فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه --------------------------------------------------------------------------- 2
بيان مسئله ----------------------------------------------------------------------- 3
اهميت و ضرورت مسئله ------------------------------------------------------------- 7
اهداف تحقيق -------------------------------------------------------------------- 10
فرضيههاي تحقيق ----------------------------------------------------------------- 10
تعاریف متغيرها ------------------------------------------------------------------- 11
تعاریف مفهومی متغيرها ------------------------------------------------------------ 11
تعاریف عملیاتی متغيرها ------------------------------------------------------------ 13
فصل دوم: مبانی نظری و پيشينه تحقيق
آموزش گروهی به شیوه تحلیل محاوره ای اریک برن-------------------------- 16
نظریه تحلیل رفتار متقابل----------------------------------------------------------- 16
نظریه شخصیت برن------------------------------------------------------------ 18
تحلیل کنشی حالات نفسانی----------------------------------------------------- 20
کارکردهای حالت «کودک»: کودک مطیع و سازگار و کودک طبیعی---------------------- 21
هدف کلی تحلیل رفتار متقابل---------------------------------------------------- 23
آسیبشناسی روان------------------------------------------------------------- 24
آسیبشناسی ساختاری------------------------------------------------------- 24
آسیبشناسی کارکردی------------------------------------------------------- 25
انواع تبادل-------------------------------------------------------------------- 28
تشخیص حالات نفسانی--------------------------------------------------------- 30
نمودار حالات نفسانی----------------------------------------------------------- 31
اهداف تغییر در تحلیل رفتار متقابل------------------------------------------------ 34
درمان باورهای غیرمنطقی مبتنی بر تحلیل رفتار متقابل-------------------------------- 34
دامنه کاربرد تحلیل تبادلی------------------------------------------------------- 39
مهارتهای ارتباطی-------------------------------------------------- 41
تعریف ارتباطات.---------------------------------------------------------------- 41
مهارتهای ارتباطی-------------------------------------------------------------- 42
مهارتهای ایجاد ارتباط---------------------------------------------------------- 42
مهارتکلامي--------------------------------------------------------------- 42
مهارتشنودي(گوشدادن).--------------------------------------------------- 43
مهارت بازخور.-------------------------------------------------------------------- 44
ویژگیهای ارتباطات اثربخش------------------------------------------------------- 45
گشودگی------------------------------------------------------------------------- 46
همدلی--------------------------------------------------------------------------- 48
حمایتگری------------------------------------------------------------------ 49
مثبتگرایی----------------------------------------------------------------- 50
تساوی--------------------------------------------------------------------- 52
سطوحارتباطاتانسانی---------------------------------------------------------- 54
ارتباطدرون فردییادرون شخصی---------------------------------------------- 54
ارتباطمیان فردییاارتباطچهرهبهچهرهویارودررو------------------------------ 54
ارتباطگروهی--------------------------------------------------------------- 55
ارتباطجمعی--------------------------------------------------------------------- 55
موانع ارتباطی درون فردی و برون فردی------------------------------------------------ 55
بیش فعالی------------------------------------------------------ 58
تعریف بیش فعالی----------------------------------------------------------------- 58
نظریه های مرتبط با بیش فعالی------------------------------------------------------ 64
تاریخچه اختلال بیش فعالی---------------------------------------------------------- 67
روش های تشخیص بیش فعالی---------------------------------------------------- 68
رفتارهای کودکان بیش فعال------------------------------------------------------ 71
علل بروز مشکل بیش فعالی------------------------------------------------------- 75
مدارس و مشکل بیش فعالی------------------------------------------------------- 78
عملکرد تحصیلی دانش اموزان بیش فعال-------------------------------------------- 79
رویکردهای درمانی-------------------------------------------------------------- 79
روان درمانی----------------------------------------------------------------- 80
دارو درمانی----------------------------------------------------------------- 80
پیشینه عملی تحقیق------------------------------------------------ 82
تحقیقات انجام گرفته در داخل کشور------------------------------------------------ 82
تحقیقات انجام گرفته در خارج کشور------------------------------------------------ 85
جمع بندی فصل دوم------------------------------------------------------------- 86
فصل سوم: روش شناسی تحقيق
روش تحقيق---------------------------------------------------------------------- 90
جامعه و نمونه آماری و روش نمونه گیری----------------------------------------------- 90
روش و ابزار گردآوری اطلاعات و دادهها------------------------------------------------ 91
پایایی و روایی ابزار گردآوری--------------------------------------------------------- 92
روش اجراي پژوهش---------------------------------------------------------------- 93
تجزيه و تحليل دادهها-------------------------------------------------------------- 95
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها
یافته های توصیفی----------------------------------------------------------------- 97
پیش فرض نرمال بودن نمرات گروه های نمونه در جامعه------------------------------------101
پیش فرض تساوی واریانس های دو گروه در جامعه----------------------------------------102
یکسان بودن شیب خط رگرسیونی-----------------------------------------------------103
بررسی استباطی داده ها--------------------------------------------------------------104
آزمون فرضیه ی اول -----------------------------------------------------------------104
آزمون فرضیه ی دوم-----------------------------------------------------------------105
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
خلاصه------------------------------------------------------------------------- 108
نتیجه گیری--------------------------------------------------------------------- 108
محدودیت های تحقیق------------------------------------------------------------- 114
پیشنهادهای کاربردی------------------------------------------------------------- 115
پیشنهادهای پژوهشی--------------------------------------------------------------- 116
فهرست منابع-------------------------------------------------------------------- 117
پیوست ها----------------------------------------------------------------------- 130