عنوان صفحه
فصل اول.. 1
کلیات پژوهش... 1
1-1 مقدمه:2
1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش:7
فصل دوم. 14
ادبیات و پیشینه پژوهش... 14
2-1-3 تاريخچه يادگيري مشاركتي :20
2-1-4 عناصر اصلي يادگيري مشاركتي.. 24
فصل سوم. 73
روش شناسی پژوهش... 73
تعداد سئوال 76
فصل چهارم. 79
تجزیه و تحلیل داده ها. 79
4-2 تجزیه وتحلیل استنباطی داده ها:82
4-2-1 آزمون فرضیهی کلی.. 82
4-2-1-1 بررسی مفرضه برابری واریانس ها از طریق آزمون لون.. 82
4-2-1-2 بررسی شیب خط رگرسیون:83
4-2-1-3 بررسی مفروضه بهنجار بودن توزیع نمرات پیش آزمون و پس آزمون:83
4-2-1-4 تحلیل کوواریانس فرضیه کلی:84
4-2-1-5 بررسی مفرضه برابری واریانس ها از طریق آزمون لون:85
4-2-1-6 بررسی مفرضه برابری واریانس ها از طریق آزمون لون:85
4-2-1-7 تحلیل کوواریانس برای فرضیه کلی قسمت دوم:86
4-2-2 آزمون فرضیه های فرعی:87
4-2-2-1 بررسی مفروضه تساوی واریانس از طریق آزمون لون:87
4-2-2-2 بررسی مفروضه شیب خط رگرسیون:87
4-2-2-3 بررسی مفروضه بهنجار بودن توزیع نمرات پیش آزمون و پس آزمون.. 88
4-2-2-4 تحلیل کوواریانس فرضیه اول:89
4-2-2-5 بررسی مفروضه تساوی واریانس ها از طریق آزمون لون:89
4-2-2-6 بررسی مفروضه شیب خط رگرسیون:90
4-2-2-7 بررسی مفروضه بهنجار بودن توزیع نمرات پیش آزمون و پس آزمون:90
4-2-2-8 تحلیل کوواریانس مربوط به فرضیه دوم:91
4-2-2-9 بررسی مفروضه تساوی واریانس ها از طریق آزمون لون:92
4-2-2-10 بررسی مفروضه شیب خط رگرسیون:92
4-2-2-11 بررسی مفروضه بهنجار بودن توزیع نمرات پیش آزمون و پس آزمون:93
4-2-2-12 تحلیل کوواریانس مربوط به فرضیه سوم. 93
4-2-2-13 مفروضه تساوی واریانس ها از طریق آزمون لون:94
4-2-2-14 مفروضه شیب خط رگرسیون:94
4-2-2-15 مفروضه بهنجار بون توزیع نمرات پیش آزمون و پس آزمون:95
4-2-2-16 تحلیل کوواریانس مربوط به فرضیه چهارم:95
4-2-2-17 مفروضه تساوی واریانس ها از طریق آزمون لون:96
4-2-2-18 مفروضه شیب خط رگرسیون:96
4-2-2-19 مفروضه بهنجار بودن توزیع نمرات پیش آزمون و پس آزمون:97
4-2-2-20: تحلیل کوواریانس مربوط به فرضیه پنجم:97
4-2-2-21: آزمون t برای مقایسه دو گروه آزمایش و گواه در متغیر معدل:98
فصل پنجم. 100
بحث و نتیجه گیری.. 100
آقازاده، محرم. (1384). راهنمای روش های نوین تدریس، تهران: انتشارات آییژ.
ابراهیمی قوام، صغری. (1374). همبستگی بین دریافت انواع حمایت های اجتماعی و رشد اجتماعی. انتشارات وزارت آموزش و پرورش.
احمدی، مهرناز. (1382). اثر بخشی آموزش انگیزش پیشرفت و تمرین حرمت خود بر تحول نظام خود در دو سطح تحول شناختی عینی و انتزاعی. پایان نامه دکتری دانشگاه تربیت مدرس.
استوار، نگار؛ غلام آزاد، سهیلا؛ مصرآبادی، جواد. (2012). اثربخشی روش تقسیم تیم های موفقیت دانش آموزان بر روی شناختی، عاطفی و شاخص فراشناختی در یادگیری ریاضیات . نشریه مجله نوآوری های آموزشی، جلد 11، شماره 41؛ ص29تا 50.
استوار، نگار. (1387). اثر بخشی یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی شهر تبریز. پیک نور، سال هشتم، شماره اول.
اسلامیان، حسن؛ سعیدی رضوانی، محمود؛ فاتحی، یونس. (2013) .مقایسه تأثیر دو روش آموزش از بحث گروهی و سخنرانی بر یادگیری و رضایت دانشجویان در آموزش دین و زندگی دوره های آموزشی در دانش آموزان دوره متوسطه. نشریه طرح برنامه ی آموزشی دانش و پژوهش در علوم تربیتی، جلد 10، شماره 11 ص13تا 23.
امامیراد، حمید. (1380). تاثیر آموزشی مشارکتی بر یادگیری درسفارسی دانشآموزان پسر پایه اول ابتدایی شهرستانسبزوار، سال تحصیلی ۱۳۷۹ – ۸۰. پایان نامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی دانشکده روانپزشکی و علوم اجتماعی.
ایوبی، زهرا. (1377). مقایسه یادگیری مشارکتی و سنتی بر پیشرفت تحصیلی و حرمت خود دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه منطقه 10 تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد مرکز آموزش مدیریت دولتی خراسان.
بدری گرگری رحیم؛رضایی، اکبر؛ جدی گرگری، جواد. (1390). مقایسه تاثیر روش تدریس مبتنی بر تفکر فعال(روش مشارکتی) و روش تدریس سنتی در یادگیری درس مطالعات اجتماعی دانش آموزان پسر. فصلنامه علوم تربیتی، شماره 16.
برک، لورا، ای. (1385). روانشناسی رشد، جلد دوم. ترجمه یحیی سید محمدی، تهران: نشر ارسباران.
به پژوه، احمد؛ غباری،باقر؛ خانزاده، حسن؛ عباسعلی،وحجازی، الهه. (1384). مقایسه مهارتهای اجتماعی دانش آموزان کم شنوا در مدارس تلفیقی و استثنایی. مجله روانشناسی وعلوم تربیتی، شماره2 (35)، ص 63-83.
بهرنگي،محمدرضا؛ آقاياري،طيبه. (1383). تحولناشيازتدريسمشاركتيازنوعجيگساوزدوضعيتسنتيتدريس.
بیابانگرد، اسماعیل. (1384).پژوهشدرحيطهكودكاناستثنايي،جلد١٥، سالپنجم،شماره١.
بیرامی، منصور؛ مرادی، علیرضا. (1385). تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر کیفیت اجتماعی دانش آموزان. فصلنامه علمی پژوهشی علوم تربیتی دانشگاه تبریز، سال اول، شماره4.
پارسا،محمد.(1387). كاربردروانشناسيدرتدريس. تهران: انتشاراتسخن.
پالاهنگ،حسن. (1378). آموزش مهارتهای اجتماعی و ارتباطی. دست نوشته چاپ نشده.
پاکیزه، علی. (1379). بررسی یادگیری مشارکتی بر عملکرد تحصیلی و خود پنداری دانشجویان، دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
پاكيزه،علي. (1376).بررسيتأثيريادگيريمشاركتيبرعملكردتحصيليوخودپنداريدانشجويان،پايان نامهكارشناسيارشدچاپنشده،دانشگاهشيراز.
جوزایی، کریم؛ سعدی پور، اسماعیل. (2013). مقایسه تاثیر روش تدریس و روش تدریس داربست سنتی در انگیزه تحصیلی دانش آموزان کلاس دوم دبیرستان در درس زبان انگلیسی. نشریه طرح برنامه ی آموزشی دانش و پژوهش در علوم تربیتی، دوره 10، شماره 9 (36)؛ ص 79 تا 86..
جویس، بروس و همکاران. (1381). الگوهای جدید تدریس، ترجمه محمدرضا بهرنگی، نشر: کمال تربیت.
خیر، محمد؛ یوسفی، فریده. (1381). بررسی پایایی و روایی مقیاس سنجش مهارت های اجتماعی ماتسون و مقایسه عملکرد دختران و دبیرستانی پسران در این مقیاس. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، شماره دوم.
حائری زاده، خیریه بیگم. (1382). تفکرخلاق و حل خلاقانه مسئله. چاپ سوم، تهران: نشر نی.
حسنبيگي،علي.(1388). بررسيتأثيرروشآموزشكاوشگريبرموفقيتتحصيليوبهبودمهارتهاياجتماعيدانشآموزاندختردوممتوسطهشهراراكدرسالتحصيلي. 81-82 ادارهكلآموزشوپرورشاستانمركزي.
حسینی، سیدمجید. (1386). مهارتهای اجتماعی. فصلنامه علمی آموزشی آرامش، شماره 22و 23، ص 57-48.
دمیرچی لو، محمد.(1372). سودمندی آموزش مهارت اجتماعی. ماهنامه تربیت، شماره 8.
دیکسون، دیود؛ هارجی، کریستین. (1377). مهارتهای اجتماعی در روابط بین فردی، ترجمه خشایار بیگی و مهرداد فیروزبخت. تهران: انتشارات رشد.
رجايي منوچهر؛ احمدي، سيداحمد؛ عابدي، محمدرضا. (1383). تاثير مشاوره تحصيلي گروهي بر مهارت ها و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان متوسطه اصفهان. نشریه )پژوهش هاي مشاوره ( تازه ها و پژوهش هاي مشاوره، دوره سوم، شماره دوازدهم، ص 52-41.
رحیمی، مریم؛ عباس پور، عباس. (2015). اثرات به کارگیری روش های جدید آموزش بر خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. نشریه نوآوری و خلاقیت در علوم انسانی، دوره 4، شماره 4؛ ص119 تا 142.
رستمي،مريم (1388).بررسيميزاناستفادهازروشتدريسيادگيريمشاركتيدربين آموزگاراندبستانهايشهرستانمياندوآبورابطهآنباپيشرفتتحصيليآنان. پاياننامهكارشناسيارشدرشتهبرنامهريزيدرسيدانشگاهآزاداسلاميتبريز .
رضایی، علی. (1376). بررسی شیوه های مختلف تعامل معلم و شاگرد و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال سوم راهنمایی آذربایجان غربی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
رهبری، بابک. (1381). مهارت های اجتماعی و ویژگی های آن. انتشارات: سلام.
سازمان بهداشت جهانی. (2001). برنامه آموزش مهارتهای زندگی. ترجمه پروانه محمدخانی، ربابه نوری قاسم آبادی، تهران: انتشارات سازمان بهزیستی کشور، معاونت امور فرهنگی و پیشگیری.
سلطانی، محمدصادق. (1384).بررسی تاثیر یادگیری مشارکتی بر رشد مهارتهای اجتماعی دانش آموزان پسر سال دو دبیرستان شهرستان هشترود در سال تحصیلی 82-83. پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
سیف،علی اکبر. (1380). روانشناسی پرورشی. تهران: آگاه.
سیف، علی اکبر. (1382). روانشناسی پرورشی، روانشناسی یادگیری و آموزشی. تهران: آگاه.
سيف،علياكبر. (1385).روانشناسيپرورشينوين.تهران:انتشاراتدوران.
سیف،علی اکبر. (1387). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش (ویراست ششم). تهران: نشر دوران.
شفیع آبادی، عبداللّه. (1373). آشنایی با برنامه ریزی تحصیلی و شغلی. تهران: وزارت آموزش و پرورش.
شفیع آبادی، عبداللّه. (1374). راهنمایی و مشاوره شغلی و حرفه ای و نظریه های انتخاب شغل. تهران: انتشارات رشد.
شکاری، عباس.(1391). تاثیر یادگیری مشارکتی بر رشد مهارتهای اجتماعی دانش آموزان. فصلنامه راهبردهای آموزش، دوره 5، شماره 1 ،ص37- 31.
شمس،قاسم. (1378). رابطۀ بین درونگرایی و برونگرایی و منبع کنترل با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده دانشگاه اصفهان.
شهرآبادی، عفت؛ رضاییان، محسن؛ حقدوست، علی اکبر. (1392). پیش بینی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی براساس تجربه دوره تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دوره دهم، شماره چهارم، ص 375-367.
شهابی زاده، فاطمه؛ شهیدی، شهریار؛ مظاهری، محمد علی. (1385). ادراک دلبستگی دوران کودکی و رابطه آن با دلبستگی به خدا و بزرگسالان. مجله روانشناسی، درره 10، شماره 4، ص422-440.
صمديشال،اسماعيل، (1379)، مقايسهتأثيرروشآموزشمشاركتيباروشآموزشغيرفعالدرپيشرفتتحصيليدرسيعربيدانشآموزانپسرسالاولراهنماييشهرستانماسالسالتحصيلي، 78-79پايان نامهكارشناسيارشد،چاپ نشده،دانشگاهتربيتمعلم.
صیرفی، نیلوفر. (1374). تاثیر روش یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
عاشوری، جمال ؛ کجباف، محمد باقر؛ منشئی ،غلامرضا؛ طالبی، هوشنگ. (2014). اثربخشی نقشه مفهومی، یادگیری مشارکتی و روش های سنتی آموزش بر انگیزه ای برای پیشرفت و پیشرفت تحصیلی در درس زیست شناسی. نشریه طرح برنامه ی آموزشی دانش و پژوهش در علوم تربیتی، شماره 14 (41)؛ ص 63 تا 73.
عالی، آمنه. (1384). مقایسه سبکهای مدیریت کلاس بر رشد مهارتهای فراشناختی دانش آموزان، پایان نامه کارشناسی ارشدچاپ نشده دانشگاه فردوسی مشهد.
علاقه بند، علی. (1381). مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی. تهران: نشرروان.
غفاری، خلیل؛ کاظم پور، اسماعیل. (1391). تاثیر روش یادگیری مشارکتی در رشد مهارت های اجتماعی دانش آموزان. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، سال ششم، شماره 1، بهار 1391،ص 87 تا 106.
فتحی آذر، اسکندر .(1382). روش ها و فنون تدریس. تبریز: انتشارات دانشگاه تبریز.
فضلي خاني، منوچهر. (1380). راهنماي عملي يادگيري مشارکتي و فعال، تهران : انتشارات مدرسه.
فقیهی، فاطمه. (1371). جمع بندی تحقیقات انجام شده پیرامون یادگیری مشارکتی. فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 30.
فهامی، ریحانه و عزتی، محسن. (1388). مطالعه تاثیر یادگیری مشارکتی(تفحص گروهی) بر رشد مؤلفه های مهارتهای اجتماعی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی ناحیه 5 شهر اصفهان در سال تحصیلی87-88. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال دوم، شماره چهارم، تابستان. ص63 تا76 .
قلتاش، عباس. (1383). بررسی تاثیر یادگیری مشارکتی بر رشد اجتماعی دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهر کره ای در سال تحصیلی1383-1382. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت معلم تهران.
قلتاش، عباس؛ طاهری، عبدالمحمد؛ مراحل، فاطمه. (2014). آموزش دموکراسی و آثار آن بر تفکر انتقادی دانش آموزان و مهارت های اجتماعی در مدرسه. نشریه شناخت اجتماعی، دوره 3، شماره 2 (6)؛ ص 95 تا 108.
کارتلج، جی؛ میلبون، جی اف. (1372). آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان، ترجمه محمدحسین نظری نژاد، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
کارتلج، جی؛ میلبرن، جی اف. (1375). آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان، ترجمه محمد حسین نظری نژاد، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
کارتلج، جی؛ میلبون، جی اف. (1379). آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان، ترجمه محمدحسین نظری نژاد، خبر نامه ی آزمون یار پویا، فروردین ماه، شماره 13.
کرامتی، محمدرضا. (1380). رقابت یا رفاقت در کلاس درس. مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، سال سی و یکم، شماره2.
کرامتی، محمدرضا. (1381). بررسی تاثیر یادگیری مشارکتی بر رشد مهارتهای اجتماعی و یادگیری درس ریاضی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی. پایان نامه دکترای برنامه ریزی دانشگاه تربیت معلم.
کرامتی، محمدرضا. (1382). نگاهی نو و متفاوت به رویکرد یادگیری مشارکتی (یادگیری از طریق همیاری). مشهد: انتشارات آیین تربیت.
کرامتی، محمدرضا.( 1384). یادگیری مشارکتی. تهران: انصار.
كرامتي، محمدرضا. (1386). تاثير يادگيري مشاركتي بر رشد مهارت هاي اجتماعي و پيشرفت تحصيلي رياضي. نشریه روانشناسي و علوم تربيتي، دوره سی و هفتم، شماره یکم، ص 55-39.
کرامتی، محمدرضا؛ حیدری عرفات، آذر؛ عنایتی نوین فر، علی؛ مهدی هدایتی، اکبر. (2013). تاثیر یادگیری مشارکتی در علوم با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، و اضطراب امتحان. مجله نوآوری های آموزشی، دوره 11، شماره 44؛ ص83 تا 98.
کشمیری، معصومه.(1388). مقایسه ی مهارت های اجتماعی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری و عادی. تعلیم و تربیت استثنایی، شماره96-95.
کنعانی، شهباز. (1378). بررسی تاثیر روش تدریس مشارکتی و سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ی اول متوسطه در درس هندسه. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
کونانی، عباس. (1390). تاثیر یادگیری مشارکتی بر خلاقیت و پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهرستان کوهدشت در سال تحصیلی 89-90. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
لطف آبادي،حسين. (1380). روان شناسي رشد، جلد دوم. تهران: نشر سمت.
مبینی، رضا. (1377). مقایسه یادگیری مشارکتی با یادگیری انفرادی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی سال سوم راهنمایی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
مشهدی، حمیدرضا. (1381). مقایسه تاثیر روش آموزش از طریق همیاری(مشارکتی) با روش سنتی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان مراکز تربیت معلم و رابطه آن با سبک های شناختی. پایان نامه کارشناسی
ارشد دانشگاه تربیت معلم تهران.
مهجور، سیامک رضا. (1379). روان شناسی بازی، چاپ دوم، شیراز: راهگشا.
میرزابیگی، محمد علی؛ فرزاد، ولی الله؛ کولایی، قدرت اله. (1387). مقایسه اثر روش های یادگیری مشارکتی، یادگیری مشارکتی توام با آموزش اصول گفتگو، و روش سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی جغرافیای دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی. فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 100.
میرویسی، لیلی. (1385). آموزش مهارتهای اجتماعی در سازگاری دختران دانشجو مستقر در خوابگاه های دانشجویی علوم پزشکی تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
هارجی، اون؛ ساندرز، کریستین؛ دیکسون، دیوید. (1994). مهارتهای اجتماعی در ارتبطات میان فردی، ترجمه خشایار بیگی و مهرداد فیروزبخت، تهران: انتشارات رشد.
هارجی، اون؛ ساندرز، کریستین. (1382). مهارتهای اجتماعی در ارتباطات میان فردی، ترجمه خشایار بیگی و مهرداد فیروزبخت، چاپ دوم، تهران: انتشارات رشد.
همدانی، زهرا؛ حقانی، فریبا؛ لیاقت دار، محمد جواد. (2011). مقایسه تاثیر یادگیری مشارکتی با روش آموزش های متفاوت از سخنرانی کوتاه و پرسش و پاسخ در موفقیت زیست شناسی. نشریه طرح برنامه ی آموزشی دانش و پژوهش در علوم تربیتی، جلد 8، شماره 30؛ ص3تا 10.
یاریاری، فریدون؛ کدیور، پروین؛ میرزاخانی، محمد. (1387). بررسی تاثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی بر عزت نفس، مهارت های اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان (دبیرستان). فصلنامه علمی –پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، سال سوم شماره 10 تابستان 1387.
یوسفی، فریده؛ خیر، محمد. (1381). بررسی پایایی و روایی مقیاس سنجش مهارتهای اجتماعی ماتسون و مقایسه عملکرد دختران و پسران دبیرستانی در این مقیاس. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، دوره هیجدهم، شماره دوم، پاییز1381.
Alkhateb, H.M., & Jumaah, M. (2002). Cooperative Learning and Algebra Performance of Eight Grade Students in United Arab Emirates .Journal of Contemporary Educational Psychology, V.6, pp. 245-257.
Arends, R. (1994). Learningto teach, Third edition McGraw Hill.
Arends,R. (1998) .Learningto teach, McGraw Hill,Boston.
Aronson E. )1987 .(The jigsaw classroom. Beverly: Sage Publications.
Asher, S & Taylor, A. (2001). The social outcomes of mainstreaming : sociometricassessment and beyond. , Exceptional children quarterly , No12 . pp 12-39.
Bandura,A. (1977). Social learning theory. Engle wood cliffs, N.J.,Prentic hall.
Barkley, E. F., Cross, K. P., & Major, C. H. (2005). Collaborative Learning Techniques: A Handbook for college faculty. New York: Jossey-Bass.
Bayer, J. (1996). Social competence and Social skills training for children and adolescents: A Literature Review, Australian Journal of Guidance and counseling, 6, 1-13.
Beck, E. C. (2008). Understanding Educational Change: A System Model Approach, Second North American Conference on the Learning Paradigm, p.109.
Bellman, A., & Others.(1994). Effects of Competence in Children.Journal ofClinical Child Psychological, V.23, pp. 25-33.
Bueno. Maria de Loudes Acedo de. (2008). Collaborative Learning and Concept Maps, Implications for Developmental Dyslexic Learners.Concept Mapping: Connecting Educators Proc. of the Third Int.Conference on Cncept Mapping A. J. Canas, P. Reiska, M. Ahlberg & J. D. Novak, Eds. Tallinn, Estonia & Helsinki, Finland 2008.
Chen. Chiakuei. (2010). A study on integrative cooperativelearning into vocabulary learning strategy instruction to increase word recognition ofelementary school low archives. Unpublished master thesis. National Taiwan University of science and technology
Ching. Lin-Yi. (2009). Implementation of Cooperative Learning in Junior High Physical-talent Students English Classes. Unpublished Master's Thesis. Department of Applied English.
http://etd.lib.stut.edu.tw/ETDdb/ETD-search/search.
Cohen, S., & Willis, T. (1985). Streets and social support and the buffering hypothesis. Psycho Bull.
Cohen, S. (1986). Parents, Attributions ofExceptionality. social distancing effects in the mainstreamed classroom. Remedial and special Education 7, 4, 48-53.
Cohen, Elizabeth. (1994). Designing group work teacher, College press, Columbia University.
Elliot, S. N.,& Gresham, F. M.(1999).Social skills interventions for children. Behavior Modification,17,287-313.
Fang Li . Chiu. (2002). An action research on cooperative learning in social studies curriculum in the fifth and sixth grades in an elementary school. Unpublished master thesis. National Taiwan University of science and technology.
Farrell, M. (1999). Key issues for primary schools,Routldge.
Flavell, J. H. (1963). The developmental psychology of Jean Piaget. New York: D.Van Nostrand.
Flavell, J. H. (1971). First discussant's comments: What is memory development the development of? Human Development, 14, 272-278.
Foley, K., &O’Donnell, A. (2002). Cooperative learning and visual organizers: Effectson solving mole problems in high school chemistry, Asiapacific Journal of Education, 22(1).
Gage, N. L., Berliner, D. C. (1984). Educational PsychologyوNew York, Macinillan.
Gilles, R. M. (2000). Themaintenance of cooperative and helping behaviors in cooperative groups. British journal of educational psychology. 70, 97-111.
Gilles, R. M. (2003). The effective of cooperative learning on junior high school students during small group learning. Lincoln: Universityof Nebraska.
Gillies, R.M. & Ashman, A. F. (2003). The social and htellectual outcomes of Leaning Gropsoby Rouledge falmer, London EC 49433.
Gillies, R.M. & Ashman, A. F. (2003). Cooperative Learning: The social and intellectual outcomes of learning in groups. London and NewYork:RutledgeFlamer 2003, pp. 54-68.
Gilles, R.M.(2004). The EffectOf Cooperative learning on Junior High School Student during Small Group. Journal of learningand Instruction, V.14, pp.197-213.
Gillies, R. M., Ashman, A. F & Terw 1 J. (2008). The teacher’ s role in implementing cooperative learning in the classroom: New York, Springer science business Media. LLC.
Gokhal, A.(1995). Collaborative Learning Enhances Critical Thinking.
http://scholar.lib.vt.edu. / journals / JTE/ jtev7nl/.htmI.www.wcer.wisc.edu/nise/
Gresham, F. M. (1981). Social Skills Training with Handicapped Children, A Review, Review of Educational Research, 51, 139-176.
Gresham, F. M., & Elliot, S. N. (1987). The Relationship Between Adaptive Behavior and Social Skills: Issues in Definition andAssessment, The Journal of Special Education, 21, 167-181.
Gresham, F. M., & Elliott, S. N. (1990). Social skills rating system manual. Circle Pines, MN: American Guidance Service.
Hall, R., & O'Donnell, A. M. (1996).Cognitive and Affective Outcomes of Learning from knowledge Maps. Contemporary Psychologist, 21, 94-101.
Hanze M, BergerR. .(2007)Cooperative Learning, Motivational Effects, and StudentCharacteristics: An Experimental Study Comparing Cooperative Learning and Direct Instruction in 12th Grade PhysicsClasses. Learning and Instruction. 2007; 17: 29-41.
Hefner, P. (1989). The role of science in pannenberg's theoggical thinking. Zygon® , 24: 135-151. Doi: 10. 1111/j.1467-9744.1989.tb01109.x
Hill, K.A. (2000). Cooperative Learning as a Mean of Improving Social Skill AmongMiddle Grade Student.
http://www.Usoe. k12. ut. Us/oals 2000/Kathy-hilL-cooperative learning .htmI
Hollinger, J. D. (1987). Social Skills for Behaviorally Disordered Children as Preparation for Mainstreaming: Therapy. Practice and New Directions, Remedial and Special Education, 8, 17-27.
Howes, G. (1983). Patterns of Friendship, child Development, 54,1041-1053.
Howes, G. (1988). Peer Interaction of Young Children, Monographs of the society for Research in child Development, 53 (serial No, 217).
Jamyang- Tshering, K. (2004). Social competence in Preschoolers: An evaluation of the psychometric properties of the preschool Social Skills Rating System (SSRS). Unpublished doctoral thesis. Department of psychology: Pace University.
Johnson, D.w., & Johnson, R.T. (1980). Prompting constructive student-student relationships through cooperative learning. Eric7.
Johson, & Johnson, R. (1989). Cooperative and Competition: Theory and Research Dina, N: Interaction Book Company Kim, E.L. & Keng. L. .(1996)Effect of Cooperative Learning Structure on Self Esteem andClassroom Climate in Social Studies.
http://204.184.214.251/coop/ecoopmain.html
Johnson, D.w. & Johnson, R.T & .Smith, K.A. (1991). Active Learning: Cooperative in the college classroom, pp. 6-1 .Edina, Minnesota; USA.
Johnson, D. & Johnson, R. (1994). Constructive Conflict in Schools. Journal of Social Issues, V. 50, pp. 117-137.
Johnson, D.W. & Johnson, R.T. & Johnson Holubec, Edythe. (1994). the New Circlesof Learning: Cooperation in the Classroom and School. USA: Educationalleadership,association for supervision & curriculum development.
Johnson,Michael P. (1995). PatriarchalTerrorism and Common Couple Violence: Two Forms of Violence against Women. Journal of Marriage and the Family, Vol. 57, No. 2 (May, 1995), 283-294.
Johnson, D.w. & Johnson, R.T. (2001). Cooperative Learning. Washington: College of Education and Human Development.
Kagan. S. &Kagan. M. (1994).Cooperative Learning. San Clemente, CA: KaganPublishing; 1994.
Karen, T. (2009). Optimizing ICT Effectiveness in Instructional and Learning Multilevel Transformation Theory and aPilot Project in Secondary Education, Journal of Computers & Education, 55- 24.
Kelly W. E. (2002). An investigation of worry and sense of humor. Journal of Psychology, 136(6), 657-666.
Ladd, G.W. (1990). Having friendes, Keeping friendes, Making friendes and Being Likes by peers in the Classroom: Predictors of Earely school Adjustment? Child Development, 61, 312-331.
Lee, Y., & Nelson, D. W. (2005). Viewing or Visualizing-Which Concept Map Strategy Works Best on Problem-solving Performance?British Journal of Educational Technology, 36, 203-193.
Lewis- Timoty- J.,Sungai - George., & Colvin - Geoff. (1998).Reducing problem behavior through a school - wide system of affectivebehavioral support: Investigation of aschool – wideSocial skill, training program and a contextual interventionSchool.psychology - Review. vol727, N. 3.446-59.
Matson, J.l. (1990). Matson Evaluation of Social Skills with Youngsters:Manual. Worthington, OH: International Diagnostic System
Morris. Stephanie. (2002). Promoting Social Skills among Students with Nonverbal Learning Disabilities. Teaching Exceptional Children, vol. 34, No. 3,pp. 66-70. Copyright 2002 CEC.
Njenga. Jonah. (2010). Evaluation of effectiveness of cooperative learning structures in empowering students' performance. unpublishedthesis Louisiana State University. The Interdepartmental Program in Natural Sciences.
Powless , D & Elliot , S (2001) Assessment of sociall skills , Journal of school
psychology , N, 28, pp 29-33.
Panitz, J. A. (1994). Electrostatic removal of lithium fluoride from field-emitter tips at elevated temperatures. J. Vac. Sci. and Technol. B12, 2889-2893.
Panitz, J. A. (1998). Anecdotes from an atom-probe original. Microscopy and Microanalysis. 4 (Supplement 2), 74-75.
Panitz. Ted. (2008). 44 Benefits of Collaborative Learning.Posted on Co-learn mailing list by Ted Pantiz.
http://www. gdrc.org/kmgmt/clearn/index.html.
Philips. susan R. (2010). Student Discussions in Cooperative Learning Groups in High School Mathematics Classroom: A Descriptive Multiple Case Study. Unpublished Doctoral thesis. University of Akron.
Piaget, Jean. (1948). The Moral Judgment of the Child, trans. M. Gabain. Glencoe, IL: Free Press.
Piaget, Jean. (1950). The Psychology of Intelligence. London: Routledge and Kegan Paul.
Price, L.,Richardson, J., Robinson, B., Ding, X., Sun, X., & Han, C. )2011 . ( Approaches tostudying and perceptions of the academic environment among university students in china. Pacific Journal Education 2011; 31(2): 159-75.
http://scholar.Lib.vt.edu./journals/JTE/jte-v7n1/.htmI. www.wcer.wisc.edu
Ross, A. (1995). Effects of feedback on student behaviour in cooperative learning groups in a grade 7 math class. Elementary School Journal, 96.
Powless, D. L., & Elliott, S.N. (1993). Assessment of Social skills of Native American Preschoolers: Teachers’ and Parents’ Ratings, Journal of School Psychology, 31, 293-307.
Ronald, L. (1997). Benefits of collaborative learning, Western Oregon University.
Sapon-Shevin, M. (1994). Cooperative Learning and Middle Schools: WhatWould it Take to Really Do it Right? Theory into Practice,33, 63-65.
Saskatoon public school . (2009). Instructional strategy online, Cooperative Learning.
http://olc.spsd.sk.ca/DE/PD/coop/index.html
Slagle. Daniel R. (2009). The Use of the Cooperative Learning Strategy STAD to Promote Academic Achievement in High School Social Studies Class. Unpublished Master thesis. Masters of Arts in Education.
Slavin, R.E. (1983). cooperative learning: Longman, New York.
Slavin, R. (1990). Research on Cooperative Learning: Consensus and Controversy. Educational Leadership, V. 47, pp. 52-55.
Slavin, R.E. (1995).Research on cooperative learning and Achievement: What We Now, What We Need to Now.
slavin, R. E. (1996). Research on cooperative learning and achievement: What we know, what we need to know. Contemporary EducationalPsychology, 21, pp. 43-49.
Slavin, Robert, E. (2004). Translating Research into widespread practice:The case of success for all. ERIC
http://www.scov.csos. Jhu.edu./safa/ cooplear. htmI
Smith, gene. (2005). Communication skills critical for internal auditors, managerial journal, Vol 20,No 5, pg 513-519.
Spies – Paul . (1995). Turning the Tables: the Growing Need for High schools to follow the lead of Middle Level Reform thra Interdisciplinary teaming. Paper presented atthe Annual National Middle School Association conference and Exhibit (22nd, New orJeans, 1-4, 1995, LA, November).