فصل اول:کلیات 1
1-1- مقدمه................................................................................................................. 1
1-2-بیان مسئله3
1-3- ضرورت و اهمیت مسئله7
1-4- اهداف تحقیق. 10
1-4-1- هدف کلی. 10
1-4-2- هدفهای جزئی. 10
1-5- فرضیهها11
1-5-1- فرضیه کلی. 11
1-5-2- فرضیههای جزئی. 11
1-6- تعاریف مفهومی و عملیاتی. 11
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه. 15
2-1- حافظه16
2-1-1- تعریف حافظه17
2-1- 2- حافظه دیداری و کارکرد آن. 20
2-1- 3- حافظه شنیداری و کارکرد آن. 21
2-1- 4- فرا حافظه21
2-1- 5- نظریههای حافظه24
2-1- 6- فراموشی. 26
2-1- 7- تقویت حافظه27
2-2- تمرکز28
2-2-1- تعریف تمرکز28
2-2-2 - انواع تمرکز29
2-2-3 - منشأ پراکندگی حواس.. 30
2-2-4- تمرکز کودکان. 31
2-2-5 - فراخنای توجه32
2-2-6 - فیزیولوژی توجه33
2-2-7 - مدل پوسنر35
2-3- راهبردهای شناختی. 39
2-3-1 - راهبرد تکرار و تمرین:39
2-3-2 - راهبرد تکرار و تمرین پیچیده39
2-3-3 - راهبرد بسط یا گسترش معنایی. 40
2-3-4 - راهبرد سازماندهی:41
2-3-5 - راهبردهای فراشناختی. 42
2-4- بازیدرمانی. 43
2-4-1 - بازیدرمانی شناختی. 44
2-4-2 - کاربردهای بازیدرمانی. 46
2-5- پیشینه48
2-5-1 - تحقیقات داخلی. 48
2-5-2 - تحقیقات خارجی. 51
2-6 جمعبندی. 53
فصل سوم: روششناسی تحقیق.. 58
3- 1- مقدمه59
3-2 - روش تحقيق. 59
3-3 – روش گردآوری اطلاعات.. 61
3-4 – ابزار گردآوری اطلاعات.. 62
3-5 – جامعه آماری. 61
3-6- نمونه آماري و روش نمونهگیری. 61
3-7- روشهای تجزیهوتحلیل دادهها63
فصل چهارم: تجزیهوتحلیل دادهها64
مقدمه65
1-4- تحلیل توصیفی. 65
2-4- تحلیل استنباطی. 69
1-2-4-آزمون فرضیههای مربوط به عملکرد حافظه70
2-2-4-آزمون فرضیههای مربوط به مشکلات توجه77
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری.. 88
مقدمه89
1-5-بحث و نتیجهگیری. 89
2-5- محدودیتهای تحقیق. 111
3 -5- پیشنهادهای کاربردی. 111
4 -5- پیشنهادهای پژوهشی. 112
فهرست منابع 114
احمدوند، محمدعلی. (1393). روانشناسی بازی، چاپ دوم، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
اسماعیلی، علی. (1384). مبانی روانشناسی عمومی. انتشارات شالک، تهران
آقاجانی،طهمورث، جبارف،رشید،مصطفی یوف، مشفق. (۱۳93). تأثیر بازی بر مهارتهای اجتماعی کودکان(مورد مطالعه: کودکان مقطع مهد کودک استان تهران)، مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران، سال ششم. شماره سوم.
آقازاده، محرم، احدیان، محمد، (۱۳77)، راهنمای روشهای نوین تدریس برای آموزش و کارآموزی، تهران، آییژ.
اورنگی مریم، عاطف وحید محمدکاظم، عشایری حسن. هنجاریابی مقیاس تجدیدنظر شده حافظه وکسلر در شهر شیراز. مجله روانپزشكي و روانشناسي باليني ايران. ۱۳۸۱; ۷ (۴): ۵۶-۶۶
آیزنک، مایکل، کین، مارک، (1392). روانشناسی شناختی حافظه، مترجم: دکتر حسین زارع، پروانه نهروانیان حسنعبدالله زاده، تهران، ناشر: آییژ.
باقری، فریبرز. (1391). آزمون توجه انتخابی. تهران. انتشارات ارجمند.
بخشایش، علیرضا، میرحسینی راضیه السادات. (۱۳93). اثربخشی بازیدرمانی بر کاهش علائم اختلال بیش فعالی/کمبود توجه (ADHD) و بهبود عملکرد تحصیلی کودکان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام. ۲۲ (۶) ۱-۱۳.
تکلوی، سمیه. (1390). تاثیر آموزش بازی درمانی مادران بر مشکلات رفتاری کودکان دارای ناتوانی های یادگیری. فصلنامه علمی پژوهشی ناتوانی های یادگیری، شماره 1، ص 44 – 59.
تهراني دوست، مهدي، رادگودرزي، رضا، پاسي، ميترا علاقبندراد، جواد، (1382).نقايص كاركردهاي اجرايي در كودكان مبتلا به اختلال نقص توجه - بيش فعالي. تازههای علوم شناختي. دوره 5 ، شماره 1مسلسل 17،از صفحه 1 تا 9.
حاج بابايی؛ مرتضی. (1385). بازی و تأثیر آن بر رشد روانی کودکان، مجله فرزند سالم، ص 37.
رضائیان، اکرم، محمدی، عیسی، آزاد فلاح، پرویز. (1391).ارزيابي اثربخشي بازیهای رایانهای بر ميزان توجه مبتلايان به عقبماندگی ذهني. مجله اصول بهداشت رواني. سال 14 (2). ص 109-98.
رضوی، سید مجید، خدامرادی، محمد.(۱۳96). بررسی تأثیر بازی و اسباببازی در رشد اجتماعی کودکان. پنجمین کنفرانس بینالمللی رویکردهای پژوهشی در علوم انسانی و مدیریت.
رفوث، مری، آن، لیل، لیندا، دوفابو، لئوناردو (۱۳۷۵). راهبردهای یادگیری و یادسپاری: مهارتهای مطالعه در طول برنامه درسی. تهران. نشر نی
رنگانی، اقدس، همتی علمدارلو، قربان، شجاعی، ستاره، اصغری نکاح، سید محسن. (۱۳9۴). اثربخشی مداخلهی بازیدرمانی عروسکی بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان پسر با اختلال اتیسم. مجله روانشناسی افراد استثنایی. شماره 20
زیدآبادی نژاد، فاطمه، ملک پور، مختار؛ فرامرزی، سالار، چوپان زیده، رویا، تقی پور جوان، عباس علی، (۱۳92). اثربخشی آموزش مهارتهای روانی – حرکتی بر کارکردهای اجرایی کودکان پیشدبستانی دارای اختلالات یادگیری غیرکلامی مجله: تازههای علوم شناختی. سال 15. شماره 59.
سادوک، بنجامین جیمز. سادوک، ویرجینیا آلکوت. روئیز، پدرو. (2015). خلاصه روانپزشکی: علوم رفتاری/ روانپزشکی بالینی. ترجمهی: فرزین رضاعی (1396). چاپ سوم، تهران: ارجمند.
ساعد، امید (1389)، بنیانهای روانشناختی و بیولوژیكی حافظه، انتشارات ارجمند، تهران.
سولسو، رابرت، ال (1381). روانشناسی شناختی (ترجمه فرهاد ماهر)، تهران، انتشارات رشد.
سیف، علی اکبر. (۱۳۸5).روانشناسی یادگیری و آموزش. تهران. انتشارات دوران.
سیف، علی اکبر، درخشان، نوشین، کیامنش علیرضا، احدی، حسن. (1396) ساخت، اعتباریابی، رواسازی و هنجاریابی پرسشنامه انگیزش تحصیلی حالتی(ASM)، فصلنامه علمی پژوهشی آموزش و ارزشیابی، دوره 10، شماره 40، ص 104-69.
عاشوری،جمال، (۱۳94). تأثیر آموزش نوروفیدبک بر اضطراب و افسردگی دانشآموزانمبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی، مجله آموزش سلامت و جامعه. دوره 2، شماره 4، صفحات 41 تا 47.
عاشوری، محمد؛ جلیل آبکنار، سیده سمیه. (1395). ناتوانی های یادگیری ویژه در نسخه پنجم راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی و ارایه الگوی 3 لایه ای پاسخ به مداخله برای تشخیص، مجله علمی-ترویجی (وزارت علوم)، شماره 140، صفحه 37 - 46.
عبدخدایی، محمد؛ صادقی اردو بادی، آفرین. (1390). بررسی میزان اضطراب جدایی کودکان و اثر بخشی بازی درمانی با رویكرد رفتاری شناختی بر کاهش آن. روانشناسی بالینی، 3 ( 4 :) 59 – 51.
فتحي آشتياني، مينا، اخوان تفتي، مهناز، خادمي، ملوك. (۱۳95). اثربخشی آموزش شناختي بر سرعت پردازش و حافظهی كاري كودكان مبتلا به ناتوانيهاي يادگيري. فصلنامه روانشناسی تربیتی. سال دوازدهم، شماره 41، صص 125-141.
فردانش, دکتر هاشم. (1372). مقدمه ای بر طراحی نظامهای آموزشی. مجله روان شناسی و علوم تربیتی, 2-1(0).
فردانش، هاشم. (1383). مبانی نظری تکنولوژی آموزشی، تهران: سمت.
فرزاد فرد، سیده آفرین، عبد خدایی، محمد سعید، غنایی چمنآبادی، علی، (1394)،اثربخشی روش ترکیب بازي و قصه هدفمند بر توجه و تمرکز کودکان پیشدبستانی. مجله اصول بهداشت روانی سال (17) 5، صفحه 28-222.
قديري، فاطمه؛ جزايري، عليرضا؛ عشايري، حسن، قاضي طباطبايي، محمود. (1385). نقائصكاركردهاي اجرايي در بيماران اسكيزو – وسواسي. فصلنامه تازههای علوم شناختي، شماره 26،صفحه 1.
قلمزن، شیما، ملک پور، مختار، فرامرزی، سالار. (۱۳93). اثربخشی بازیهای توجهی بر میزان عملکرد حافظه و یادگیری کودکان پیشدبستانی با ناتوانیهای یادگیری عصب روانشناختی. مجله روانشناسی بالینی و شخصیت. شماره 11. ص 10-3.
كرمي نوري، رضا،مرادي، عليرضا، (۱۳۸6). آزمون خواندن و نارساخواني. انتشارات جهاددانشگاهي دانشگاه تربيت معلم، تهران.
کرمی نوری، رضا. (1378). چند نوع حافظه داریم: دیدگاه چند سیستمی. فصلنامۀ تازههای علوم شناختی، 1(2 و 3)، 43-33.
گنجی، حمزه (1391). روانشناسی عمومی، انتشارات نشر روان، تهران.
لطفی کاشانی، فرح. وزیری، شهرام (1383). روان شناسی مرضی کودك . تهران: انتشارات ارسباران.
لطفی کاشانی، فرح، وزیری، شهرام. (1383). راهنمای معنویت درمانی، تهران: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، فرهنگ گستر نخبگان.
لندرت، گری، (۱۳94). بازیدرمانی (هنر برقراری ارتباط). مترجم فروزنده داورپناه. نوبت چاپ دوم: تهران. رشد.
لندرث، گ. (1390). بازیدرمانی؛ هنر برقراری ارتباط. ترجمه فروزنده داور پناه. تهران: انتشارات رشد.
لندرث، گاری لی (1937). بازی درمانی (دینامیسم مشاوره با کودکان). ترجمه: خدیجه آرین (1381)، چاپ ششم، تهران: اطلاعات.
مافینی، هلن. بهمن، شهناز. (2008). پرورش هوش هیجانی کودک. ترجمه: حسین رستگارپور، (1328). چاپ دوم، تهران: انتشارات بینالمللی گاج.
محمدی خوزانی، زهرا قمرانی، امیر، جعفری، فاطمه سادات، یارمحمدیان، احمد، (۱۳95). بررسی رابطه مشکلات رفتاری و حافظه با انگیزه تسلط در کودکان، مطالعات روانشناختی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه زهرا، دوره ۱۲، شماره ۴.
مرادی، هادی، سهرابی، مهدی، مونس طوسی، ملیحه، (۱۳96). تأثیر تمرینات با تداخل زمینهای بر مشکلات توجه در کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد. دوره ۱۹ شماره ۵ صفحه ۴۶ تا ۵۹.
مصطفایی، علی، محبوبی، طاهر، (۱۳۸6).تفکر و فراشناخت "مفاهیم، نظریهها و کاربرد آن". تهران. نشر پرسش.
مفتاق، سيدداوود، محمدي، نوراله، نجيمي، آرش، (1391). بررسي روشهای مختلف درمان کودکان داراي اختلال نقص توجه- بيش فعالي بر سلامت روان مادران دانشكده بهداشت، دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، اصفهان،
میرزاحسینی، حسن،میرباقری، محبوبه،کمالیان، تهمینه،قاسمزاده، عزیزرضا، (۱۳96).اثربخشی بازیدرمانی گروهی به شیوه شناختی- رفتاریبر سبکهای مقابله کودکان مجله علمي سازمان نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران، دوره 35، شماره 1، 53-60.
نادري، حيدري، برون و اصغري (1389). اثربخشی درمان بازی بر بیش فعالی، اضطراب و بلوغ اجتماعی در کودکان 8 تا 12 ساله شهر مشاوران شهری اهواز. علوم کاربردی. شماره 10. 95-189.
نجفی، محمود، سرپولکی، بیتا. (1395). اثربخشی بازی درمانی شناختی رفتاری بر پرخاشگری و اختلال املاء در کودکان دبستانی، فصلنامه افراد استثنایی، سال ششم، شماره 21.
هاديان فرد، حبيب، نجاريان، بهمن، شكركن، حسين، مهرابي زاده هنرمند، مهناز. (۱۳79). تهيه و ساخت فرم فارسي آزمون عملكرد پيوسته. مجله روانشناسی. دوره 4. شماره 4. ص 404-388.
وثوقی فرد، فاطمه، علیزاده زارعی، مهدی، کمالی، محمد، نظري. محمدعلی، تأثیر نوروفیدبک و نوروفیدبک به همراه کاردرمانی مبتنی بر توانبخشی شناختی برعملکردهاي اجرایی کودکان اوتیستیک. مجله علمی پژوهشی توانبخشی نوین. دانشکده توانبخشی. دانشگاه علوم پزشکی تهران دوره 7 شماره 2.
يارمحمديان، احمد،قمراني، امير، سيفي، زهرا، ارفع، مريم، (۱۳9۴). اثربخشي آموزش راهبردهاي شناختي بر حافظه، عملكرد خواندن و سرعتپردازش اطلاعات دانشآموزان نارساخوان.ناتوانیهای یادگیری. دوره 4 شماره 4، ص 117-101.
K. A. Ericsson & J. Smith (Eds.), Toward a general theory of expertise (pp. 126-152). New York: Cambridge University Press.
Alloway, T. P., Gathercole, S. E., & Pickering, S. J. (2006). Verbal and visuo-spatial short-term and working memory in children: Are they separable? Child Development, 77, 1698–1716
Ann-Marie Knowles, Ailsa G Niven, Samantha G Fawkner,.(2009).A longitudinal examination of the influence of maturation on physical self-perceptions and the relationship with physical activity in early adolescent girls Joan M Henretty, Journal of Adolescence. London:. vol. 32, Iss. 3; pag. 555-566
Baggerly,J., Parker, M.(2005). Child-centered group play therapy with African American boys of the elementary school level. Journal of Counseling & Development, 83,387-396.
Biehler, R., & Snowman, J. (1993). Psychology applied to teaching. Houghton Mifflin.
Bush G, Spencer TJ, Holmes J, Shin LM, Valera EM, Seidman LJ, (2008). Functional magnetic resonance imaging of methylphenidate and placebo in attention-deficit/hyperactivity disorder during the multi-source interference task. Arch Gen Psychiat. 65(1):102-14.
Castle, Daivid. (2016). Effect of play therapy on attention problems of children. J Res Behave Sci 10(2):141-155
Chan, R. C. K., Chen, E. Y. H., & Law, C. W. (2006). Specific executive dysfunction in patient with first- episode medication-naïve schizophrenia. Schizophrenia Research, 82, 51-64
Chase, W. G., & Ericsson, K. A. (1982). Skill and working memory. In G. H. Bower (Eds.), The psychology of learning and motivation (Vol.. 16., pp. 1-58). New York: Academic Press.
Cherney, I. D., Kelly-Vance, L., Gill Glover, K., Ruane, A., & Oliver Ryalls, B. (2003). The Effects of Stereotyped Toys and Gender on Play Assessment in Children Aged 18-47 Months. Educational Psychology, 23(1), 95-106.
Chételat G, Baron JC. (2003). Early diagnosis of Alzheimer’s disease: contribution of structural neuroimaging. [Review]. Neuroimage. 18: 525–41
Coughlin, L. D., & Patel, V.L. (1983). Processing of critical information by physicians and medical students. Journal of Medical Education, 62(10), 818-828.
Daly CM, Grieger TM. (2002).A 4-year-old with oppositional defiant disorder. J Abnorm Child psycho; 167. 442-4.
Dell GS, Martin N, (2004) A Case-Series Test of the Interactive Two-step Model of Lexical Access: Predicting Word Repetition from Picture Naming. Journal of Memory and Language. 56: 490-520
Demopoulos S, Dreyer BP, Tamis-LeMonda C, Flynn V, Rovira I, Tineo W, Mendelsohn AL.(2006). Books, toys, parent-child interaction, and development in young Latino children. Ambul Pediatr. 6(2):72-8.
Ericsson, K. A., & Kintsch, W. (1995). Long-term working memory. Psychological Review, 102, 211-245.
Eysenck MW, Calvo MG.. (1996). Anxiety and performance: the processing efficiency theory. Cogn Emotion.;6:409–34
Fletcher, J. M., Lyon, G. R., Fuchs, L. S., & Barnes, M. A. (2007). Learning disabilities. New York: Guilford.
Gobet, F. (1998). Expert memory: A comparsion of four theories. Cognition, 66, 115-152. Gobet, F. (2000). Some short coming of long-term working memory. British Journal of Psychology, 91, 551- 570.
Gordon, B. N., & Schroeder, C. S. (2001). Sexual problems of children. In C. E. Walker & M. C. Roberts (Eds.), Handbook of clinical child psychology (3rd ed., pp. 495–522). New York: Wiley
Guo, Y. (2005). Filial therapy for children's behavioral and emotional problems in mainland China. Journal of Child and Adolescent Psychiatric Nursing, 18(4), 171-180.
Hoeks, J. (2015). A computerized treatment of dyslexia benefits from treating lexico phonological processing problems Dyslexia, 11, 22-40.
Hogg,Michael, M Graham, Vaughan, (2002). Hall Prentice, Ed3rd, Psychology Social
Jackson, P. L., Eugène, F., & Tremblay, M. P. B. (2015). Improving empathy in the care of pain patients. AJOB Neuroscience, 6(3), 25-33.
Jafari N, Mohammadi M, Khanbani M, Farid S, Chiti P. (2011). Effect of play therapy on behavioral problems of maladjusted pre-school children. Iran J Psychiatry. 6(1):37-42.
Jens C, Liss Antonsen. (2015). Effect of play therapy on memory problems of school children. BMC Psychiatry. 14: 296
Josefi, O., & Ryan, Y, (2004) Non-directive play therapy for young children with autism: A cases study. Clinical Child Psychology and Psychiatry, 9, 533-551
Karcher, M. J., & Lewis, S. S. (2002). Pair counseling: The effects of a dyadic developmental play therapy on interpersonal understanding and externalizing behaviors. International Journal of Play Therapy, 11(1), 19.
Khalife N, Kantomaa M, Glover V, Tammelin T, Laitinen J, Ebeling H,.(2014). Childhood attention- deficit/hyperactivity disorder symptoms are risk factors for obesity and physical in activity in adolescence. J Am Acad Child Adolescent Psychiat; 53:425-36
Khayyer Z, Nejati V, Fathabadi J. (2014). [The effect of stress on working memory among students with high & low academic achievement]. J Res Behave Sci 12(3):391-405
Kimonis, E. R., & Armstrong, K. (2012). Adapting parent–child interaction therapy to treat severe conduct problems with callous-unemotional traits: A case study. Clinical Case Studies, 11(3), 234-252.
Kohl, Frances L. . Beckman, Paula JAnn Swenson-Pierce. (1984). The Effects of Directed Play on Functional Toy Use and Interactions of Handicapped Preschoolers. Journal of Early Intervention.
Konkle, T, Brady, F (2011). A Review of visual Memory Capacity: Beyond Individual Items and Toward Structured Representations, Journal of Vision, 11 (5), 1-34.
Ladd, G. W., & Mize, J. (1983). A cognitive-social learning model of social-skill training. Psychological Review, 90(2), 127-157
Landreth, G.L. (2012). Play therapy: the art of the relationship. New York: Routledge.
Light, L. L., Singh, A., & Capps, J. L. (1986). Dissociation of memory and awareness in young and older adults. Journal of Clinical and Experimental Neurophysiology, 8(1), 62-74.
Malka, M. (2010). Lonely children and adolescent: self- perception and social. Focus on autism and other developmental disabilities, 2, 150-157.
Martin, S. S., Brady, M. P. and Williams, R. E. (1991). Effects of toys on the social behavior of preschool children in integrated and non-integrated groups: Investigation of a setting event. Journal of Early Intervention, 15: 153–161.
Mastrangelo, S. (2009). Play and the child with Autistic spectrum disorder: from possibilities practice. International Journal of Play Therapy, 18, 13- 30.
Maughan, B., Rowe, R., Messer, J., Goodman, R., & Meltzer, H. (2004). Conduct disorder and oppositional defiant disorder in a national sample: developmental epidemiology. Journal of child psychology and psychiatry, 45(3), 609-621.
Miller M, Hinshaw SP. (2010). Does childhood executive function predict adolescent functional outcomes in girls with ADHD? J Abnorm Child Psychol. 38:315-326.
Murphy G, Carr J, Callias M. (1986). Increasing simple toy play in profoundly mentally handicapped children: II. Designing special toys. J Autism Dev Disord. 16(1):45-58.
Musick FE, Chermak GD. (2007).Handbook of (central) auditory. Processing auditory. Neuroscience and diagnosis. San Diego: Plural Inc; 224-60.
Newman, J. & Loftus, F (2012). Updating Ebbinghaus on the science of Memory, Europe’s Journal of Psychology, vol. 8 (2), 209-216.
Posner MI, Rothbart MK. (2005).Influencing brain network: Implications for education. Trend Cogn Sci. 9: 99-103.
Ray D. (2004). Supervision of basic and advanced skills in play therapy. J Prof Couns: Pract Theory Res. 32 (2), 28 41.
Riess, H. (2015). The impact of clinical empathy on patients and clinicians: understanding empathy's side effects. AJOB Neuroscience, 6(3), 51-53.
Rosvold, H. E., Mirsky, A. F., Sarason, I., Bransome, E. D., Jr., & Beck, L. H. (1956). A continuous performance test of brain damage. Journal of Consulting Psychology, 20(5), 343-350.
Rueda MR, Checa P, Combita LM. (2012).enhanced efficiency of the executive attention network after training in preschool children: immediate changes and effects after two months. Dev Cogn Neurosci. 2(Suppl 1): S192-S2045
Saailouma, P. (1991). Visuio-spatial interferences and a perception in chess. In R.H. Logie & H. Denis (Eds.), Mental images in human cognition
Santarcarangelo, S., Dyer, K. & Luce, S. C. (1987). Generalized reduction of disruptive behavior in unsupervised settings through specific toy training, Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps, 12, 38-44.
Sausser, S., & Waller, R. J. (2006). A model for music therapy with students with emotional and behavioral disorders. The Arts in Psychotherapy, 33(1), 1-10.
Schumann BR. (2004). Effects of child-centered play therapy and curriculum-based small-group guidance on the behaviors of children referred for aggression in an elementary school setting (Dissertation). Texas: University of North Texas;
Segerstrom, S. C. (2001). Optimism and Attentional Bias for Negative and Positive Stimuli. Personality and Social Psychology Bulletin. Vol. 27 No. 10, 1334-1343
Sergeant, J. A., Geurts, H., Huijbregts, S., Scheres, A., & Oosterlaan, J. (2003). The top and the bottom of ADHD: A neuropsychological perspective. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 27, 583-592
Sligte, I. G. Scholte, H. S., & Lamme V. A. F. (2009). Activity predicts the strength of visual short- term memory representations. Journal of society for neuroscience, 15, 271- 285
Sohlberg, M., and Mateer, C.A. (2001). Cognitive rehabilitation: An integrative neuropsychological approach. New York: Guilford. P 235-236
Strid K, Heimann M, Tjus T. Attention in cognition. Early learning international encyclopedia of education. 2010: 165-71
Swanson HL, Harris kp, & Graham S. (2003) Hand Book of Learning disabilities. New York: Guilford.
Thomas, M & kandel, R. E (2002). Principles of Neural Scince, Mcgraw – Hill companies
Tiggs PL. (2010). Play therapy techniques for African American elementary dchool-aged children diagnosed with oppositional defiant disorders (Dissertation). Minneapolis: Capella University
Toth, K., Munson, J., Meltzoff, A., Dawson, G. (2007). Early predictors of language growth in young children with autism: Joint attention, imitation, and toy play. Journal of Autism and Developmental Disorders, 36: 993-1005
Tulving, E. (1972).Episodic and semantic memory. In E. Tulving & W. Donaldson (Eds.), Organization of memory. NewYork: Academic Press.
Tulving, E. (1987). Multiple memory systems and consciouness. Human Neurobiology,6,67-80.
Tulving, E., Kapur, S., Markowitsh, H.J., Craik, F.I.M., Habib, R., & Haule, S. (1994). Neuroanatomical auditory sentence recognition. Proceeding of the Natinal Academy of Science, 91, 2016-2020.
Wang S, Yang Y, Xing W, Chen J, Liu C, Luo X. (2013). Altered neural circuits related to sustained attention and executive control in children with ADHD: An event-related fMRI study. Clin Neurophysiol 124:2181-2190 ion