شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

رابطه انگیزش درونی و بیرونی و خودپنداره با هیجانهای تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز

هدف این تحقیق، بررسی رابطه انگیزش درونی و بیرونی و خودپنداره با هیجانهای تحصیلی دانشجویان بود. جامعه آماری آن کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز در سال تحصیلی 95-94 بود که از میان آنها 378 نفر به صورت نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از سه پرسشنامه انگیزش تحصیلی هارتر، خودپنداره یس یسن چن و هیجانهای مرتبط با یادگیری استفاده شد. داده ها با استفاده از روش های آماری آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه همزمان استاندارد مورد تحلیل قرار گرفتند . نتایج نشان داد که بين هيجانهاي تحصيلي مثبت با انگيزش دروني رابطه مثبت و معناداري و بين هيجانهاي تحصيلي مثبت با انگيزش بيروني رابطه منفي و معناداري وجود دارد. از سويي بين هيجانهاي تحصيلي منفي با انگيزش دروني رابطه منفي و معناداری و بين هيجانهاي تحصيلي منفي با انگيزش بيروني رابطه مثبت و معناداري وجود دارد. بين هيجانهاي تحصيلي مثبت با خودپنداره تحصيلي رابطه مثبت و معناداري و بين هيجانهاي تحصيلي منفي با خودپنداره تحصيلي رابطه منفي و معناداري وجود دارد. همچنین نتایج رگرسیون چندگانه حاکی از آن بود که خودپنداره تحصيلي و انگيزش تحصیلي دروني به صورت مثبت و انگيزش تحصيلي بيروني به صورت منفي قادر به پيش بيني هيجانهاي تحصيلي مثبت دانشجويان هستند. همچنین خودپنداره تحصیلی و انگيزش تحصیلي دروني به صورت منفي و انگيزش تحصيلي بیرونی به صورت مثبت قادر به پيش بيني هيجانهاي تحصيلي منفي دانشجويان هستند.
شناسه کالا در انبار: 20-01-46
500,000

فصل اول: کلیات تحقیق.. 1

۱-۱ مقدمه. 2

1-۲ بیان مسأله. 4

1-۳ اهمیت و ضرورت تحقیق.. 8

1-۴ اهداف تحقیق.. 9

1-۵ فرضیه های تحقیق.. 10

1-6 سوال های پژوهش.... 10

۱-7 متغیرهای مورد بررسی.. 10

۱-8 تعاریف متغیرهای پژوهش.... 10

فصل دوم: ادبیات و پیشینه  نظری و پژوهشی تحقیق.. 13

2-۱ مقدمه. 14

2-2 هیجان. 15

2-3 هیجان های پیشرفت تحصیلی.. 16

2-4 ابعاد هیجان های پیشرفت... 19

2-5 پیشایندها و پیامدهای هیجانهای پیشرفت... 21

2-6 نتایج پژوهش های مرتبط با هیجانهای پیشرفت... 24

2-7 چالش هایی برای اندازه گیری هیجانهای پیشرفت... 26

2-8 روش های اندازه گیری هیجانهای پیشرفت... 26

2-9 تأثیر محیط آموزشی بر هیجانات پیشرفت... 28

2-9-1 کیفیت شناختی محیط های آموزشی.. 28

2-9-2 کیفیت انگیزشی محیط های آموزشی.. 29

2-9-3 حمایت از خودمختاری و همکاری.. 29

2-9-4 ساختار و انتظارات هدف... 29

2-9-5 پسخوراند و نتایج پیشرفت... 30

2-10 انگیزش... 30

2-11 موضوعاتی که در بررسی انگیزش وجود دارند. 32

2-11-2 انگیزه ها توجه را هدایت می کنند. 34

2-11-3 انگیزه ها در طول زمان تغییر می کنند و بر جریان رفتار تاثیر می گذارند. 35

2-11-4 انواع انگیزش وجود دارد. 37

2-11-5 انگیزش گرایش های نزدیکی و دوری را شامل می شود. 38

2-11-6 بررسی انگیزش معلوم می کند که افراد چه می خواهند. 39

2-11-7 برای اینکه انگیزش شکوفا شود به شرایط حمایت کننده نیاز دارد. 40

2-12 انگیزش درونی و بیرونی.. 41

2-12-1 انگیزش درونی.. 42

2-12-2 انگیزش بیرونی.. 43

2-13 روش های افزایش انگیزش درونی.. 44

2-13-1 برانگیختن علاقه. 44

2-13-2 نگهداشتن کنجکاوی.. 44

2-13-3 استفاده از انواع روش های ارائه جالب... 45

2-14 انواع انگیزش بیرونی.. 45

2-14-1 تنظیم بیرونی.. 46

2-14-2 تنظیم درون فکنی شده. 47

2-14-3 تنظیم خود پذیر. 48

2-14-4 تنظیم آمیخته. 49

2-15 انگیزش پیشرفت... 49

2-16 انگیزش برای یادگیری.. 51

2-17 سنجش انگیزش... 53

2-17-1 شاخص های انگیزش... 53

2-17-2 روش های سنجش انگیزش... 54

2-18 خودپنداره. 60

2-19 تعریف خودپنداره. 61

2-20 ترکیبات و اجزای خودپنداره. 63

2-20-1خودانگاره. 63

2-20-2 عزت نفس.... 64

2-20-3 خودآرمانی.. 65

2-21 عوامل موثر در تشکیل خودپنداره. 65

2-22 انواع خودپنداره. 66

2-23 شکل گیری خودپنداره. 67

2-24 ویژگی های خودپنداره. 69

2-25 پیشینه تحقیق.. 71

2-25-1 تحقیقات انجام گرفته در داخل کشور. 71

2-25-2 تحقیقات انجام گرفته در خارج کشور. 75

فصل سوم: روش تحقیق.. 79

۳-۱ مقدمه. 80

3-۲ روش تحقیق.. 80

۳-۳ جامعه آماری.. 80

۳-۴ نمونه آماری.. 80

۳-۵ ابزار گردآوری داده ها81

فصل چهارم: يافته هاي پژوهش.... 84

4-1 مقدمه. 85

4-2 شاخص‌های توصیفی متغیرهای مورد مطالعه. 85

4-3 يافته هاي استنباطي.. 88

فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري.. 96

5-1 مقدمه. 97

5-2 بحث و نتيجه گيري.. 97

5-3 نتيجه گيري كلي.. 104

5-4 محدوديت هاي پژوهش.... 105

5-5 پيشنهادهاي پژوهشي.. 105

5-6 پيشنهادهاي كاربردي.. 106

منابع و مأخذ. 107

منابع فارسی.. 107

منابع انگلیسی   114

منابع فارسی

آزادیخواه، لاله(رابطه خلاقیت، انگیزش تحصیلی و مهارت های شناختی با عملکرد تحصیلی در دانش آموزان متوسطه شهر زرقان)، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزدا اسلامی واحد سرودشت، تابستان 1389.

آقاجری، پروانه؛ حسین زاده، مینا؛ مهدوی، نادر؛ هشترودی زاده، محمد و وحیدی، مریم.(1394). تأثیر آموزش مهارت های زندگی بر انگیزه يادگیري (درونی و بیرونی)، عزت نفس و پیشرفتتحصیلی دانشجويان پرستاری، فصلنامه آموزش پرستاری، (2)4، ص 19-27.

اسدزاده، حسن(1391). سبک‌شناختی، هیجان تحصیلی و عملکرد درسی در دانشجویان، فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی، سال هشتم.

اسلاوین، رابرت ای. (2006). روان شناسی تربیتی: نظریه و کاربست. ترجمه: یحیی سید محمدی(1385). تهران: انتشارات روان.

افشاری زاده، احسان؛ کارشکی، حسین و ناصریان، حمید(1392). بررسی ویژگی های روان سنجی پرسشنامه خودپنداره تحصیلی دانش آموزان دبستانی شهر تهران، روش ها و مدل های روان شناختی. سال سوم، شماره یازدهم، بهار 1392، ص 54- 56.

اکبری، بهمن (1389). عوامل مؤثر بر انگیزش پیشرفت دانشجویان با توجه به متغیرهای جمعیت شناختی. فصلنامه زن و بهداشت، 3، ص 25- 27.

بحرانی، محمود (1388). مطالعه انگیزش تحصیلی دانش آموزان متوسطه استان فارس و عوامل همبسته با آن، مجله ی علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، (22)4، ص 104- 115.

بنی حسن، مهدی (1395). رابطه اهمال کاری تحصیلی و خود پنداره با انگیزش پیشرفت در دانشجویان. پایان نامه کارشناسی ارشد.

بهرامی، فاطمه.(1392).نقش هیجانات تحصیلی در مدیریت آموزش، دومین همایش ملی علوم مدیریت نوین.

پورحسین، رضا؛ دادستان، پریرخ؛ اژه ای، واجد و کیامنش، علی رضا (1381). بررسی تحول خودپنداشت در کودکان 6 تا 12 ساله و رابطه آن با طبقه اجتماعی و جنسی. مجله روانشناسی. سال ششم، شماره 3 ، ص 211-236.

پینتریچ، پال آر و شانک، دیل اچ (2002). انگیزش در تعلیم و تربیت: نظریه ها، تحقیقات و کاربردها. ترجمه: مهرناز شهرآرای (1390). تهران: نشر علم.

تمنایی فر، محمدرضا و گندمی، زینب (1390). رابطه انگیزه پیشرفت با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان. فصلنامه راهبردهای آموزش، (1)4، ص 15-19.

حسن‌زاده، رمضان؛ حسینی، سید‌حمزه و مرادی، ذبیده(1384). بررسی رابطه بین خودپنداره کلی دانش‏آموزان و عملکرد تحصیلی آنها. فصلنامه دانش و پژوهش در روان شناسی، سال هفتم، شماره 24، ص 20.

حسن زاده، رمضان و مهدی نژاد گرجی، گلین (1393). رابطه بین جهت گیری های انگیزشی( درونی، بیرونی و بی انگیزشی) و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی. مجله ی روان شناسی مدرسه، دوره ی 3، شماره ی 3، پاییز 1393، ص 38-45.

حسینی، فریده سادات و خیر، محمد (۱۳۸۹). بررسی نقش معلم در هیجانات تحصیلی ریاضی و تنظیم هیجانی دانش آموزان. فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، سال پنجم شماره ۲٠، زمستان ۱۳۸۹، ص: 41- 60.

حسینی، فریده السادات و خیر، محمد(1390). نقشارزیابی شناختی در تبیین رابطه ابعاد فرزندپروريبا هیجانات تحصیلی ریاضی و تنظیم هیجانی،فصلنامه مطالعات آموزش و یادگیري، (1)3، صص  46-17.

خداپرستی، فرج الله (1376). فرهنگ جامع واژگان مترادف و متضاد زبان فارسی. شیراز: دانشنامه فارس.

خدیوی، اسدالله و وکیلی مفاخری، افسانه (۱۳۹٠). رابطه بین انگیزه پیشرفت، منبع کنترل، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال اول متوسطه نواحی پنج گانه تبریز. علوم تربیتی، سال چهارم، شماره ۱۳، بهار ۱۳۹٠، ص: 45- 66.

رضایی، اکبر و سیف، علی اکبر (1384). نقش باورهای انگیزشی، راهبردهای یادگیری و جنسیت در عملکرد  تحصیلی.  فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره1، ص 44-86.

رضایی، اکبر (1391). بررسی روایی درونی و پایایی نسخه فارسی پرسشنامه هیجان های تحصیلی ریاضی در مقطع ابتدایی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. 3 (9). ص 33- 44.

رضایی، اکبر (1392). اندازه گیری هیجان های مربوط به کلاس، یادگیری و آزمون: بررسی روایی درونی و پایایی نسخه فارسی پرسشنامه هیجان های پیشرفت در جامعه دانشجویان ایرانی. اندازه گیری تربیتی، 12. ص 1- 22.

رضایی، اکبر؛ مصرآبادی، جواد و محمدزاده، علی (1393). رابطه بین هیجانهای پیشرفت و باورهای انگیزشی با عملکرد تحصیلی دانشجویان. مطالعات روان شناسی تربیتی، 11(19).

رضایی، اکبر(1394). روانشناسی انگیزش در آموزش و پرورش نظریه ها پژوهش ها و الگوها. انتشارات آیدین، چاپ اول، ص 17.

رضایی، اکبر (1394 الف). اندازه گیری هیجان های دانش آموزان در مدارس ابتدایی و راهنمایی: بررسی روایی درونی و پایایی پرسشنامه هیجان های پیشرفت ریاضی در جامعه دانش آموزان شهر تبریز. طرح پژوهشی: دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی.

رضایی، اکبر (1394 ب). بررسی روایی درونی و پایایی نسخه فارسی پرسشنامه هیجانهای تحصیلی ریاضی در مقطع ابتدایی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. 3 (9). ص 44-33.

رضايي، اكبر (1395). رابطه باورهای معرفت شناختی، هیجان های تحصیلی و خودکارآمدی با رویکردهای یادگیری سطحی و عمقی دانشجویان. دو فصلنامه راهبردهاي شناختي در يادگيري، 4(6). 59-81.

روشن میلانی، شیوا؛ آقایی منور، اسماعیل؛ خردمند، فاطمه؛ صبوری، احسان؛ میکائیلی، پیمان؛ مسعودی، سیما و متذکر، مرتضی (1390). بررسی انگیزش تحصیلی و ارتباط آن با وضعیت فردی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. ماهنامه دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 9(5)، ص 357- 359.

ریو، جان مارشال (1995). انگیزش و هیجان. ترجمه: یحیی سید محمدی(1391). تهران: انتشارات ویرایش.

سپهریان آذر، فیروزه و اقبالی، امجد (1394). رابطه ی سبک های یادگیری کلب و هیجان های مثبت و منفی تحصیلی با یادگیری خودگردان، فصلنامه علمی- پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، سال دوم، شماره هشتم، بهار 1394، ص 4- 14.

سلحشور، ماندانا (1379). پرورش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان. تهران: انتشارات واژه آرا.

سیف، علی اکبر (1384). سنجش فرایند و فرآورده یادگیری. تهران: انتشارات دوران.

سیف، علی اکبر (1394). اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی. تهران: انتشارات دوران.ویرایش ششم.

سعادتي جديدي، سولماز (1395). مقايسه رابطه انگيزش تحصيلي و راهبردهاي يادگيري با عملكرد تحصيلي بين دانش آموزان دوم متوسطه موفق و ناموفق تبريز.پايان نامه كارشناسي ارشد روان شناسي تربيتي، دانشگاه‌ آزاد اسلامي واحد عجب شير.

شانک، دیل ایچ (2012). نظریه های یادگیری: چشم اندازی تربیتی. ترجمه: اکبر رضایی (1393). تبریز:  انتشارات آیدین.

شریفی ساکی، شیدا؛ فلاح، محمدحسین و زارع، حسین (1393). نقش خودکارآمدی ریاضی، خودپنداره ریاضی و ادراک از محیط کلاس در پیشرفت ریاضی دانش آموزان با کنترل جنسیت، فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی، (4)1، ص 20-25.

شعاع کاظمی، مهرانگیز و مومنی جاوید، مهرآور (1387). مقایسه خودپنداره دانشجویان ایرانی و افغانی. پژوهشنامه مطالعات روانشناسی تربیتی. سال پنجم، شماره 8 ، ص 57-72.

شکری، امید و فاتحی پیکانی، زهرا (1393). نقش میانجی گر هیجانات پیشرفت در رابطه باورهای خودکارآمدی تحصیلی و رویکردهای یادگیری. دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 3، ص 75- 103.

شیخ الاسلامی، راضیه و لطیفیان، مرتضی (1381). بررسی رابطه ابعاد خودپنداره با سلامت عمومی و مولفه های آن در دانشجویان دانشگاه شیراز. مجله تازه های علوم شناختی. سال 4 ، شماره 1، ص 6-16.

عباسیان فرد، مهرنوش و بهرامی، هادی(1389)، رابطه خودکارآمدی با انگیزه پیشرفت، فصلنامه ی آموزشی تحلیلی و اطلاع رسانی، دوره ی ششم، شماره اول، پاییز 1389، ص 3.

عمید، حسن (1369). فرهنگ عمید. تهران: انتشارات امیرکبیر.

غفاری، ابوالفضل و ارفع بلوچی، فاطمه(1390). رابطه انگیزش پیشرفت و خودپنداره تحصیلی با اضطراب امتحان در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهش های روانشناسی بالینی و مشاوره، 1 (2)، ص: 121-136.

غلامی، یونس (1384). بررسی مقایسه ای انگیزه پیشرفت و خودپنداره دانش آموزان پایه هشتم کشورهای مختلف با پیشرفت تحصیلی علوم آنان. سومین مطالعه بین المللی ریاضیات و علوم.

كيافر، مريم السادات؛ كارشكي، حسين و هاشمي، فرح (1393). نقش باورهاي اميد و خوش بيني در پيش بيني انگيزش تحصيلي دانشجويان تحصيلات تکميلي دانشگاه فردوسي و علوم پزشکي مشهد. مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي، 14(6)، 517-526.

گلاور، جان ای و برونینگ، راجر اچ. (1990). روانشناسی تربیتی: اصول و کاربرد آن. ترجمه: علی نقی خرازی(1375). تهران: مرکز نشر دانشگاهی.

گلستاني نيا، ندا؛ شهني ييلاق، منيجه و مكتبي، غلامحسين (1393). بررسي رابطه ي علّي خودكارآمدي تحصيلي و مشوق هاي انگيزشي منفي با عملكرد تحصيلي با ميانجيگري ادراك كنترل، ارزش تكليف، اميد و نااميدي در دانش آموزان دختر سال دوم دبيرستان. مجله روان شناسي مدرسه، 3(1)، 83- 100.

مبارکی، اصغر (1390). بررسی تاثیر آموزش گروهی عزت نفس بر خودپنداره دانش آموزان. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز.

محمودی، زهرا (1377). بررسی رابطه خودپنداره، یادگیری خودتنظیم و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دوم راهنمایی شهرستان شهریار، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

مظاهری، محمد علی؛ ملکی، قیصر و ذبیح الله، عباس (1391). رابطه نام شخصی افراد با حرمت خود و خودپنداره آنان. فصلنامه روانشناسی کاربردی. 2 (22)،ص 59-72.

ميكائيلي، نيلوفر؛ افروز، غلامعلي و قلي زاده، ليلا (1391). ارتباط خودپنداره و فرسودگي تحصيلي با عملكرد تحصيلي دانش آموزان دختر. مجله روان شناسي مدرسه، 1(4)، 90-103.

نظری شادکام، فاطمه؛ سفیدی، فاطمه و جهانی هاشمی، حسن (1392).بررسی عزت نفس کارکنان دانشکده های تابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین. 2(17) ، ص 89-91.

نیکدل، فریبرز؛ کدیور، پروین؛ فرزاد، ولی اله؛ عربزاده، مهدی و کاووسیان، جواد (۱۳۹۱). رابطه خودپنداره تحصیلی، هیجان های تحصیلی مثبت و منفی با یادگیری خودگردان، فصلنامه روان شناسی کاربردی. ۱(۲۱)، بهار ۱۳۹۱، ص ۱03- ۱19.

نیکدل، فریبرز؛ کدیور، پروین؛ فرزاد، ولی اله؛ عربزاده، مهدی و کاووسیان، جواد (۱۳۹۲). بررسی نقش واسطه ای هیجان های تحصیلی در ارتباط میان اهداف پیشرفت و راهبردهای خودگردانی یادگیری: ارائه الگوی ساختاری. مجله ی مطالعات آموزش و یادگیری، (2)5، 113-136.

یوسفی، علیرضا؛ قاسمی، غلامرضاو فیروزنیا، سمانه (1388). ارتباط انگیزش تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، بهار 88، 9(1)، ص 79- 81.

منابع انگلیسی

Ahmad, W., bruinsma, m. (2006). A structural model of self- concept, autonomous motivation and academic performance in cross cultural percpective. Electronic Journal of research in Educational Psychology, 4 (10); 551-576.

Ainley, M., Hidi, S., & Berndorff, D. (2002). Interest, Learning, and the Psychological processes that mediate their relationship. Journal of Educational Psychology, 94(3), 545-561.

Ames, C. A. (1987). Enhancing student motivation. In M. Maehr & D. Kleiber (Eds.), Recent advances in motivation and achievement: Enhancing motivation, Greenwich, CT: JAI Press, (Vol. 5), 123- 148.

Ames, C. A., & Archer, J. (1988). Achivement goals in the classroom: Student learning sterategies and the motivational processes. Journal of Educational Psychology, 80. 260- 267.

Atkinson, J. W. (1964). A theory of achievement motivation. In An introduction to motivation. New York: Van Nostrand, 240- 268.

Amabile, T. M. (1985). Motivation and creativity: Effect of motivational orientation on creative writers. Journal of Personality and Social Psychology, 48, 393- 399.

Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: Freeman.

Biggs, J., Kember, D. & Leung, Y. P. (2001); The revised two-factor study process questionnaire: R-SPQ-2F. British Journal of Educational Psychology, 71, 133-149.

Brophy, J. (2010). Motivating students to learn (3rd Ed.). New York: Routledge.

Bonaccio, S. & Reeve, C. L. (2010). The nature and relative importance of students' perceptions of the sources of test anxiety. Learning and Individual Difference, 20: 617-625.

Buck, R. (1988). Human motivation and emotion. New York: John Wiley & Sons.

Chen, Y. H., Thompson, M. S. (2004), Confirmatory Factor analysis of school self-concept inventory. Collected in the database of education Resourses information center.

Coetzee. L. R(2011), The relationship between students' self-concept, motivation and academic achievement at the university of the free state, Master of education, University Of South Africa, 119- 127.

Condry. J., & Stokker, L. G. (1992). Overview of special issue on intrinsic motivation. Motivation and Emotional, 16, 157- 164.

Deci, E. L., & Ryan, R. M. (1987). The support of autonomy and the control of behavior. Journal of personality and social pysochology, 53, 1024- 1037.

Deci, E. L. (1992). On the nature and function of motivation theories. Psychological Science, 3. 167- 171.

Deci, E. L. (1995). Why we do: Understanding self- motivation. New York: Penguin Books.

Dembo, M. H. (1996). Applying educational psychology. Longman publishing group.

Dunn, N.Shields, N. Taylor, N. F. Dodd, K. J. (2009). Comparing the self- concept of children with cerebral palsy to the perceptions of their parents. Disability and Rehabilitation. 31.385-393.

Elliot, A. J. (1997). Integrating the "classic" and "contemporary" approaches to achievement motivation: A hierarchical model of approach and avoidance achievement motivation. In M. L. Maehr & P. R. Pintrich (Eds.), Advances in motivation and achievement, Greenwich, CT: JAI Press, (Vol. 10), PP: 143- 179.

Elliot, A. J. (1999). Approach and avoidance motivation and achievement goals. Educational Psychologiest, 34, PP: 169- 189.

Emmanuel. A, Adom. E, Josephine. B & Solomon. F (2014), Achievement motivation, Academic self-concept and Academic achievement among high school students, European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences, Vol. 2 .No. 2, 2014 ISSN 2056-585, 24- 33.

Goetz, T.; Titz, W. & Perry, R. P. (2002). Academic emotions in students' Pekrun, R.; Regulated learning and achievement: A program of quantitative and qualitative
research). Educational psychologist, 37, 91-106.

Goetz T., Zirngibl A., pekrun R., Hail, N.C. (2003). Emotion, learning and achievement form an educational - psychological perspective. In P. Mayrning & C. Rhoeneck (Eds), learning emotion: the influence of affective factors on classroom learning (190-200). Frankfurt am main: peter leng.

Goetz, T., Frenzel, A.C., Hall, N. C., & Pekrun, R. (2008). Antecedents of academic emotions; Testing the internal / external frame of reference model for academic enjoyment. Contemporary Educational Psychology, 33 (1), 9-33.

Goetz, T., Cronjaeger, H., Frenzel, A., Oliver, L., Hall, N, V. (2009). Academic self-concept and emotion relations: Domain specificity and age effects. Contemporary Educational Psychology, 35(1):44- 58.

Gross, R. D. (2000). Psychology; The Science of mind and behavior. Cambridge, National extension colledge.

Harter S, (1980). A model of mastery motivation in children:Individual differences and developmental change, In W. A. Collins, Minnesota Symposium on child psychology, vol.14, PP:213-225.

Harter S, (1981). A new self -report scale of intrinsic versus extrinsic orientation in classroom: Motivational and informational componaents, Developmental Psychology, Vol. 17 (3), PP: 300-312.

Hembree, R. (1988). Correlates, causes, effects, and treatment of test anxiety. Review of Educational Research, 58, PP: 47-77.

Horney, K. (1937). The neurotic Personality of our time. New York: W. W. Norton.

Ledrich, J., & Gana, K. (2012). Relationship between attributional style, perceived control, self-esteem, and depressive mood in a nonclinical sample: A structural equationmodeling approach. Journal of EducationPsychology, 10: 31-44.

Lepper, M.R., J.H. Corpus & Iyenger Sh.S. (2005). Intrinsic Anidextrinsic Motivational Orientations in the Classroom: Age Differences and Academic Correlate. Journal of Educational Psychology. 97(2), 184 -196.

Linnenbrink, E. A., & Pintrich, P. R. (2002). Achievement goal theory and                 affect: An asymmetrical bidirectional model. Educational Psychologist,             37(2), 69-78.

Linnenbrink, E. A. (2007). The role of affect in student learning: A multi-                     dimensional approach to considering the interaction of affect, motivation, and engagement. In P. A. Shutz & R. Pekrun (Eds.), Emotion in education (pp. 107-124). San Diego: Academic press.

Kohn, A. (1993). Punished by rewards: The trouble with gold stars, incentive plans, A's. praise, and other bribes. Boston: Houghton Mifflin.

Kubota, Y. & S. Sasaki (2002). Aerobic Exercise and Self-Esteem”. Children J. Behav. Med, 24 (12): 127-35.

Marashian, F., & Khorami, N. S. (2012).The Effect of Early Morning Physical Exercises on Academic Self-concept and Loneliness Foster Home Children in Ahvaz City.Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 316-319.

Marcou. A& Philippou. G. (2005). Motivational beliefs, selfregulated learning and mathematical problem solving. Conference of the International Group for the psychology of Mathematic Education, 30: 297-304.

Marsh, H. W. (1996). Construct validity of physical self-description questionnaire responses: Relations to external criteria. Journal of sport and exercise Psychology. 18: 111-131.

Mayer, J. D., Salovey, P., & Caruso, D. R. (2002). The Mayer- Salovey- Caruso Emotional Intelligence test (M S C E I T). Toronto, Ontario, Canada: Multi Health Systems.

Mayer, D. K., & Turner, J. C. (2006). Re-conceptualizing emotion and                      motivation to learn in classroom contexts. Educational Psychology                    Review, 18, 377-390.

Muchielli, A,. Dantzer, R.(2006). Emotion and Motivation. Landan, Broudly.

Nooraini. O & Bee Leng. K(2011), The Relationship between Self- Concept, Intrinsic Motivation, Self- Determination and Academic Achivement among Chinese Primary School Students, International Journal of Psychological Studies, Vol. 3, No. 1; ISSN 1918- 7211, 90- 98.

Op't Eynde, P., & Turner, J. E. (2006). Focusing on the complexity of emotion issues in academic learning: A dynamical component systems approach. Educational Psychology Review, 18, 361- 376.

Oriol. X, Amutio. A, Mendoza. M, Da Costa. S & Miranda. R, (2016). Emotional Creativity as Predictor of Intrinsic Motivation and Academic Engagement in University Students: The Mediating Role of Positive Emotions.  Front Psychol. 7: 1243.

Patrick, w.c.cheung, M. Ransdell, L.B. (2008). A struactual equation model of the relationship between body perception and self- Esteem: clobal physical self- concept as the mediator. Psychology of sport and Exercies. 9 (1); 493-509.

Pekrun. R, Goetz. Th & Titz. W (2002). Academic Emotions in Students’ Self-Regulated Learning and Achievement: A Program of Qualitative and
Quantitative Research.
First publ. in: Educational Psychologist, 2(37), 91-106.

Pekrun, R., Goetz, T., & Perry, R. P. (2005). Achievement Emotions Questionnaire (AEQ). User’s manual. Munich, Germany: Department of Psychology, University of Munich.

Pekrun, R., Elliot, A. J., & Maier, M. A. (2006). Achievement goals and discrete achievement emotions: A theoretical model and prospective test. Journal of Educational Psychology, 98, 583-597.

Pekrun, R. (2006). The control- value theory of achievement emotions; Assumptions, Corollaries, and implications for educational research and practice. Educational Psychology Review, 18(4), 315-341.

Pekrun, R., Goetz, T., & Perry, R. P. (2007). The control-value theory of                    academic emotions: An integrative approach to emotions in education. In P. A. Schutz & Pekrun (Eds.), Emotions in education (pp. 13-36). San Diego: Academic press.

Pekrun, R & Schutz (2007). Emotion in education. Academic Press san diago, C A.

Pekrun, R., Frenzel, A., Goetz, T., & Perry, R. P. (2007). The control-value theory of achievement emotions: An integrative approach to emotions in education. In P. A. Schutz & R. Pekrun (Eds.), Emotions in education (PP. 13-36). San Diego: Academic Press.

Pekrun, R., Elliot, A. J., & Maier, M. A. (2009). Achievement goals and achievement emotions: Testing a model of their joint relations with academic performance. Journal of Educational Psychology, 101, 115-135.

Pekrun, R.; Goetz, T.; Frenzel, A.; Barchfeld, P. & Perry, P. (2011). Measuring emotions in students' learning and performance: The achievement emotions questionnaire. Contemporary Educational Psychology, 36, 36-48.

Peterson, C., Maier, S. F., & Seligman, M. E. P. (1993). Learned helplessness: A theory for the age of personal control. New York: Oxford University Press.

Pittman, T. S., Boggiano, A. K., & Ruble: D. N. (1983). Intrinsic and extrinsic motivational orientations: Limiting conditions on the undermining and enhancing effects of rewad on intrinsic motivation. In J. Levine & M. Wang (Eds.), Teacher and student perceptions: Implications for learning (PP. 319- 340). Hillsdale, NJ: Erlbaum.

Pittman, T. S., Emery, J., & Boggiano, A. K. (1982). Intrinsic and extrinsic motivational orientations: Reward induced changes in preference for complexity. Journal of Personality and Social Psychology, 42, 789- 797.

Purkey, W. (1988). An overview of self-concept theory for counselors. Ann arbor, ED, 304-630.

Quano .J .A, (2011), Motivational Antecedents Of Academic Emotions in Filipino College Students, De La Salle University, Philippines, The Asia- Pacific Education Researcher ,1(20), 127-132.

Rosenberg, E. L. (1998). Levels of analysis and the organization of affect. Review of General Psychology, 2(3), 247-270.

Russell, J. A. (1991), Culture and the categorization of emotions, Psychol. Bull., 426-450.

Ruthig, J. C., Perry, R. P., Hall, N. C., Pekrun, R., & Chipperfield, J. G. (2008). Perceived control and emotions: interactive effects on performance in achievement settings. Social Psychology of Education, 11(2), 161-180.

Ryan. R. M., & Connell, J. P. (1989). Perceived locus of causality and internalization: Examining reasons for acting in two domains. Journal of Personality and Social Psychology, 57, 749- 761.

Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). Intrinsic and extrinsic motivations: Classic definitions and new directions. Contemporary Educational Psychology, 25, 54-67.

Schmitz, B., & Wiese, B. S. (2006). New perspectives for the evaluation of training sessions in self-regulated learning: Times-series analyses of diary data. Contemporary Educational Psychology, 31, 64-96.

Schunk, D. H., Pintrich, P. R., & Meece, J. L. (2008). Motivation in education: Theory, research, and applications (3th Ed.). NJ: Allyn & Bacon.

Seligman, M. E. P., & Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive psychology: An introduction. American Psychologist, 55, 5- 4.

Sheldon, K. M., & Kasser. T. (1995). Coherence and congruence: Two aspects of personality inregration. Journal of Personality and Social Psychology, 68, 531- 543.

Schutz, P. A., & Decuir, J. T. (2002). Inquiry on emotions in Educational                        psychologist, 37(2), 125-134.

Schutz, P. A., & Pekran, R. (Eds). (2007). Emotion in education. San Diego,                 CA: Academic press.

Schutz, p. A., Hong, J. Y., Cross, D. I., & Osbon, J. N. (2006).Reflections on               investigating emotions in educational activity settings. Educational                    Psychology Review, 18, 343-360.

Shell, D. F., & Husman, J., (2008). Control, motivation, affects, and strategic              selfregulation in the college classroom: A multidimensional                              phenomenon. Journal of Educational Psychology, 100(2), 443-459.

Slaving, R. (2006). Educational psychology theory & practice, (8th Ed),                       International edition.

Titz, R & pery, P & Goetz, T & pekrun, R, (2002). Academic Emotions in student's Self- Regulated learning and achievement. Educational Psychology. 37, 91- 105.

Turner. J. E, & Waugh, R. M, (2007), A dynamical systems perspective regarding student's learning processes: shame reactions and emergent self- organizations, I n p, A Schutz and R pekrun, (Eds.), Emotion in Education, San Diego: Academic Press.

Vallerand, R. J. (1997). Toward a hierarchical model of intrinsic and extrinsic motivation. In M. P. Zanna (Ed.), Advances in experimental social psychology, Vol. 29, (271- 360). San Diego, CA: Academic Press.

Weiner, B. (1985). An attribution theory of achievement motivation and emotion. Psychological Review, 92, 548-573.

Wessing, I., Rehbein, M., Romer, G., Achtergarde, S., Dobel, C., Zwitserlood, P., Fürniss, T., & Junghöfer, M. (2015). Cognitive emotion regulation in children: Reappraisal of emotional faces modulates neural source activity in a fronto-parietal network. Developmental Cognitive Neuroscience, 5, 13–10.

Won You. J & Kang. M, (2014). The role of academic emotions in the relationship between perceived academic control and self-regulated learning in online learning. Volume 77, August 2014, Pages 125–133.

Zajacova, A.; Lynch, S. M. & Espenshade, T. J. (2005); Self-efficacy, Stress, and academic success in college. Research in Higher Education, 46 (6), 678-706.

Zeidner, M. (1998). Test anxiety: The state of the art. New York: Plenum.

Zeidner, M. (2007). Test anxiety in educational contexts: What I learned so far. In P. A. Schutz & R. Pekrun (Eds.), Emotion in education (165-184). San Diego, CA: Academic Press.

Zimmerman, B. J. (2000). Attaining self-regulation: a social-cognitive perspective. In M. Boekaerts, P.R. Pintrich and M. Zeidner (Eds.), Handbook of Self-Regulation (245- 262), San Diego: Academic Press.