فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده.......................................................................................................................................... 1
فصل اول: کلیات.. 2
1-1- مقدمه3
1-2- بیان مساله5
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق. 9
1-4- اهداف تحقیق. 11
1-4-1- هدف کلی. 11
1-4-2- اهداف فرعی. 11
1-6- فرضیه های پژوهش... 11
1-6-1- فرضیه اصلی. 11
1-6-2- فرضیات فرعی. 11
1-7-محدوده یا قلمرو تحقیق. 11
1-8- محدودیتهای خارج از کنترل. 12
1-9- تعاریف مفهومی و عملیاتی. 12
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش... 15
مقدمه16
2-1- اهمالکاری تحصیلی. 16
2-1-1- انواع اهمالکاری. 18
2-1-2- ویژگی افراد اهمالکار19
2-1-3- آثار اهمالکاری. 19
2-1-4- پیامدهای اهمالکاری. 20
2-1-5- اصلیترین دلایل اهمالکاری. 20
2-1-6- آسیبهای اجتماعی اهمالکاری. 20
2-1-7- درمان اهمالکاری. 24
2-2- باورهای معرفت شناختی. 26
2-2-1- تعاریف باورهای معرفت شناختی. 27
2-2-2- تاریخچه باورهای معرفت شناختی. 30
2-2-3- ابعاد باورهای معرفت شناختی. 31
2-2-2- نظریه های مربوط به باورهای معرفت شناختی. 33
2-3- ارزش گذاری درونی. 36
2-4- رویکردهای یادگیری. 38
2-4-1- مراحل یادگیری. 39
2-4-2- مبانی نظری رویکردهای یادگیری. 42
2-5- پیشینه تحقیق. 46
فصل سوم: روش شناسی تحقیق.. 53
3-1- مقدمه54
3-2- روش تحقیق. 54
3-3- جامعه آماری. 54
3-4- نمونه آماری. 54
3-5- متغیرهای تحقیق. 54
3-6- ابزار اندازهگیری. 55
3-7- روش جمع آوری دادهها58
3-8- روش تجزیه و تحلیل دادهها58
3-8-1- آمار توصیفی. 58
3-8-2- آمار استنباطی. 58
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها59
4-1- مقدمه60
4-2- ویژگیهای جمعیتشناختی گروه نمونه60
4-2-1- سن. 60
4-2-2- جنسیت.. 60
4-2-3- وضعیت تاهل. 61
4-3- توصیف آماری سوالات پرسشنامه61
4-3-1- نتایج توصیفی متغیرهای تحقیق. 61
4-3-2- آزمون کولموگروف – اسمیرنوف (آزمون نیکویی برازش)62
4-4-فرضیات تحقیق. 63
4-4-1- فرضیه اصلی. 63
4-4-2- فرضیات فرعی. 69
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.. 71
مقدمه. 72
5-1- خلاصه تحقیق. 72
5-2- بحث و نتیجه گیری. 76
فرضیات فرعی. 78
5-3- پیشنهادات برخاسته از تحقیق. 80
5-4- پیشنهاد برای تحقیقات آتی. 81
منابع. 82
منابع
- نهج البلاغه، كلمات قصار، ترجمه سيد جعفر شهيدى، انتشارات علمى و فرهنگى، تهران، 1380، چ 18، ش 175، ص 392.
- آمدى، ناصح الدين ابوالفتح عبدالواحد بن محمد. (1380). غررالحكم و درر الكلم، (رسولى محلاتى سيد هاشم). قم. دفتر نشر فرهنگ اسلامى. چ3.
- آلبرت، آليس؛ جيمزنال، ويليام، (1385). روانشناسى اهمالكارى، (فرجاد محمدعلى)، تهران: مؤسسه اميد. (تاریخ انتشار به زبان اصلی2005).
- آقا تهرانی، مرتضی. (1385). اهمال کاری: بررسی علل و راه کارهای درمان. تهران: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
- اتکینسون، ریتال و همکاران، (1382). زمینه روانشناسی هیلگارد (جلد اول)، (براهنی و همکاران). تهران: رشد. (تاریخ انتشار به زبان اصلی 1971).
- اسمیت،فیلیپ، (1998). فلسفهآموزشوپرورش. (بهشتی، سعید). تهران:شرکتبهنشر (انتشاراتآستانقدسرضوی).
- الطبري، عمادالدين ابي جعفر محمد ابن ابي القاسم، (1420). بشارة المصطفي لشيعه المرتضي، قم: مؤسسه النشرالاسلامي.
- الیس و جیمز نال، (1382). روان شناسی اهمال کاری، غلبه بر تعلل ورزیدن. (فرجاد محمد علی)، تهران: رشد.
- امامی،سها (1377). بررسیرابطهباورهایمعرفتشناختیوراهبردهاییادگیری.پایاننامهکارشناسی ارشد،دانشگاهشهیدبهشتی.
- امیرحسینی, زهرا؛ علی شیرافکن و مجتبی رجب پور. (۱۳۹۹). پیش بینی اهمال کاری تحصیلی بر اساس توان متغیرهای مدیریت زمان، باور هوشی، عزت نفس در دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور شهرستان دامغان، فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی
- برزگر بفرویی مهدی؛ رحیمی مهدی؛ برزگر بفرویی کاظم. (1393). نقش باورهای معرفت شناختی در پیشبینی ابعاد اهمالکاری تحصیلی دانشجو-معلمان. دوفصلنامه علمی پژوهشی مطالعات آموزشی و آموزشگاهی. مقاله 6، دوره 3، شماره 1.
- برزگر بفرویی، کاظم؛ سعديپور، اسماعیل. (1391). مدلیابی روابط بین باورهاي معرفتشناختی، خودکارآمدي تحصیلی، خودنظمدهی فراشناختی و پردازش عمیق با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دبیرستان. فصلنامهي تازههاي علوم شناختی 14(1).
- بلس،ادوانس (1374). روش جدید گام به گام درکاهش تاخیرها. روانشناسی تنبلی. (مهدی قراچه داغی،). انتشارات یاسمن.
- بهارونداحمدی, ماندانا و ناصر سراج خرمی. (۱۳۹۸). اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر کاهش اهمال کاری و ارتقای انگیزه پیشرفت دانش آموزان دختر مدارس خاص مقطع دوم متوسطه شهر اندیمشک، پنجمین همایش ملی تازه های روانشناسی مثبت نگر، بندرعباس، دانشگاه فرهنگیان
- تمدنی، مجتبی؛ حاتمی، محمد؛ هاشمی رزینی، هادي. (1390). خودکارامدي عمومی، اهمالکاري تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان. فصلنامهي روانشناسی تربیتی. (17) 6
- تمدنی، مجتبی. (1389). اهمالکاري در دانشجویان. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی. 6(24) 337-344
- توکلی. (1392). بررسی شیوع اهمالکاري تحصیلی در بین دانشجویان و ارتباط آن با ویژگیهاي جمعیت- شناختی، ترجیح زمان مطالعه، و هدف از ورود به دانشگاه. فصلنامهي روانشناسی تربیتی. 9 (28) 121-99.
- جعفری روشن، مرجان. (1388). رابطه بین باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود نظم داده شده با خلاقیت در مدارس متوسطه شهر همدان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
- حاتمی، جواد؛ پژمانفرد، مینا؛ صالح نجفی، مهسا. (1392). رابطهي باورهاي هوشی، هدفهاي پیشرفت و تعللورزي تحصیلی در بین دانشجویان دانشگاه تهران. پژوهش در نظامهاي آموزشی، (21)7
- حجازي الهه, غلامعلي لواساني مسعود, بابايي ابوالفضل.(1390). رابطه ادراک از ساختار هدفي کلاس، سبک هاي تفکر، رويکردهاي يادگيري و پيشرفت تحصيلي دانشجويان. مجله پژوهش در برنامه ریزی درسی. دوره8 شماره30.
- حسینی، ف. و خیر، م. (1388). پیشبینی تعللورزي رفتاري و تصمیمگیري با توجه به باورهاي فراشناختی در دانشجویان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران
- حسینی منش زهراالسادات، امیدیان مرتضی،برزگر بفروییکاظم (1396). نقش اهداف پیشرفت، باورهای معرفت شناختی و کیفیت تجارب یادگیری در اهمال کاری تحصیلی دانشجویان؛ فصلنامه علمی اندیشههای نوین تربیتی، دوره13، شماره2.
- خامسان احمد، سلمانی منصور، اسدی یونسی محمدرضا (1395). نقش واسطهای باورهای انگیزشی در رابطهی ادراک از جوّ کلاس و تعللورزی دانشجویان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، ئدانشگاه علامه طباطبایی، سال 13 شماره43.
- ذوالفقار،محسنومهرمحمدی،محمود (1383). ارزیابیدانشجویانازکیفیتتدریساعضایهیاتعلمیرشتههایعلومانسانیدانشگاههایشهرتهران. مجلهدانشوررفتاردانشگاهشاهد،دوره11، شماره6 (ویژهمقالاتعلومتربیتی2)، 28-17.
- ذوالفقار،محسن(1375).بررسیوتحلیلکیفیتتدریسمربیانعضوهیئتعلمیرشتههایعلوم انسانی(دانشگاههایشهرتهران). پایاننامهکارشناسیارشد،دانشگاهتربیتمدرس.
- رضایی،اکبر(1395). رابطهباورهایمعرفتشناختی،هیجانهایتحصیلیوخودکارآمدیبارویکردهاییادگیریسطحیوعمقیدانشجویان. دوفصلنامهراهبردهایشناختیدریادگیری،سالچهارم،شمارهششم،81-95.
- ریو، جان مارشال، (1398). انگیزش و هیجان. (سید محمدی یحیی)، (ویراست هفتم)، تهران: نشر ویرایش.
- زارعی لیلا، خشوعی مهدیه سادات (1395)؛ رابطه اهمالکاري تحصیلی با باورهاي فراشناختی، تنظیم هیجان و تحمل ابهام در دانشجویان؛ فصلنامه پژوهش و برنامهریزي در آموزشعالی، دوره 22، شماره 3.
- زندوانیاناحمد، خوش خواهدافروز، برزگر بفرویی کاظم (1393). مقایسة تطبیقی باورهای معرفتشناختی، باورهای ضدروشنفکری و گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه یزد، پایان نامه آموزش عالي، دورة جديد. سال هشتم. شماره سی.
- سواری، کریم(1391)؛ بررسی میزان رواج اهمالکاری تحصیلی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور اهواز، دو فصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی، 1 (2): 62-68.
- سیف دیبا؛ خیر محمد (1386). رابطه باورهای انگیزشی با رویکردهای یادگیری در میان جمعی از دانشجویان رشته پزشکی و مهندسی دانشگاه های شیراز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز؛ دوره سوم، سال چهاردهمة شمارههای 1 و 2.
- شكري، اميد؛ كديور، پروين؛ فرزاد، ولي اله؛ دانشورپور، زهره. (1385). رابطه سبکهاي تفکر و رويکردهاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانشجويان. تازههاي علوم شناختي. دوره 8، شماره 2. تهران: دانشگاه تربیت معلم.
- ظهیری ناو، بیژن؛ رجبی، سوران. (1388). بررسيارتباطگروهيازمتغيرهابا كاهشانگيزشتحصيليدانشجويان رشتهزبانوادبياتفارسي، مجله دانشور رفتار، سال شانزدهم، شماره 36
- عباسیان فرحزاد، صرامي فروشاني غلامرضا، كديور پروين (1396) نقش ميانجيگري باورهاي معرفتشناختي در رابطة بين باورهايضمني هوش با پيشرفت تحصيلي دانشآموزان. تفكر و كودك، پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي دوفصلنامة علمي پژوهشي، سال هشتم، شمارة دوم،
- غلامعلی لواسانی،مسعود؛ندا،ملتوکرمدوست،نوروزعلی (1388). نقشباورهایمعرفتشناختی،راهبردهایپردازشاطلاعاتوساختارانگیزشیدرتنظیمیادگیری. مجلهروانشناسیوعلومتربیتی)دانشگاهتهران(،دوره39،شماره3،67-47.
- فتح آبادي، جليل؛ سيف، علي اكبر. (1386). بررسي تاثير روش هاي مختلف سنجش (تشريحي يا چند گزينهاي) بر رويكردهاي مطالعه و راهبردهاي آماده شدن براي امتحان در دانشجويان با پيشرفت تحصيلي بالا و پايين. مجله علوم تربيتي و روانشناسي، زمستان 1386، دوره 14، شماره 4. تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
- فتحی آیت اله؛ بدری گرگری رحیم؛ بیرامی منصور (1392). رابطه باورهای ضمنی هوشی با تعللورزی دانشجویان و نقش میانجی خودتنظیمی یادگیری؛ مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، دوره 10، شماره 17.
- قاسمی المیرا، تمناییفر محمدرضا (1396). تبیین اهمالکاری تحصیلی براساس صفات شخصیت و مهارت مدیریت زمان. دو فصلنامه گیری راهبردهای شناختی در یادگیری، سال پنجم، شماره ششم.
- قربان جهرمی،رضا؛غلامعلیلواسانی،مسعودورستگار،احمد (1388). ارایهمدلیبرایاضطراب رایانهبراساسباورهایمعرفتشناختیواهدافپیشرفت. مجله روانشناسی و علوم تربیتی)دانشگاهتهران(،سال 39، شماره 2، 101-122.
- کدیورپروین،تنها زهرا،رحمانیسوده (1394)؛ رابطه باورهای معرفتشناختی، رویکردهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی. دانشگاه شهید چمران اهواز؛ مجله علوم تربیتی، دوره22، شماره1.
- کرمی، داوود. (1388). میزان شیوع اهمالکاري در دانشجویان و ارتباط آن با اضطراب و ا فسردگی. اندیشه و رفتار 4(13) 34-25.
- کمالی زارج، محمود؛ زارع، حسین؛ علوي لنگرودي، سمیه سادات. (1392). اثربخشی آموزش تفکر انتقادي بر باورهاي معرفتشناختی دانشجویان. فصلنامهي شناخت اجتماع1(2). 3-15.
- کمری و فولاد چنگ (1395). رابطه رویکردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان گروههای علوم انسانی و فنیمهندسی با توجه به نقش جنسیت. دانشگاه فرهنگیان دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی مطالعات آموزشی و آموزشگاهی سال پنجم، شماره پانزدهم.
- لطیفیان،مرتضی؛بشاش،لعیا؛فروتن،صدیقهوسیف،دیبا(1384).تأثیرباورهایشناختشناسی ریاضیبررویکردیادگیری. هفتمینکنگرهپژوهشهایروانپزشکیدرایران،تهران:دانشگاهعلوم پزشکیوخدماتدرمانیشهیدبهشتی.
- لواسانی،غلامعلی،حجازی،الهه،رستگار،احمد،وقربانجهرمی،رضا(1388). باورهایهوشیوپیشرفتتحصیلی،نقشاهدافپیشرفتودرگیریتحصیلی، پژوهشهایروانشناختی،دوره12،شماره2و1،صص11-25.
- محمدي، مهدي؛ دارابی، طاهره؛ کوچکی، لاله. (1392). بررسی ساختاري باورهاي معرفتشناختی و مهارت مدلسازي دانشجویان مهندسی دانشگاه شیراز. فصلنامهي آموزش مهندسی ایران، 15-34 ،(58)15.
- محمدي قلعه تکی، نرگس؛ قمرانی، امیر؛ برك، محمدعلی. (1393). بررسی و مقایسهي تعللورزي تحصیلی در دانشآموزان معلول جسمی- حرکتی، ناشنوا و نابینا با توجه به نقش جنسیت. ماهنامهي تعلیم و تربیت استثنایی 14(3 پیاپی 125)
- مددپوور پژمان، محمد رضايي علي، محمديفر محمدعلي (1395). نقش باورهاي معرفت شناختي، باورهاي انگيزشي و خودكارآمدي رياضي در پيشبيني پيشرفت رياضي. مجلهي روانشناسي مدرسه، دوره5، شماره1.
- مهرعلیان ابراهیم، درتاج فریبرز (1397) اثربخشی امید درمانی بر اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان شهر قزوین. فصلنامه روانشناسی تربیتی، دانشکده علامه طباطبایی، سال چهاردهم، شماره چهل و هشتم.
- میلر،ماریومیلر،ویلبر(1999).راهنمایتدریسدردانشگاهها. (امیری ویدا)،چاپچهارم، تهران:سازمانمطالعهوتدوینکتبعلومانسانیدانشگاهها)سمت(.
- نامیان، سارا؛ حسینچاری، مسعود (1390). تبيين اهمال كاري تحصيلي دانشجويان بر اساس باورهاي مذهبي و هسته كنترل.
- نریمانی، محمد؛ ابوالقاسمی، عباس (1388). آزمونهای روانی، اردبیل: باغ رضوان.
- همایونی علیرضا، زارع محبوبه (1398). مدلیابی روابط ساختاری بین باورهای معرفت شناختی با میانجیگری راهبردهای یادگیری بر اضطراب زبان انگلیسی دانش آموزان. نشریه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، دوره 12، شماره 2، خرداد و تیر 98
- Bakhtiarvand, F; Ahmadian, S; Delrooz, K., & Farahani, H. A. (2011). The Moderating Effect of Achievement motivation on relationship of learning approaches and academic achievement. rocedia - Social and Behavioral Sciences, 28, 486 – 488.
- Balkis, M., & Duru, E. (2007). The evaluation of the major characteristics and aspects of the procrastination in the framework of psychological counseling and guidance. Educational Sciences: Theory & Practice, 7, 376-385.
- Balkis ,M.,& Duru , E. (2009). prevalence of Academic Procrastination Behavior Among preservice Teachers , and its Relationship With Demographics and individual preference. Journal of Theory and practice in Education , 5 (1) , 18 – 32.
- Baniasadi, A., Pourshafei, H. (2013). The role of educational motivation, self-efficacy, and study approaches in mathematics achievement. Quarterly Journal of New Thoughts on Education, 8,4, 81-102.
- Bayless, G. E. (2009). High school students' personal epistemologies, goal orientation, and academic performance. Dissertation for the Doctor of Philosophy in Education
- Beswick, G., Rothblum, E.D., & Mann, L. (1988). Psychological antecedents of student procrastination. Australian Psychologist,23, 207-217.
- Biggs, J. (1987). Student approaches to learning and studying. Melbourne: Australian Council for Educational Research.
- Biggs, J. (2001). Enhancing learning: A matter of style or approach? In Sternberg, R.J. & Zhang, L.F. (Eds.), Perspectives on thinking, learning, and cognitive styles. (pp.73-102), Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
- Biggs, J. (2003). Teaching for quality learning at university. Buckingham: The Society for Research into Higher Education.
- Biggs, J.B. (1989). Approaches to the enhancement of tertiary teaching. Higher Education Research and Development, 8, 7-25.
- Brockbank, A., & McGill, I. (2007). Facilitating reflective learning in higher education(Second Edition). Philadelphia, PA: Society for Research into Higher Education and Open University Press.
- Bromme, R.; Pieschl, S. and Stahl, E. (2009). “Epistemological beliefs are standards for adaptive learning: a functional theory about epistemological beliefs and metacognition”. Metacognition and Learning, 5(1), 7-26.
- Buehl, M. M. and Alexander, P. A. (2006). “Examining the dual nature of epistemological beliefs”. International Journal of Educational Research, 45, 28- 42.
- Buehl, M. (2008). Assessing the multidimensionality of students’ epistemic beliefs across diverse cultures. In M. S. Khine (Ed.), Knowing, knowledge and beliefs.Epistemological studies across diverse cultures (pp. 65–112). New York: Springer.
- Burka, J. B. & Yuen, L. M. (2008). Procrastination: Why You Do It, What to Do About It Now. New York: lifelong Books.
- Calvo,M.G. (2008).Test anxiety and comprehension efficiency. Psychology in The School, 20,77-86.
- Cano, F. (2005). Epistemological belief and approaches to learning: Their change through secondary school and their influence on academic performance. British Journal of Educational Psychology ,75,203-221
- Carrick, J. A. (2010). The effect of classroom and clinical learning approaches on academic achievement in associate aegree nursing students. A Dissertation for the Degree of ph.D. The School of Graduate Studies and Research Department of Professional Studies in Education, Indiana University of Pennsylvania.
- Chamorro-Premuzic, T., Furnham, A., & Lewis, M. (2007). Personality and approaches to learning predict preference for different teaching methods. Learning and Individual Differences, 17, 241–250.
- Chamorro-Premuzic, T., & Furnham, A. (2008). Personality, intelligence and approaches to learning as predictors of academic performance. Personality and Individual Differences, 44, 1596–1603.
- Chen, J. A. and Pajares, F. (2010). “Implicit theories of ability of grade 6 science students:Relation to epistemological beliefs and academic motivation and achievement in science”. Contemporary Educational Psychology, 35, 75-87.
- Chen, T.C., Hu, M.H. (2013). Influence of course design on learning approaches and academic performance in physical therapy students. Social and Behavioral Sciences. 93, 97 – 101.
- Clinton,V. (2014). The Relationship between Students’ Preferred Approaches to Learning and Behaviors during Learning: An Examination of the Process Stage of the 3P Model. Instructional Science, 42(5), 817-837
- Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2011). Levels of analysis, regnant causes of behavior and well-being: The role of psychological needs. Psychological Inquiry, 22, 1, 17-22.
- Diehm, R.A., & Lupton. M.Y. (2012). Approaches to learning information literacy: A phenomenographic study. Journal of Academic Librarianship,1-9. (dio:10.1016/ j.acalib. 2012. 05. 003)
- Elder, A. D. (2002). Characterizing fifth grade students’ epistemological beliefs in science. In B. K. Hofer, & P. R. Pintrich (Eds.), Personal epis- temology: The psychology of beliefs about knowledge and knowing. Mahwah, NJ: Erlbaum.
- Entwistle, N. J., & Ramsden, P. (1983). Understanding student learning. London: Croom Helm.
- Entwistle, N. J., & Ramsden, P. (1983). Understanding Student Learning. London: Croom Helm. Entwistle. N. J., McCune, V,& Tait, H. (2006). Approaches and Study Skills Inventory for Students: Report of the development and use of the inventory. University of Edinburg.
- Entwistle, N. J. (1991). Approaches to learning and perceptions of the learning environment. Introduction tot the special issue. Higher Education, 22, 205-227.
- Entwistle, N. J. (2000). Promoting deep learning through teaching and assessment: Conceptual frameworks and educational contexts. Paper presented at the TLRP Conference, Leicester.
- Entwistle, N. J., & McCune, V. (2004) the conceptual bases of study strategy inventories in higher education. Educational Psychology Review, 16,4, 325-346.
- Farooq , M. S., Chaudhry, A. H., Shafiq, M., & Berhanu, G. (2011). Factors affecting students’ quality of academic performance: a case of secondaryschool level. Journal of Quality and Technology Management, 7, 11, 1 - 14.
- Ferrari, J. R.(1989). Reliability of academic and dispositional measures of procrastination. Psychological Reports, 64, 1057-1068.
- Ferrari, J. R.(1992). Compulsive procrastination: some self reported characteristics. Psychopathological Reports, 68, 455–458.
- Ferrari, J.R., O’Callaghan, J., & Newbegin, I. (2005). Prevalence of Procrastination in the United States, United Kingdom, and Australia: Arousal and Avoidance Delays among Adults. North American Journal of Psychology, 7, 1-6.
- Ferrari, J. R., & Tice, D. M. (2000). Procrastination as a self- handicap for men and Flett, G. L., Blankstein, K., Hewitt, P. L., & Koledin, S.(1992). Components of perfectionism and procrastination in college students. Social Behaviour and personality,20, 85-94 .
- Fry, H., Ketteridge, S., & Marshall, S. (2009). Handbook for teaching and learning in higher education: Enhancing academic practice (Third Edition). New York: Routledge.
- Gurlen, E; Turan, S; & enemoğlu, N. (2013). The relationship between learning approaches of prospective teachers and their academic achievement. Educational Research and Review, 8, 5, 171-178.
- Hakan, K. and Munire, E. (2011). “Profiling individual differences in undergraduates, Epistemological beliefs: Gender, Domain and grade differences”. Procedia- Social and Behavioralsciences, 31, 738-744.
- Hammer, D. and Elby, A. (2002). On the form of a personal epistemology. In B. K. Hofer & P. R. Pintrich (Eds.), Personal epistemology: The psychology of beliefs about knowledge and knowing (pp. 169–190). Mahwah, NJ: Erlbaum.
- Harputlu, L. (2011). Approaches to learning and academic performance of Turkish uni- versity Students. Mevlana International Journal of Education (MIJE), 1, 2, 35-43.
- Hen, Meirav., Goroshit, Marina. (2014). Academic slf-efficacy, emotional inteliigence, GPA and academic procrastination in higher education. Eurasian Journal of Social Sciences, 2(1), 1-10
- Hofer, B. K. (2002). “Dimensionality and disciplinary differences in personal epistemology”. Contemporary Educational Psychology, 25, 378-405.
- Howell, A. J., Buro, K. (2009). “Implicit beliefs, achievement goals, and procrastination: A mediational analysis”. Learning & Individual Differences, 19(1), 151-154.
- Hussain, I. ,Sultan,S. (2010). Analysis of Procrastination among university students.Procedia Social and Behavioral Sciences.5.pp.1987-1904.
- Jadidi,F., Mohammadkhani, S., ZahediTajrishi, k.,(2011). Perfectionism and academic procrastination. Procedia - Social and Behavioral Sciences30 , 534 – 537.
- Jones, K. (2002). Biggs’s 3p model of learning: The role of personal characteristics and environment influences on approaches to learning. (Unpublished dissertation). Griffith University.
- Justicia, F., Pichardo, M., Cano, F., Berbén, A., & Fuente, J. (2008). The revised two-factor study process questionnaire(R-SPQ-2F): Exploratory and confirmatory factor analyses at item level. European Journal of Psychology of Education. XXIII(3).
- Klassen., R. M., Krawchuk, L. L., Lynch., S. L. & Rajani, S. (2008). Procrastination and motivation of undergraduates with learning disabilities: A mixed-methods inquiry. Learning Disabilities Research & Practice, 23, 137-147.
- Knaus, W. (2010). End procrastination now, new York: MC graw hill professional.
- Kolb, D., & Kolb, A. (2005). Learning styles and learning spaces: Enhancing experiential learning in higher education. Academy of Management Learning & Education, 4(2), 193–212.
- Lakshminarayan, N., Potdar, s., Goud Reddy, s. (2013). Relationship between procrastination and academic performance among a group of undergraduate dental students in india. Journal of dental education , 77(4), 524-528.
- Leung, S., Mok, E., & Wong, D. (2008). The impact of assessment method on the learning of nursing students. Nurse Education Todday,28,711-719.
- Marton, F., & Saljo, R. (1984). Approaches to learning. In Marton, F., Hounsell, D. & Entwistle, N. (eds), The Experience of Learning. Edinburgh: Scottish Academic Press.
- Marton, F., & Saljo, R. (1976). On qualitative differences in learning - I: Outcome and process. British Journal of Educational Psychology, 46, 4-11.
- Marton, F., & Saljo, R. (1997). Approaches to learning. In Marton, F., Hounsell, D. & Entwistle, N. J. (Eds.), The experience of learning. Mplications for Teaching and Studying in Higher Education. Edinburgh: Scottish Academic Press.
- Michinov, N., Brunot, S., Bohec, O., Juhel, J., & Delaval, M., (2011). Procrastination, particioation, and performance in online learning environments. Journal of computers & Education, 56(1), 243-252.
- Moon, S. M., & IIIingworth, A. J. (2005). Exploring the dynamic nature of procrastination: A latent growth curve analysis of academic procrastination. Personality and Individual differences, 38, 297-309
- Onwuegbuzie, A. J. (2004). Academic procrastination and statistics anxiety. Assessment & Evaluation in Higher Education, 29, 4-19.
- Park, S.W. & Sperling, R.A. (2012). Academic Procrastinators And Their SelfRegulation. Psychology, 3(1), 12-23
- Perry, W. G. (1970). Forms of intellectual and ethical development in collage years:Ascheme. NewYork: Holt, Rinehart and Winston.
- Perry, Jr., W.G. (1968). Patterns of development in thought and values of students in a liberal arts college:A validation of a scheme. Cambridge, MA: Harvard University, Bureau of Study Counsel. (ERIC Document eproduction Service No. ED 024315).
- Pintrich, P.R., & DeGroot, E.V.(1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82, 33-40.
- Phan, H. P. (2008). “Exploring epistemological beliefs and learning approaches incontext: A sociocultural perspective”. Electronic Journal of Research inEducational Psychology, 6(3), 793-822.
- Rastegar, A., Ghorban-jahromi, R., Salim H, A., Akbari, A, R. (2010). The relation of epistemological beliefs and mathematics achievement: the mediating role of achievement goals, matematics self- efficacy, and cognitive engagement. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5 791-797.
- Ravindran, B.; Grene, B. A. and Debacker, T. K. (2000). “Predicting preserviceteachers’cognitive engagement with goals and epistemological beliefs”. Department of Educational Psychology, 22-32.
- Ravindran, B., Greene, B. A., & DeBacker, T. K. (2005). The role of achievement goals and epistemological beliefs in the prediction of pre-service teachers’ cognitive engagement and learning. Journal of Educational Research, 98(4), 222–233.
- Richardson, M., Abraham, C., & Bond, R. (2012). Psychological correlates of university students’ academic performance: A systematic review and meta-analysis. Psychological Bulletin, 138(2), 353-387
- Schommer, M. (1990). “Effects of beliefsabout the nature of knowledge oncomprehension”. Journal of educationalpsychology, 82, 498-504.
- Schommer-Aikins, M. (2002). An evolving theoretical framework for an epistemological belief system. In Hofer, B. K. & Pintrich, P. R. (Eds.), Personal epistemology: The psychology of beliefs about knowledge and knowing (pp. 103–118). Mahwah, NJ: Erlbaum.
- Schommer-Aikins, M.; Duell, O. and Hutter, R. (2005). “Epistemological beliefs,mathematical problem solving beliefs, and academic performance of middle school students”. The Elementary School Journal, 105(3), 290-304.
- Schraw G, Wadkins T, Olafson L .(2007). Doing the things we do: A grounded theory of academic procrastination. Journal of Educational Psychology, 99(1), 12-25.
- Scouller, K. (1998). The influence of assessment method on students' learning approaches: Multiple choice question examination versus assignment essay. Higher Education, 35,453-472.
- Shaari, R; Mahmud, N, Abdolwahab, S. R; Abdul Rahim, K; Rajab, A; & Panatik,S .A. (2012).“Deep” as a learning approaches in inspiring creative minds among postgraduate students Research University. Procedia social and behavioral sciences, 40, 152-156.
- Shabani Varaki, B. (2003). “Epistemological Belifes and Leadership Style among School Prancipals”. Intenational Education Journal, 4, 224-231.
- Schommer, M. (1993). Epistemological development and academic performance amongsecond- ary students. Journal of Educational Psychology, 85(3), 406–411.
- Snelgrove, S., & Slater, J. (2003). Approaches to learning: Psychometric testing of a study process questionnaire. Journal of Advanced Nursing, 43, 496–505.
- Solomon,L.J.,&Rothbhum,E.D.(1984).Acade mic procrastination: frequency and cognitive – behavioral correlates. Journal of counseling psychology , 31, 503-209.
- Steel, P., Brothen, T., & Wambach, C. (2001). Procrastination and Personality, Performance, and mood. Personality and Individual Differences, 30, 95-106.
- Steel , P.(2007). The nature of procrastination: A meta – analytic and theoretical review of quintessential self – regulatory failure. Psychological Bulletin,١٣٣, (١), ٦٥ – ٩٤
- Strunk K, Cho Y, Steel M, Bridges S. (2013). Development and validation of a 2*2 model of time related academic behavior: procrastination and timely engagement. Learning and Individual Differences, 25, 35- 44.
- Tickle, E. L.; Brownlee, J. and Nailon, D. (2005). “Personal epistemoligical beliefsand transformational leadership behaviors”. The Journal of managementDevelopment, 24, 1-15.
- Vahedi, S. (2011). Canonical correlation analysis of procrastination, learning strategies and statistics anxiety among Iranian female college students. Social and Behavioral Sciences 30 , 2011, pp.1620 – 1624.
- Vanthournout, G., Gijbels, D., Coertjens, L., & Van Petegem, P. (2008, June). The development of approaches to learning of student teachers with different study approach profiles. Paper presented at the 13th Annual Conference of the European Learning Styles Information Network, Ghent, 23-25.
- Wilding, J., & Valentine, E. (1992). Factors predicting success and failure in the first year examinations of medical and dental courses. Applied Cognitive Psychology, 6, 247-261.
- Wohl, M. J. Pychyl, T. A. & Bennett, S. H. (2010). I forgive myself, now I can study: How self-forgiveness for procrastinating can reduce future procrastination. Personality and Individual Differences, 48, 803-808.
- Yao, M. (2009). An Exploration of Multidimensional Perfectionism, Academic Self- efficacy, Procrastination Frequency, and Asian American Cultural Values. Graduate Program in Psychology. The Ohio State University.
- Yildiran, D.; Demirci, N.; Tuysuz, M.; Bektas, O. and Geban, O. (2011).“Adaptation ofan epistemological belief instrument towardschemistry andchemistry lessons”. Procediasocialand behavioral sciences, 15, 3718-3722.
- Yorke, M. (2003). Formative assessment in higher education: Moves towards theory, and the enhancement of pedagogic practice. Higher Education, 45, 477–501.
- Zhang, L. (2003). Does the big five predict learning approaches?. Personality and Individual Differences, 34, 1431–1445.