 اهداف کلی و اهداف جزئی.. 11
1-5-1 هدف کلی.. 11
1-5-2 اهداف جزئی.. 11
1 – 6 سؤالاتتحقیق (مسئله تحقيق)12
1-6-1 سؤال اصلی.. 12
1-6-2 سؤالات فرعی.. 12
1 – 7 تعریف واژهها و اصطلاحات (بهصورت مفهومی و عملیاتی)13
1 – 7 – 1 تعریف مفهومی.. 13
1 –7– 2 تعریف عملیاتی متغیرها15
1 –7–3 تعریف عملیاتی کمالگرایی:15
1 –7– 4 تعریف عملیاتی زیر مؤلفههای هوش معنوی.. 16
1 – 7 – 5 تعریف عملیاتی خودتنظیمی هیجانی.. 16
1 – 7 – 6 تعریف عملیاتی زیر مؤلفههای خودتنظیمی هیجانی.. 17
1 – 7 – 7 تعریف عملیاتی تابآوری.. 17
فصل دوم: پیشینه پژوهش.... 19
1-2 مقدمه. 20
2-2 پیشینه نظری پژوهش.... 20
2-2-1 تعریف مفهومی متغیر کمالگرایی.. 20
2-2-2 کمالگرایی مثبت... 21
2-2-3 کمالگرایی منفی.. 21
2-2-4 نظریهها در باب کمالگرایی.. 21
2-2-5 ابعاد کمالگرایی.. 23
2-2-7 کمالگرایی بهعنوان یک ناهنجاری.. 25
2-2-8 خودتنظیمی هیجانی.. 25
2-2-9 تعریف مفهومی تابآوری.. 26
2-2-10 ویژگیهای افراد تاب آور. 28
2-2-11 انواع تابآوری.. 28
2 – 3 پیشینهی عملی پژوهش.... 29
2 – 3 – 1 پیشینهی پژوهش در ایران. 29
2-3-2 پیشینه خارجی پژوهش.... 32
2-3-3 جمعبندی.. 34
فصل سوم: روششناسی پژوهش.... 35
3 – 1 مقدمه. 36
3-2 روش پژوهش.... 36
3 – 3 جامعه آماری.. 36
3 – 4 نمونه آماری.. 37
3– 5 ابزار گردآوری دادهها37
1-5-3 پایایی مقیاس کمالگرایی چندبعدی فراست 1990. 39
2-5-3 پایایی پرسشنامه خودتنظيمي هيجاني هافمن و كاشدان. 40
3-5-3 پایایی پرسشنامه تابآوری کونور – دیویدسون (CD-RIS)42
4-5-3 پایایی زیر مؤلفههای پرسشنامه کمالگرایی فراست 1990. 44
5-5-3 پایایی زیر مؤلفههای پرسشنامه خودتنظیمی هیجانی.. 46
3 – 6 روایی ابزارهای پژوهشی.. 47
7-3 چگونگی گردآوری دادهها48
3 – 8 شیوههای تجزیهوتحلیل دادهها48
فصل چهارم: تجزیهوتحلیل دادهها49
1-4 مقدمه. 50
2-4 تجزیهوتحلیل فرضیهها50
1-2-4 آمار توصیفی.. 50
2-2-4 تجزیهوتحلیل فرضیه اصلی.. 53
3-2-4 آمار استنباطی.. 53
4 – 2 – 4 تجزیهوتحلیل فرضیههای فرعی.. 55
6 – 2 – 4 آمار استنباطی.. 56
3-4 خلاصه تجزیهوتحلیل.. 59
فصل پنجم: نتیجهگیری... 61
2-5 بحث و نتیجهگیری.. 62
2– 5 محدودیت و مشکلات کار پژوهشی.. 70
4-5 پیشنهادهای تحقیق.. 71
1-4-5 پیشنهادهای کاربردی.. 71
2-4-5- پیشنهادهای پژوهشی.. 72
منابع. 73
منابع فارسی.. 73
منابع انگلیسی.. 76
– اعرابیان، اقدس «تابآوری»، فصلنامه نواندیش سبز، شماره 37 و 38، بهار و تابستان 1395.
– جاهد مطلق، عذرا و یونسی، سید جلال و از خوش، منوچهر و فرخی، مرجان «اثربخشی آموزش تابآوری بر فشار روانی دانشآموزان دختر دبیرستانی ساکن خوابگاه، مجله روانشناسی مدرسه، دورهی 4، شماره 7، تابستان 1394
– عشور نژاد، فاطمه «اثربخشی آموزش راهبردهای تنظیم هیجان بر افزایش تابآوری و دلمشغولی های تحصیلی در دانشآموزان دختر جوان» فصلنامه روانشناسی رویکردی، شماره 4، زمستان 1395.
– همتی، رضا و غفاری مسعود «تحلیل چند سطحی عوامل مؤثر بر تابآوری تحصیلی» مجله رویکردهای نوین آموزشی، شماره 2، پاییز و تابستان 1395.
– مجتبایی، مینا و صالح، میترا «مقایسهی ابعاد کمالگرایی، سیستمهای مغزی – رفتاری و تابآوری در بیماران عروق کرونر و افراد عادی» مجلهی اصول بهداشت روانی، سال 18(5)، شهریور و مهر 1395.
– گرگین، آرزو و برزگر، مجید «نقش واسطهای کمالگرایی در رابطهی بین باورهای فراشناخت و تابآوری در دانشجویان آموزش عالی جهرم» کنفرانس بینالمللی علوم انسانی و روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران، آبان 1394.
– مظفری، سید معصومه و مشکبید حقیقی، محسن «رابطه سبکهای فرزند پروری و کمالگرایی با تابآوری دختران دبیرستانی» دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، 1394.
– فغان پور گنجی، محمد «پیشبینی خودتنظیمی هیجانی بر اساس فرایندهای ارتباطی خانواده و تابآوری در دانشجویان» مجله پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، دوره سوم، شماره نوزدهم، اردیبهشت ماه 1397.
- اصغری ابراهیم آباد، محمد جواد و غلامزاده، محمد «نقش الگوهای ارتباطی و خودتنظیمی هیجانی زوجین در پیشبینی تابآوری» فصلنامه علمی تخصصی روانشناسی مثبت – سال دوم، شماره 5 و 6، تابستان و پاییز 1395.
– شیخزاده قولنجی، فرشته و ترخان، مرتضی و گلچین، ندا و زارع، حسین «اثربخشي آموزش تابآوری گروهي بر مؤلفههاي سلامت عمومي دانشآموزان دختر دبيرستاني» مطالعات روانشناختي دانشكدة علوم تربيتي و روانشناسي دانشگاه الزهراء (س) دورة 10، شماره 4، زمستان 1393.
– شادی، ناهید «رابطه خودتنظیمی و عزت نفس با تابآوری در دانشآموزان مقطع دبیرستان براز جان» پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، مهر 1391.
- نگیل ام. موریسون؛ مریت ای. کاسدن؛ مترجم: سیفی، محسن «تابآوری، مخاطره و سازگاری افراد دارای اختلال های یادگیری» مجله تعلیم و تربیت کودکان استثنایی، شماره 79، 1387
- نقوی. نرگس، اکبری. مهدی و مرادی. علیرضا «مدل ساختاری کمالگرایی مبتنی بر سازههای فراتشخیصی شناختی، رفتاری و هیجانی» فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی، دوره11، شماره 2، تابستان،1396.
- میر غفوریان، زینب السادات «ویژگیهای روانشناختي دختران نوجوان تک فرزند (با تکیه بر شخصیت، خودکارآمدی، سازگاری و کمالگرایي)» تهران، نشر تعالی، 1395.
- روشنفر، علیرضا و مختاری، ثمانه و پاداش، زهرا «بررسي اثربخشي آموزش رواندرمانی مبتني بر كيفيت زندگي بر کمالگرایی مراجعان مراكز مشاوره شهر اصفهان» مجله تحقيقات نظام سلامت، سال نهم، شماره هشتم، آبان 1392.
- عرب زاده، شیما و سواری، کریم «ساخت و تعيين ویژگیهای روانسنجی پرسشنامهی خودتنظيمي تحصيلي» مجلهی روانشناسي مدرسه، دورهی 2، شمارهی 92 – 75، تابستان 1392.
- میر ارض گر، مرثیه السادات «نقش تابآوری در ارتباط با تابآوری نسبی برابر تجارب خطرناک اجتماعی» ماهنامه مهندسی مدیریت، سال هشتم، شماره شصت و سه، آبان و آذرماه 1394.
- فرجی، ندا «بررسی رابطه میان نیازهای اساسی روانشناختی و خودشناسی با خودتنظیمی یادگیری و هیجانی» تهران: جزوه چاپ نشدهی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، 1393.
- محمدی، مریم؛ سعید نصیری؛ سیده مهسا موسوی و سیاوش کریمی «بررسی رابطه بین کمالگرایی با تابآوری دانشجویان دانشگاه زنجان» دومین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی ایران، قم،1395.
- عبدخدائی، محمدسعید؛ مهرام، بهروز؛ ایزانلو، زهرا «بررسی رابطه بین ابعاد کمالگرایی و اضطراب پنهان در دانشجویان» پژوهشهاي روانشناسی بالینی و مشاوره، سال 1، شماره1، بهار و تابستان 1390.
- احدی، بتول؛ ابولقاسمی، عباس و نریمانی، محمد «بررسی ارتباط هوش هیجانی، سبک اسناد و خودکارآمدی با رضایت از زندگی در زنان شاغل» مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی، شماره 10، 1389.
- سرمستی، فاطمه و افشاری نیا، کریم «رابطه سرسختی روانشناختی و کمالگرایی با تابآوری روانی دانشجویان متأهل» دومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای کاربردی در علوم تربیتی و مطالعات رفتاری و آسیبهای اجتماعی ایران – 1395.
- DavidsonaAn abbreviated version of the Connor-Davidson Resilience Scale (CD-RISC), the CD-RISC2: Psychometric properties and applications in psychopharmacological trialsPublished in final edited form as:Psychiatry Res. 2007 Aug 30; 152(2-3): 293–297.
- CARPENTER, S. R., ARROW, K. J., BARRETT, S., BIGGS, R., BROCK, W. A., CRÉPIN, A.-S., ENGSTRÖM, G., FOLKE, C., HUGHES, T. P. & KAUTSKY, N. (2012). General resilience to cope with extreme events. Sustainability, 4, 3248-3259.
- NORMAN, W. (2012). Adapting to change: the role of community resilience. Young Foundation,5-52. Retrieved from: http:// youngfoundation.org /wp-content/uploads/2012/10/ Adapting-to-ChangeOctober-2012.
- FOLKE, C., CARPENTER, S. R., WALKER, B., SCHEFFER, M., CHAPIN, T. & ROCKSTRÖM, J. (2012). Resilience thinking: integrating resilience, adaptability and transformability. Ecology and Society, 15, 1-20. Retrieved from: http://www. treesearch.fs.fed.us/pubs/42598.
- SOUTHWICK, S. M., BONANNO, G. A., MASTEN, A. S., PANTERBRICK C. & YEHUDA, R. (2014). Resilience definitions, theory, and challenges: interdisciplinary perspectives. European journal of psychotraumatology, 5, 1-14. Retrieved from: http://www.ejpt.net/index.php/ejpt/article/view/25338.
- Connor, K. M., & Davidson, J. R. (2003). Development of a new resilience scale: The Connor‐Davidson resilience scale (CD‐RISC). Depression and anxiety, 18(2), 76-82.
- Gross, J. J., & John, O. P. (2013). Individual differences in two emotion regulation processes: Implications for affect, relationships, and wellbeing. Journal of Personality and Social Psychology, 22(1): 348-362.
- Zimmerman, B. (2007). Developing self-fulfilling cycles of academic regulation: An analysis of exemplary instructional models. In D. H. Schunk& B. Zimmerman (Eds.), Self-regulated learning: from teaching to self-reflective practice. New York: Guilford Press.
- Hewitt,P.,&Flet,G. (1991). Dimension of perfectionism inunipolar depression. Jornal of Abnormal Psychology, 100, 98-101.
- -Egan,S(2005) anInvestigatiom of positive and negative perfectionism,unpublishedmaster’s thesis, curtinuniversity of technology human research. (onhine). (available:http://espace. library. curtain. edu.au/rfudbin-jum p-full&object-id1365).
- DunkelSchetter, C., &Dolbier, C. (2011). Resilience in the Context of Chronic Stress and Health in Adults. Social and Personality Psychology, 5(9), 634- 652.
-Reivich, K., &Shatté, A. (2002). The Resilience Factor. New York: Broadway Books.
- Troy, A.S., &Mauss, I.B. (2011). Resilience in the face of stress: emotion regulation as aprotective factor. In S.M, Southwick, & B.T, Litz, & D, Charney, & M.J, Friedman. (Eds.), Resilience and Mental Health: Challenges across the Lifespan ((pp. 30-44). London: Cambridge University Press.
- Frost, R.O., Marten, P., Lahart, C., & Rosenblate, R. (1990). The Dimensions ofPerfectionism Cognitive Therapy and Research, 14.444-468.
- Magar, E. C., Phillips, L. H., &Hosie, J. A. (2008). Self-regulation and risk-taking.Personality Differences, 45(1): 153-159.
- Lemos, S.L. (1999). Students Goals and selfregulation in the classroom. InternationalJournal of Education Research, 31, 471-485.
- Frost, R.O., Marten, P.Lahart, C. &Rosenblate, R, (1990).The dimensions ofperfectionism. Cognitive Therapy and Research, Vol. 14(5), PP.449468.
- Frost, R.O., Marten, P., Lahart, C. &Rosenblate, R, (1990).The dimensions ofperfectionism. Cognitive Therapy and Research, Vol. 14(5), PP.449468.
Ashby, S. A., Rice, K. G., & Martin, J. L. (2006). Perfectionism, shame anddepressive symptoms. Journal of Counseling & Development, 84, 148156.
- Zimmerman, B. (2000). Attaining self-regulation: A social cognitive perspective. In M.Boekaerts, P. R., Pintrich& M. Zeidner (Eds.), Handbook of selfregulation.13-39. SanDiego: Academic Press.