فصل اول: کلیات پژوهش... 6
مقدمه. 7
بیان مساله. 8
اهمیت و ضرورت پژوهش... 11
اهداف پژوهش... 12
هدف کلی پژوهش... 12
اهداف جزیی.. 12
فرضیه های پژوهش... 13
تعریفهای نظری و عملیاتی متغیرها14
تعریف های مفهومی:14
تعریف عملیاتی متغیرها14
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق.. 15
پیشینه نظری تحقیق.. 16
الف) اتیسم. 16
نشانه هاي عمومي بيماري اُتيسم. 17
علل بروز اُتيسم. 18
تشخيص اُتيسم. 19
ملاك هاي تشخيص درخودماندگي ( اوتيسم ) با توجه به راهنماي تشخيصي DSM-5. 20
ب) مشکلات هیجانی.. 22
تعریف هیجان. 23
ویژگی هیجانها24
عوامل ایجاد هیجان. 25
اختلال اضطرابی.. 28
طبقه بندی اختلال های اضطرابی بر مبنایDSM-5. 31
شیوع شناسی اختلال های اضطرابی.. 34
تفاوت های بین فرهنگی در همه گیری اختلال های اضطرابی.. 35
افسردگی.. 37
مدلهای افسردگی مبتنی بر استرس-آسیب پذیری شناختی.. 39
نظریه شناختی بک... 40
افکار خودآیند منفی:41
سوگیری یا خطاهای منطقی نظامند:41
فرض یا باورهای زیربنایی.. 43
ج) شفقت خود. 44
پیشینه تجربی تحقیق.. 50
تحقیقات داخلی.. 50
تحقیقات خارجی.. 51
فصل سوم: روش شناسی تحقیق.. 53
روش پژوهش... 54
جامعه و نمونه آماری.. 54
ابزار اندازهگیری.. 54
روش تجزیهوتحلیل دادهها57
فصل چهار: تجزیه و تحلیل داده های پژوهش... 58
مقدمه. 59
یافته های توصیفی.. 59
فصل پنج: بحث و نتیجه گیری.. 68
مقدمه. 69
بحث و نتیجه گیری.. 69
محدودیتهای پژوهش... 72
پیشنهادهای پژوهشی:73
پیشنهادهای کاربردی.. 73
منابع و مآخذ. 75
منابع. 75
منابع لاتین.. 78
ضمائم 84
منابع
امامی نائینی، نسرین. (1385). مهارت مقابله با هیجانات. تهران: انتشارات وزارت فرهنگو ارشاد اسلامی.
باچر، جیمز؛ مینیکا، سوزان و هولی، جیمز. (1388). آسیب شناسی روانی، جلد اول، ترجمه یحیی سید محمدی. تهران: ارسباران.
باقرينژاد،مینا؛صالحیفدردي،جواد؛طباطبایی،محمود.(1389). رابطهبیننشخوارفکريوافسردگیدر نمونهايازدانشجویانایرانی. مطالعاتتربیتیوروانشناسی. 11 (1)، 38-21.
جدیدی، محمد؛ صفری، سیروس؛ فرامرزی، علی (1394). مقایسه اضطراب اجتماعی و حمایت اجتماعی مادران کودکان با نیازهای خاص و مادران کودکان سالم. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. 16. 43- 52.
حسینزاده، نایب؛ فتحاللهزاده، نوشین؛ سعادتی نادره (1395)، بررسی کارایی آموزش گروهی مبتنی بر خودشفقتی و بر کیّفیت زندگی و پذیرش و تعهد مادران دارای کودکان ناتوان آموزشپذیر. مطالعات روانشناختی. دوره 12. شماره4.
درویشی، سونیا و خیاطان، فلور.(1396). اثر آموزش شفقت نسبت به خود بر شادکامی و کیفیت زندگی مادران کودکان دارای اتیسم. فصلنامه كودكان استثنايي. ۱۷ (۴)،۷۷-۸۶.
رضائی اشیانی، ایران؛ یارمحمدیان، احمد و فرهادی، هادی. (1396). اثربخشی آموزش مبتنی برشفقت به خود مادران بر کیفیت خواب کودکان پیش دبستانی با نشانههای ناتوانی یادگیری. روان شناسی بالینی, 9(4), 71-82.
ریو، م. ج. (1390) . انگیزش و هیجان.چاپ چهارم، (ترجمهی یحیی سید محمدی). تهران: نشر ویرایش. (2005).
سعیدي،ضحی،قربانی،نیما،سرافراز،مهدی رضا،وشریفیان،محمد حسین (1392). اثرالقايشفقتخودوحرمتخودبرمیزانتجربهشرموگناه. دوفصلنامهروانشناسیمعاصر، 8 (1)، 91-102.
شعاری نژاد، علی اکبر. (1388). روانشناسی رشد. تهرات: اطلاعات.
شولتز، د. و شولتز، ا. س. (1391). نظریههای شخصیت. چاپ ششم، (ترجمهی یحیی سید محمدی). تهران: نشر ویرایش. (2005).
شه ناسی، مریم (1382). ،نارسایی هیجانی، برگرفته از پایان نامه کارشناس روانشناسی بالینی، استاد راهنما: دکتر معصومه خسروی، دانشگاه سمنان.
عبداللهی بقرآبادی، قاسم (1396). بررسی میزان اثربخشی برنامه مبتنی بر آموزش خود شفقتی بر میزان اضطراب،استرس و افسردگی مادران کودکان دارای اتسیم. فصلنامه کودکان استثنایی. شماره2. ص 44-60.
عطایی، شیما؛فتی ،لادن واحمديابهري، سیدعلی.(1392).نشخوارذهنیواجتنابشناختی- رفتاريدرافرادمبتلابه اختلالافسردگی واختلالاضطراباجتماعی: مقایسهدودیدگاهطبقه اي وطیفی.مجلهروانپزشکیوروانشناسیبالینیایران.4(19)،295-283.
فهیمی، صمد؛ محمودعلیلو، مجید؛ پورشریفی، حمید؛ فخاری، علی؛ اکبری، ابراهیم و رحیم خانلی، معصومه.(1393).افكاربازانجاميانديشناكيونشخوارفكريبهعنوانسازوكارهاييبرايمقابلهباعدم تحملبلاتكليفيدراختلالاتاضطرابمنتشروافسردگيعمده.مجلهياصولبهداشترواني. سال 16(1)، 46-34.
گل پور، رحیم.، ابوالقاسمي، علی.، احدي ( 1393 ). اثر بخشي آموزش خود- دلسوزي شناختي و درمان متمركز بر هيجان بر بهبود كيفيت زندگي دانش آموزان مبتلا به افسردگي. .64-53،.(1) مجله روان شناسي باليني، 6
گلستانجهرمی،فاطمه واعتصامیپور،راضيه.(1391). مقايسهراهبردیمقابلهایشناختیبانشانههایاضطرابوافسردگیدرنوجوانانوبزرگسالان. مجلهعلمیدانشگاهعلومپزشکیبابل.14(6)،67-60.
مشهدي،علي؛ ميردورقي، فاطمه وحسني، جعفر.(1390). نقشراهبردهاينظمجوييشناختيهيجاندراختلالهايدرونيسازيكودكان. مجله روانشناسی بالینی. 3(3)، 57-86. .
منصوري،احمد؛فرنام،عليرضا؛بخشيپوررودسري،عباس ومحمودعليلو،مجيد.(1389).مقايسهنشخوارفكريدربيمارانمبتلابهاختلالافسردگيعمده،اختلال وسواس- اجبار،اختلالاضطرابفراگيروافرادبهنجار.مجلهدانشگاهعلومپزشكيوخدماتبهداشتيدرمانيسبزوار. 17(3)، 195-189.
نوری، حمیدرضا و شهابی، بهاره. (1396). اثربخشی آموزش شفقت با خود بر افزایش تابآوری مادران دارای فرزند مبتلا به اتیسم. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, 18(3), 118-126.
هالجین، ر. پ. و ویتبورن، س.ک. (1391). آسیب شناسی روانی دیدگاههای بالینی دربارهی اختلالهای روانی.چاپ یازدهم، (ترجمهی یحیی سید محمدی). تهران: نشر روان. (2003).
هالجین، ریچارد؛ ویتبورن، پی و کراس، سوزان. (1389). آسیب شناسی روانی(دیدگاه بالینی نسبت به اختلال های روانی)،جلد اول، ترجمه یحیی سید محمدی. تهران: نشر روان.
منابع لاتین
Alicke, M. D., & Sedikides, C. (2009). Selfenhancement and self-protection: What they are and what they do. European Review of Social Psychology, 20, 1-48.
American Psychiatric Association (2013).Diagnostic and statistical manual of mental disorders.5th edition.Wshington D.C: Author.
American Psychiatric Association. (2013). Dianostic and Statical Manual of Mental disorders.Fifth edition, DSM-5. Arlington . (AV): American Psychiatric Association.
Baio, J. (2014). Prevalence of autism spectrum disorder among children aged 8 years - Autism and Developmental Disabilities Monitoring Network, 11 Sites, United States, 2010 Surveillance Summaries, Morbidity and Mortality Weekly Report, 63(2), 1–21.
Benjak, T. (2011). Subjective quality of life for parents of children with autism spectrum disorders in Croatia. Applied Research in Quality of Life, 6(1), 92–102. doi:10.1007/511482- 010-9120-8.
Benn, R., Akiva, T., Arel, S., & Roeser, R. W. (2015). Mindfulness training effects for parents and educators of children with special needs. Developmental Psychology,48(5), 1476-1487.
Bennet-Goleman, T. (2001). Emotional alchemy: How the mind can heal the. New York: Three Rivers Press.
Biaggi, A., Conroy, S., Pawlby, S., & Pariante, C. M. (2016). Identifying the women at risk of antenatal anxiety and depression: a systematic review. Journal of affective disorders, 191, 62-77.
Birnie, K., Speca. M., &. Carlson, L. E. (2010). Exploring self-compassion and empathy in the context of mindfulnessbased Stress Reduction (MBSR). Stress and Health. 1, 1 11.
Bishop, S. R., Lau, M., Shapiro, S., Carlson, L., Anderson, N. D., Carmody, J., Segal, Z. V. Abbey., Speca, M., Velting, D. Devins (2004). "Mindfulness: A Proposed Operational Definition". Clinical Psychology Science and Practice 11: 191–206.
Cristea, I. A., Kok, R. N., & Cuijpers, P. (2015). Efficacy of cognitive bias modification interventions in anxiety and depression: meta-analysis. The British Journal of Psychiatry, 206(1), 7-16.
Crystal , L. (2013). Stress and self-compassion in parents of children with autism spectrum disorders, URL:http://hdl.hndle.net/2014/8839.
Cummings, C. M., Caporino, N. E., & Kendall, P. C. (2014). Comorbidity of anxiety and depression in children and adolescents: 20 years after. Psychological bulletin, 140(3), 816.
Doja A, Roberts W (2006). «Immunizations and autism: a review of the literature». Can J Neurol Sci 33 (4): 341–6. PMID 17168158.
Duarrte , C.S. Bordin , I.A. Yazigi , L. ,& Mooney , J. (2014). Factors associated with stress in mothers of children with autism. Journal of Autism , 9 , 416-427.
Ebert, D. D., Zarski, A. C., Christensen, H., Stikkelbroek, Y., Cuijpers, P., Berking, M., & Riper, H. (2015). Internet and computer-based cognitive behavioral therapy for anxiety and depression in youth: a meta-analysis of randomized controlled outcome trials. PloS one, 10(3), e0119895.
Evenson, L. K., & Curry, J. F. (2016). Self-compassion: Conceptualizations, correlates, and interventions. Review of General Psychology, 15(4), 289-303.
Fond, G., Loundou, A., Hamdani, N., Boukouaci, W., Dargel, A., Oliveira, J., ... & Boyer, L. (2014). Anxiety and depression comorbidities in irritable bowel syndrome (IBS): a systematic review and meta-analysis. European archives of psychiatry and clinical neuroscience, 264(8), 651-660.
Germer, C. K. (2009). The mindful path to self-compassion. New York: Guilford Press.
Glover, V. (2014). Maternal depression, anxiety and stress during pregnancy and child outcome; what needs to be done. Best practice & research Clinical obstetrics & gynaecology, 28(1), 25-35.
Gross L (2009). A broken trust: lessons from the vaccine–autism wars. PLoS Biol. : John wiley and sons.
Hill, A. S., Sahay, A., & Hen, R. (2015). Increasing adult hippocampal neurogenesis is sufficient to reduce anxiety and depression-like behaviors. Neuropsychopharmacology, 40(10), 2368-2378.
Horner, R. H., Carr, E. G., Strain, P. S., Todd, A. W., & Reed, H. K. (2012). Problem behavior interventions for young children with autism: A research synthesis. Journal of Autism & Developmental Disorders, 32(5), 423–446.
Iqbal, S., Gupta, S., & Venkatarao, E. (2015). Stress, anxiety & depression among medical undergraduate students & their socio-demographic correlates. The Indian journal of medical research, 141(3), 354.
Lee, W. K. (2013). Self-compassion as a moderator of the relationship between academic burn-out and psychological health in Korean cyber university students. Personality and Individual Differences, 54, 899–902.
Lucyshyn, J. M., Albin, R. W., Horner, R. H., Mann, J. C., Mann, J. A., & Wadsworth, G.(2007). Family implementation of positive behavior support for a child with autism. Journal of Positive Behavior Interventions, 9(3), 131–150.
Luna, R. A., & Foster, J. A. (2015). Gut brain axis: diet microbiota interactions and implications for modulation of anxiety and depression. Current opinion in biotechnology, 32, 35-41.
Macbeth , A. ,& Gumley ,A. (2012). Exploring compassion: A meta-analysis of the association between self-compassion and psychopathology , Clinical Psychology Review , 32 , 545-552.
Mayer. J.D.، Caruso، D.R.،& Salovey، P. (1999). Emotional intelligence meets traditional standards for intelligence, Intelligence، 27، 267-298.
Neff, K. D. (2003). "The development and validation of a scale to measure self-compassion". Self and Identity 2 (3): 223–250.
Neff, K. D. (2008). Self-Compassion and Other-Focused Responding. Paper presented at the 8th Annual Conventionof the Society for Personality and SocialPsychology, Albuquerque, New Mexico.
Neff, K. D. (2011). Self-compassion, Selfesteem and well being. Social and Personality Psychology Compass, 5, 1-11.
Neff, K. D., & McGeehee, P. (2010). Selfcompassion and psychological resilience among adolescents and young adults. Self and Identity, 9, 225-240.
Neff, K. D., Germe, R. & Christopher, K. (2013). Self-Compassion Program. Journal Of Clinical Psychology, 69(1), 28–44.
Neff, K. D., Kirkpatrick, K. L., & Rude, S. S. (2007). Self-compassion and adaptive psychological functioning. Journal of Research in Personality, 41, 139-154.
Neff, K. D., Rude, S. S. & Kirkpatrick, K. (2007)An examination of self-compassion in relation to positive psychological functioning and personality traits. Journal of Research in Personality, 41, 908–916.
Nivard, M. G., Dolan, C. V., Kendler, K. S., Kan, K. J., Willemsen, G., van Beijsterveldt, C. E. M., ... & Middeldorp, C. M. (2015). Stability in symptoms of anxiety and depression as a function of genotype and environment: a longitudinal twin study from ages 3 to 63 years. Psychological medicine, 45(5), 1039-1049.
Oathes, D. J., Patenaude, B., Schatzberg, A. F., & Etkin, A. (2015). Neurobiological signatures of anxiety and depression in resting-state functional magnetic resonance imaging. Biological psychiatry, 77(4), 385-393.
Pauley. G., & McPherson, S. (2010). The experience and meaning of compassion and self-compassion for individuals with depression or anxiety. Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and Practice, 83, 129-143.
Pekrun, R., Goatz, T., & Perry, R.P., (2005). Achievement EmotionsQuestionnaire (AEQ), User, s Mannal, Mannal Version 2005.
Pintrich,p.R.,&Schunk,D.H.(2009).Motivation and Education, Theory ,Research. Journal of Educational Research,14,123-141.
Raes, F. (2010). Rumination and worry as mediators of the relationship between selfcompassion and depression and anxiety. Personality and Individual Differences, 48, 757-761.
Rapgay, L., & Bystrisky, A. (2009). Classical mindfulness: An introduction to its theory and practice for clinical application. Annals of the New York Academy of Sciences, 1172, 148-162.
Rapin I, Tuchman RF (2008). «Autism: definition, neurobiology, screening, diagnosis». Pediatr Clin North Am ۵۵ (۵): ۱۱۲۹–۴۶. doi:۱۰٫۱۰۱۶/j.pcl.۲۰۰۸٫۰۷٫۰۰۵. PMID 18929056
Rutter M (2005). «Incidence of autism spectrum disorders: changes over time and their meaning». Acta Paediatr ۹۴ (۱): ۲–۱۵. doi:۱۰٫۱۰۸۰/۰۸۰۳۵۲۵۰۴۱۰۰۲۳۱۲۴. PMID 15858952.
Samadi, A. Children with autism. 1st ed. Tehran: Dowran Publication.2013. [Persian].
Shutte, N. C., Malnuff, J. M., Thorsteinsson, E. B., Bhullar, N., & Rooke, S. E. (2007). A meta-analytic investigation of the relationship between emotional intelligence and health. Personality and Individual Differences, 42, 921-933
Sklenarova, H., Krümpelmann, A., Haun, M. W., Friederich, H. C., Huber, J., Thomas, M., ... & Hartmann, M. (2015). When do we need to care about the caregiver? Supportive care needs, anxiety, and depression among informal caregivers of patients with cancer and cancer survivors. Cancer, 121(9), 1513-1519.
Small, C. J. (2007). An analysis of parent-implemented behavior support plans: The effects of inhome consultation on treatment integrity and reductions in challenging behavior (doctoral dissertation). University of Kansas, KS.
Song, Y., & Lindquist, R. (2015). Effects of mindfulness-based stress reduction on depression, anxiety, stress and mindfulness in Korean nursing students. Nurse Education Today, 35(1), 86-90.
Van Dam, N .T, Sheppard, S. C., Forsyth, J., & Earleywine, M. (2011). Self-compassion is a better predictor than mindfulness of symptom severity and quality of life in mixed anxiety and depression. Journal of Anxiety Disorders, 25, 123-130.
Webber, B., Scheuermann &, J. Autism: Teaching does make a difference. Stamford, CT: Wadsworth Group. 2002.