شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

رابطه بین خودکارآمدی تحصیلی و انگیزش پیشرفت با کیفیت تجارب یادگیری در بین دانشجویان دوره لیسانس پیام نور مرکز شبستر

هدف کلی این پژوهش بررسی رابطه بین خودکارآمدی تحصیلی و انگیزش پیشرفت با کیفیت تجارب یادگیری در بین دانشجویان دوره لیسانس پیام نور مرکز شبستر می باشد. جامعه آماری در این تحقیق کلیه دانشجویان دوره لیسانس پیام نور مرکز شبستر است که تعداد دانشجویان دوره لیسانس 910 نفر می باشد؛ نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و با در نظر گرفتن جدول مورگان 272 در نظر گرفته شد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. در این پژوهش ابزار سنجش پرسشنامه است که برای سنجش خودکارآمدی تحصیلی از پرسشنامه مورگان و جینکز (1999)، انگیزش پیشرفت هرمنس (1970) و کیفیت تجارب یادگیری نیومن (1990) استفاده شد، پایایی پرسشنامه ها با روش آلفای کرونباخ محاسبه شد. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که بین خودکارآمدی تحصیلی و کیفیت تجارب یادگیری رابطه مثبت معنی دار وجود دارد. همچنین نتایج پژوهش نشان داد که بین انگیزش پیشرفت و کیفیت تجارب یادگیری رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد. از طرفی نتایج پژوهش نشان داد که متغیرهای خودکارآمدی تحصیلی و انگیزش پیشرفت نقش پیش بینی کننده بر کیفیت تجارب یادگیری دارند.
شناسه کالا در انبار: 20-01-49
500,000

فصل اول: کلیات

1-1 مقدمه

1

1-2 بیان مسأله

2

1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق

6

1-4 اهداف تحقیق

7

1-4-1. هدف کلی تحقیق

7

1-4-2. هدف جزئی تحقیق

7

1-5 فرضیه های تحقیق

7

1-6. تعاریف متغیرها

8

1-6-1. تعریف نظری

8

1-6-2. تعریف عملیاتی متغیرها

8

فصل دوم ادبیات و پیشینه پژوهش

2-1. خودکارآمدی

10

2-1-1. مفهوم خودکارآمدی

10

2-1-2. انواع خودکارآمدی

11

2-2. خودكارآمدي از دیدگاه بندورا

11

2-3. برداشت انسان ازخودکارآمدی

12

2-4.  مولفه­های خودکارآمدی

12

2-5. ابعاد خودکارآمدی

13

2-6. تأثيرخودکارآمدیبر فرايندهای انگيزشی

15

2-7. مراحلرشدالگوگيریو خودکارآمدی

16

2-8. اعمال عاملیت شخصی درفرایند خودکارآمدی

17

2-9. رابطه خودکارآمدی با پیشرفت تحصیلی

18

2-10. خودکارآمدی تحصیلی

19

2-11. عوامل موثر برخودکارآمدی تحصیلی

20

2-12. خود کارآمدی و انگیزه پیشرفت

21

2-13. انگیزه و انگیزش

23

2-14. انگیزه پیشرفت

24

2-15.  نظریه‌های انگیزش پیشرفت

27

2-15-1. نظریه هنری مورای

27

2-15-2. نظریه دیوید مک کلند

27

2-15-3. نظریه اتکینسون(الگوی پویش‌های عمل )

28

2-15-4. نظریه‌ی خودگردانی دسی و ریان

30

2-15-5. الگوی هدف‌های پیشرفت :

31

2-15-6. نظریه برنارد واینر

31

2-15-7. نظریه اسپنس –هلمریچ

32

2-15-8. نظریه انگیزه پیشرفت دوگانه

33

2-15-9. نظریه پارسونز

33

2-15-11. نظریه هرمنس

34

2-15-12. مدل الیوت و همکاران

35

2-15-13. تئوری تنظیم هدف

36

2-16. جنسیت و انگیزه‌ی پیشرفت

37

2-17. فرهنگ وانگیزه پیشرفت

40

2-18. تجاربیادگیری

41

2-18-1. معنای اصطلاح «تجربه(فعالیت) یادگیری»

41

2-18-2. اصول کلی انتخاب تجارب وفعالیت های یادگیری

42

2-18-3. روندهایی برای گسترشفعالیت های یادگیری

45

2-18-4. جهت گیری های اخیر درگسترش فعالیت های یادگیری

45

2-19. کیفیت تجارب یادگیری

48

2-20. مروری بر تحقیقات

50

2-20-1. انجام شده در داخل کشور

50

2-20-2. رمروری بر تحقیقات خارج از کشور

51

فصل سوم روش تحقیق

3-1. مقدمه

53

3-2. روش تحقیق

57

3-3 جامعه آماری،  نمونه آماری و روش نمونه گیری

57

3-3-1 جامعه آماری

57

3-3-2. نمونه آماری

57

3-4. ابزار جمع­آوری داده­ها

58

3-4-1. پرسشنامه کیفیت تجارب یادگیری

58

3-4-2. پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمنس

59

3-4-3. پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی (MJSES)

59

3-5. شاخص پایایی

60

3-6. روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

61

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها

4-1.  توصيف داده هاي جمعيت شناختي

63

4-1-1. جنسيت :

63

4-1-2. وضعیت تاهل:

64

4-1-3. یافته های توصیفی شامل میانگین و انحراف استاندارد متغیرهای تحقیق

65

4-2. تحلیل های استنباطی

66

4-2-1. بررسی و تحلیل آزمونهای همبستگی پیرسون

67

4-2-2. بررسی و تحلیل آزمونهای پردازش رگرسیون

69

فصل پنجم بحث و نتیجه گیری

5-1. مقدمه

74

5-2. يافته­هاي تحقيق

74

5-3. بحث و نتیجه گیری

75

5-4. محدودیت­های تحقیق

77

5-5.  پیشنهادهای تحقیق

77

5-5-1. پیشنهاد های کاربردی بر پایه یافته های تحقیق

77

5-5-2. پیشنهادهایی برای مطالعات آتی

78

منابع

79