چکیده.................................................................................................................................................................................. 1
فصل اول : کلیات پژوهش........................................................................................................ 2
مقدمه ........................................................................................................................................................................... 3
بيان مسئله.......................................................................................................................................................................... 6
اهميت و ضرورت انجام پژوهش..................................................................................................................................... 9
اهداف پژوهش................................................................................................................................................................. 10
فرضيه هاي پژوهش....................................................................................................................................................... 11
تعاريف اصطلاحات......................................................................................................................................................... 11
فصل دوم : مبانی نظری پژوهش ........................................................................................ 13
بخش اول اختلال رفتاری........................................................................................................................................... 14
بخش دوم خود پنداره................................................................................................................................................... 29
بخش سوم خانواده تک والد......................................................................................................................................... 47
بخش چهارم پیشینه پژوهش...................................................................................................................................... 53
فصل سوم : روش شناسی پژوهش ...................................................................................... 58
روش پژوهش................................................................................................................................................................... 59
جامعه آماری.................................................................................................................................................................... 59
نمونه آماری و حجم نمونه........................................................................................................................................... 59
ابزار جمع آوری داده ها................................................................................................................................................. 60
تجزیه و تحلیل داده ها.................................................................................................................................................. 63
فصل چهارم :تجزیه و تحلیل یافته ها................................................................................................................ 64
تحلیل توصیفی................................................................................................................................................................ 65
تحلیل استنباطی............................................................................................................................................................ 69
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.......................................................................................................................... 75
بحث و نتیجه گیری....................................................................................................................................................... 76
محدودیت های پژوهش................................................................................................................................................ 79
پیشنهادهای پژوهشی.................................................................................................................................................... 80
پیشنهادات کاربردی...................................................................................................................................................... 80
منابع فارسی.................................................................................................................................................................... 81
منابع لاتین .................................................................................................................................................................. 84
- آماتو،پل.ر.(1391)پيامد هاي طلاق براي كودكان و بزرگسالان ترجمه مهناز محمدي زادگان .تهران:انتشارات سازمان انجمن اوليا و مربيان
- ابنیکی،آتوسا.(1385).سودمندی درمان ترکیبی برنامه گروهی فرزند پروری مثبت و دارودرمانی بر علائم و شیوه های تربیتی کودکان 3-12 ساله مبتلا به اختلال نقص توجه-بیش فعالی در مقایسه با هر یک از این درمان ها به تنهایی و با پیشرفت تحصیلات آنان .پایان نامه چاپ نشده دکترای تخصصی روانپزشکی.دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی.
- اتکینسون،ریتا.اتکینسون،ریچارد.اسميت ،ادوارد.(1390).زمینه روان شناسی هيلگارد.مترجمان محمد نقی براهنی مهرداد بيك،بهروز بيرشك،كيانوش هاشميان ،نيسان گاهان ،يوسف كريمي.جلد سوم.تهران: انتشارات رشد
- امین یزدی، پ.(1386). بررسی رابطه بین سلامت روان و خود پنداره و باور منطقی در دانشجویان کارشناسی تربیت معلم0.پایان نامه چاپ نشده کارشناسی ارشد؛ دانشگاه تربیت معلم.
- انسان دوست ،م. (1387).بررسي رابطه اختلال هاي رفتاري با سبك هاي دلبستگي وپيشرفت تحصيلي دختران پايان نامه كارشناسي ارشد. دانشگاه آزاد واحد تهران مركزي
- ایگ ، فرانسیس و دیگران.( ١٣٨٧) . رفتار کودک ، ترجمۀ مهدی قراچه داغی ، تهران : انتشارات شباهنگ
- به یر، چری و استافورد، لورا. ( ١٣8٧) . تعامل والدین و کودکان، ترجمه محمد دهگانپور و مهرداد خرازچی، تهران، انتشارات رشد.
- بيابانگرد، ا.(1384).بررسي رابطه ی منبع كنترل، عزت نفس و پيشرفت تحصيلي دانشآموزان تک سرپرست. پايان نامه دکتری، دانشگاه علامه طباطبايي.
- بیابانگرد،غلامرضا.(1384).بررسی و مقایسه شیوه های فرزندپروری مادران کودکان خانواده تک والد مبتلا به اختلالات رفتاری و مادران کودکان بهنجارو تاثیر آموزش مادران بر اختلالات رفتاری فرزندان. پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده,دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی ایران.
- حسینی،پیمان(1385).بررسی اثر درمانی متیل فنیدیت با یا بدون رفتاردرمانی در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی و بی توجهی.پژوهش در پزشکی( مجله پژوهشی دانشکده پزشکی)، 29(2)، 135-140.
- حسینی، ف.(1388). بررسي رابطه بين نگرش دين باور (كارآمد ،ناكارآمد) و خود پنداره دختران و پسران دبيرستانهاي اصفهان .پايان نامه كارشناسي ارشد، دانشگاه علامه طباطبايي.
- خامسان ، ط.( 1388 ). بررسی اثربخشی آموزش خود گوییهای درونی مثبت بر خود پنداره . پایان نامه چاپ نشده کارشناسی ارشد ، دانشگاه علامه طباطبایی .تهران
- دادستان، پ. ( 1387). روانشناسي مرضي تحولي: از كودكي تا بزرگسالي. تهران: انتشارات سمت
- دلاور،ع .(1387).احتمالات وكاربرد روشهاي آماري در روانشناسي وعلوم تربيتي . چاپ هشتم
- روستایی ، حسین .(1390) . نقش تربیتی پدر در خانواده ، تهران: انتشارات چاپار
- سیف، ا.(1384). روانشناسی یادگیری،تهران: نشر دانژه.
- سیفنراقی،، مریم و نادری، عزتالله.(1385) . آموزش و پرورش کودکان استثنایی، تهران :پیام نور،
- شفیع آبادی،ع.(1384). خودپنداره در رویکرد شناختی ، چاپ دوم.تهران: نشر دانشگاهي
- شمس اسفند آباد،ح.(1381).بررسي و مقايسه ميزان اختلالهاي رفتاري در كودكان والدين معتاد و غير معتادطرح پژوهشي سازمان بهزيستي كشور
- شير سوار، ز.(1385) .بررسي اختلالات رفتاري در دانش آموزان دختر وپسر نابينا مقطع ابتدايي شهر تهران پايان نامه كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد ،واحدتهران مركز
- عماری ، ش. ( 1388 ). بررسی نقش خود پنداره در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال سوم دبیرستان رشته علوم تجربی شهرستان شهرکرد . پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه تربیت معلم . کرج
- عبدا... نژاد ، م. ( 1386). رابطه بين خود پنداره و باور هاي ترس مرضی دانشجويان پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده,دانشگاه علامه
- قائمي، علي. ( 1385) . نقش مادر در تربيت. قم: انتشارات دارالتبليغ اسلامي
- كاكاوند، علیرضا؛1385 روانشناسی و آموزش كودكان استثنایی، تهران: روان، چاپ اول.
- كاكاوند، علیرضا؛1388 روانشناسی و آموزش كودكان استثنایی، تهران، روان، چاپ سوم.
- کاپلان،هارولد،سادوک،بنیامین (1386)، فرهنگ جامع روان شناسی، روان پزشکی و زمینه های وابسته به آن، ترجمه نصرت الله پورافکاری، جلد سیزدهم، تهران:بهار.(تاریخ انتشار به زبان اصلی،2003).
- كاپلان ،هارولد،سادوک،بنیامین(1388).خلاصه روانپزشكي .علوم رفتاري روانپزشكي باليني ،ترجمه فرزين رضاعي، جلدسوم ،تهران : انتشارات ارجمند(تاريخ انتشار به زبان اصلي 2007).
- محمد یاری.حسین ( 1386 ) رابطه راهبردهای یادگیری خود تنظیمی با خودپنداره دانش آموزان . پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده,دانشگاه علامه
- مصباح يزدي .م .(1384).درآمدي بر تعليم وتربيت.قم: انتشارات راه حق.
- مصدق، م.( 1386).باورهای فرزندان تک سرپرست،اصفهان، نشر دانشگاه
- معصومی، س.( 1390 ). بررسی رابطه سبک های مقابله ای و خود پنداره در دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
- معصومی،م.(1390).سوء استفاده از مواد مخدر و ارتباط آن با مفهوم خود؛ پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.
- منصور،م. دادستان .پ .(1385). روانشناسی رشدجلد دوم؛تهران : نشر ارسباران.
- منصوری ، ر .(1386).بررسی رابطه بین خود پنداره و تفکرات منطقی دانش آموزان پایه سوم متوسطه شهر بابل در سال تحصیلی86-85 . پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه علامه طباطبایی. تهران
- .ميلاني فر ،ب .(1385).بهداشت رواني. چاپ سوم.تهران: انتشارات قدس.
- نجاریان ،ف ،براتی،م.ابرهیمی قوام.ص ( 1384 ) . تأثیر مکان کنترل بر خود پنداره دانش جویان دختر. فصلنامه علوم رفتاری، شماره 8 ،
-
- Intelligence. Sanfrancisco.jossy-bass books.first edition
- Capplan.h.(2006).attention deficit/hyperactivity disorder. In c.eugend walker & michael c.roberts (eds.),handbook of clinical child psychiatry. Usa: john wiley & sons.
- Capplan,h.(2006).child& adolescent psychiatry:a comprehensive textbook(3rd ed.).philadelphia: lippincott william&wilkins
- Combs.c.t.snick.p.(2006). The role of beliefs, treatment beliefs and perceived severity of symptoms in explaining treatment. Behavioral medicine , 32(1), 19-29.
- Gisset,a. Arnold, f.w. , visweswaraiah , h. , swanger-gange , m. (2008). Self consept and adhd.the handbook of child and adolescent clinical psychology: a contextual approach. New york.routledge.
- Hamacheck, b(2008). Social & emotional self: app;ications for developmental education. Journal of developmental education.vol41.pp 69-83
- Hansen , d.l., hansen , e.h. (2006). Caught in a balancing act : parent′s dilemmas regarding their adhd child′s treatment with stimulant medication .qualitative health research , 16 (9) , 1267-1285 .
- Harlock,v.j.(2010). Overcoming the barriers to self consept: a educational approach. International journal of psychophysiology, 58, 71 – 80.
- Isler,p(2009) acritical evaluation of concept construct. Journal of personality and individual differences.vol3.pp 11-26
- Jo.a.(2009).self consept & behavior. In c.eugend walker & michael c.roberts (eds.),handbook of clinical child psychiatry. Usa: john wiley.
- Children consept and their parents. Journal of psy , 9 (4), 590 – 597.
- Wymbs , b.t. , , visweswaraiah , h. , swanger-gange , m. , girio , e.l. , pirvics , l.l. ,herbst , l.(2010). A pilot study of the feasibility and efficacy of the strategies to self consept positive parenting for single mothers of children with adhd.journal of attention disorders. Http://jad.sagepub.com
- Pinterich, c.w. Wymbs , b.t. ,flammer-rivera , l.m. (2008). Knowledge and information sources of self consept .journal of family issues,13(3), 33-40.
- Sadock,b.j.,sadock,v.a.(2003).kaplan&sadock’s :synopsis of psychiatry (8th ed. ) .ny : lippincott william&wilkins.
- Sadock,b.j.,sadock,v.a.(2006).kaplan&sadock’s :synopsis of psychiatry(10th ed. ) .ny : lippincott william&wilkins.
- Sater, g.t. (2009). Why do people use different forms of complementary medicine? Multivariate associations between treatment and illness beliefs and complementary medicine use. Psychology and health, 21(5), 683-698.
- Sidney,j.m.(2007).textbook of child and adolescent psychiatry(3rd ed.).usa: american psychiatry press.