شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

تأثیر آموزش کمک‌های اولیه روانشناختی بر کاهش بیش‌فعالی و اختلالات رفتاری دانش‌آموزان ابتدایی مبتلا به بیش‌فعالی-کاستی توجه شهر شبستر در سال 1396

شناسه کالا در انبار: 20-01-37
500,000

چکیده. 1

فصل اول: کلیات.. 2

1-1  مقدمه. 3

1-2  بیان مسئله. 4

1-3  اهمیت و ضرورت تحقیق.. 9

1-4  اهداف پژوهش.... 12

1-4-1   اهداف کلی.. 12

1-4-2   اهداف جزیی.. 12

1-5  فرضیه پژوهش.... 13

1-5-1   فرضیه اصلی.. 13

1-5-2   فرضیه جزئی.. 13

1-6  تعاریف مفهومی.. 14

1-6-1   اختلالات رفتاری.. 14

1-6-2   رفتار پرخاشگرانه. 14

1-6-3   رفتار اضطرابی.. 14

1-6-4   رفتار ناسازگاری.. 14

1-6-5   رفتار ضداجتماعی.. 15

1-6-6   اختلال بیش‌فعالی.. 15

1-6-7   رفتار کم‌توجهی.. 16

1-6-8   رفتار بیش‌فعالی و تکانشگری.. 16

1-7  تعاریف عملیاتی.. 16

1-7-1   اختلالات رفتاری.. 16

1-7-2   آموزش کمک‌های اولیه روانشناختی.. 17

1-7-3   رفتار پرخاشگرانه. 17

1-7-4   رفتار اضطرابی.. 17

1-7-5   رفتار ضداجتماعی.. 17

1-7-6   رفتار بیش‌فعالی.. 17

1-7-7   رفتار کم‌توجهی.. 18

1-7-8   رفتار بیش‌فعالی و تکانشگری.. 18

1-8  متغیرهای پژوهش.... 18

1-8-1   متغیر وابسته. 18

1-8-2   متغیر مستقل.. 18

1-8-3   متغیر کنترل. 18

فصل دوم: ادبیات و پیشینه‌ی پژوهشی.. 19

2-1  مقدمه:20

2-2  اختلالات رفتاری.. 20

2-2-1   شاخص‌ها21

2-2-2   انواع مختلفی از اختلالات رفتاری.. 22

2-2-3   اختلالات رفتاری ناجور یا از هم گسیخته. 25

2-2-4   پیامدهای کارکردی اختلال رفتاری.. 25

2-2-5   تشخیص افتراقی.. 26

2-2-6   پیشگیری.. 27

2-3  ویژگی‌های کودکان. 28

2-3-1   ویژگی‌های مرتبط که تشخیص را تائید می‌کند. 31

2-3-2   شکل‌گیری و روند سنی و نسبت جنسیتی.. 31

2-4  اثرات اختلالات رفتاری.. 32

2-4-1   هوش و پیشرفت تحصیلی.. 32

2-4-2   خصوصیات و سازش اجتماعی.. 33

2-4-3   رشد زبان. 33

2-5  عللاختلالات رفتاری:34

2-5-1   آسیب‌شناسی و بررسی آزمایشگاهی.. 35

2-5-2   علل اجتماعیرفتار ناسازگارانه. 36

2-5-3   نظریه‌ها:37

2-5-4   تأثیر کروموزوم‌ها39

2-6  بیش‌فعالی.. 40

2-6-1   شاخص‌ها41

2-6-2   ویژگی‌های کودکان بیش‌فعال. 42

2-6-3   ویژگی‌های مرتبط که تشخیص را تائید می‌کنند. 49

2-6-4   شکل‌گیری و روند بیش‌فعالی کمبود توجه. 50

2-6-5   عوامل خطر و پیش آگهی بیش‌فعالی کمبود توجه. 51

2-6-6   موضوعات تشخیصی مرتبط با فرهنگ.... 52

2-6-7   موضوعات تشخیصی مرتبط با جنسیت در بیش‌فعالی کمبود توجه. 52

2-6-8   پیامدهای کارکردی اختلال کاستی توجه / بیش‌فعالی.. 53

2-6-9   تشخیص افتراقی بیش‌فعالی کمبود توجه. 53

2-6-10هم‌زمانی اختلالات... 57

2-6-11اختلال کاستی توجه/بیش‌فعالی مشخص دیگر. 58

2-6-12اختلال کاستی توجه / بیش‌فعالی نامشخص.... 59

2-6-13درمان بیش‌فعالی نقص توجه. 59

2-6-14شکل‌گیری و روند سنی و نسبت جنسیتی.. 67

2-6-15شیوع. 68

2-6-16پیامدهای کارکردی اختلال بیش‌فعالی.. 68

2-6-17نشانه‌های اختلال بیش‌فعالی.. 69

2-6-18 علل اختلال بیش‌فعال. 71

2-6-19تشخیص افتراقی.. 76

2-6-20اختلال بیش‌فعالی کودک از نوع بیش‌فعالی/ تکانشگری.. 78

2-6-21اختلال بیش‌فعالی کودک از نوع کمبود توجه. 79

2-6-22اختلال بیش‌فعالی کودک از نوع بیش‌فعالی/ تکانشگری.. 80

2-6-23درمان دارویی و رفتاری.. 81

2-6-24ملاک‌های اختلال رفتاری.. 85

2-7تمرین‌ها و تکنیک‌های کاهش علائم اختلال بیش‌فعالی/ کمبود توجه ویژه کودکان پیش‌دبستانی.. 87

2-7-1   نشانه‌های اختلال کمبود توجه – بیش‌فعالی.. 87

2-7-2   مبانی نظری درمان شناختی رفتاری.. 88

2-8  دیدگاه‌های مختلف در مورد اختلال کاستی توجه بیش‌فعالی.. 91

2-8-1   نظریه‌های زیست‌شناختی.. 91

2-8-2   نظریه نقص ارگانیک.... 92

2-8-3   نظریه‌های درون روانی.. 94

2-8-4   نظریه نظام‌ها96

2-9  کمک‌های اولیه روانشناختی.. 99

2-9-1   تحقیقات داخلی.. 100

2-9-2   تحقیقات خارجی.. 102

فصل سوم: روش تحقیق.. 105

3-1  مقدمه. 106

3-2  روش پژوهش.... 106

3-3  جامعه و نمونه آماری.. 107

3-4  روش گردآوری اطلاعات... 108

3-5  ابزارهای اندازه‌گیری.. 108

3-5-1   ارزیابی رفتاری راتر فرم معلم.. 108

3-5-2   پرسشنامه ی کانرز والدین.. 111

3-6  روش تجزیه‌وتحلیل داده‌ها112

فصل چهارم: یافته‌های تحقیق.. 113

4-1  مقدمه. 114

4-2  تحلیل توصیفی.. 114

4-3  تحلیل استنباطی.. 117

4-4  آزمون فرضیه اول. 118

4-4-1   فرضیه اول: آموزش کمک‌های اولیه‌ی روانشناختی بر کاهش بیش فعالی و اختلالات رفتاری دانش آموزان تأثیر دارد.118

4-4-2   آزمون فرضیه‌ی دوم. 125

4-4-3   آزمون فرضیه سوم. 126

4-4-4   آزمون فرضیه چهارم. 127

4-4-5   آزمون فرضیه پنجم.. 128

4-4-6   آزمون فرضیه ششم.. 129

4-4-7   آزمون فرضیه هفتم.. 130

4-4-8   آزمون فرضیه هشتم.. 131

4-4-9   آزمون فرضیه نهم.. 132

5فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات.. 133

5-1  مقدمه:134

5-2  بحث ونتیجه گیری.. 134

5-3  پیشنهادهای کاربردی.. 150

5-4  پیشنهادهای پژوهشی.. 150

منابع و مآخذ. 152

منابع فارسی.. 152

منایع انگلیسی.. 159

پیوست­ها