شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

رابطه بین هوش اخلاقی با ترس از شکست و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان متوسطه دوره دوم شهرستان ماکو

هدف تحقیق حاضر بررسی ارتباط بین هوش اخلاقی با خودکارآمدی تحصیلی و ترس از شکست در نظر گرفته شده است. جامعه آماری پژوهش متشکل از کلیه دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان ماکو به تعداد 410 نفرمی باشد که تعداد 198 نفر به عنوان نمونه آماری به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. و در این تحقیق از سه پرسش¬نامه هوش اخلاقی لینک و کیل (۲۰۰۵) و خودکارآمدی تحصیلی جینگ و مورگان (۲۰۰۴)و ترس از شکست تحصیلی کونروی (۲۰۰۲) برای گردآوری داده ها استفاده گردید و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون نشان داد که بین هوش اخلاقی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان ارتباط مثبت معناداری وجود دارد و این در حالی است که بین هوش اخلاقی با میزان ترس از شکست دانش آموزان ارتباط معناداری وجود نداشت. همچنین با استفاده از رگرسیون در بررسی پیش بینی از بین دو متغیر خودکارآمدی تحصیلی و ترس از شکست،فقط متغیر خودکارآمدی ارتباط معناداری با هوش اخلاقی داشته است و نتایج نشان داد که هوش اخلاقی توانسته است به میزان 28 درصد واریانس خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان را مورد تبیین قرار دهد.
شناسه کالا در انبار: 20-0150
500,000

فصل اول:   کلیات تحقیق1

1-1-مقدمه2

1-2-بیان مسأله3

1-3-اهمیت و ضرورت تحقیق. 7

1-4-اهداف تحقیق. 8

1-4-1- هدف کلی:8

1-4-2- هدف اختصاصی. 8

1-5-فرضیات تحقیق. 8

1-5-1- فرضیه اصلی. 8

1-5-2-فرضیه های فرعی. 8

1-6-تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها8

1-6-1-تعاریف مفهومی. 8

1-6-1-1- هوش اخلاقی. 8

1-6-1-2- ترس از شکست.. 9

1-6-1-3- خودکارآمدی تحصیلی. 9

1-6-2-تعاریف عملیاتی. 9

1-6-2-1- هوش اخلاقی. 9

1-6-2-2- ترس از شکست.. 10

1-6-2-3- خودکارآمدی تحصیلی. 10

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1-مقدمه12

2-2-تعریفخودکارآمدی. 12

3-2-نظريه هاي خودكارآمدي. 13

2-4-خودکارآمدی،عاملیمهمدر عملکردتحصیلی. 14

2-5-انواعخودکارآمدی. 15

2-6-منابعخودکارآمدی. 15

2-7-خودکارآمدیبالاوپایین. 16

2-8-خودکارآمدی،انگیزشواِسناد17

2-9-تحلیلتحولیباورهایخودکارآمدیدرگسترهزندگی. 18

2-9-1- تأثیربافتخانوادهبرباورهایخودکارآمدی. 18

2-9-2- تأثیردوستانوهمسالانبر خودکارآمدی. 19

2-9-5-راهبردهایبهبودخودکارآمدی. 20

پیشنهادهاییبهوالدینجهتافزایشخودکارآمدیوپیشرفتتحصیلی فرزندانشان. 22

هوش اخلاقی. 24

2-12-اصول ضروری هوش اخلاقی. 25

2-12-1- همدردی. 25

2-12-2-هوشیاری. 26

2-12-3-خودکنترلی. 26

2-12-4-توجه واحترام26

2-12-5-مهربانی. 26

2-12-6-صبروبردباری. 26

2-12-7-انصاف.. 27

2-13-ابعادهوش اخلاقی ازدیدگاه لنیک و کیل. 27

2-13-1- اصل درستکاری. 27

2-13-2- اصل مسئولیت پذیری. 27

2-13-3- اصل دلسوزی. 27

2-14-1- درستکاری. 27

2-14-2- مسئولیت پذیری. 28

2-14-3- دلسوزی. 28

2-14-4- بخشش... 28

نکاتی برای ایجاد هوش اخلاقی. 29

انتقال ارزش ها، پایه هوش اخلاقی. 31

ترس از شکست تحصیلی. 32

15-2-تعریف ترس.. 32

2-16-ماهيت ترس.. 33

2-17 نظريه اتكينسون. 33

-2-18ساختار نظریه اتکینسون:34

2-19-كارايي نظريه اتكينسون :35

2-20-پیشینه تحقیق. 39

2-20-1-پیشینه داخلی. 39

2-20-2-پیشینه خارجی. 42

فصل سوم:روش شناسی تحقیق

3-1- مقدمه47

3-2- جامعه آماري. 47

3-3- نمونه آماري و روش نمونه گيري. 47

3-4-روش تحقيق. 47

3-4-1-نوع مطالعه و روش بررسي فرضيه ها و يا پاسخگوئي به پرسش هاي تحقيق. 48

3-4-2-قلمرو تحقیق. 48

3-4-2-1- قلمرو موضوعی. 48

3-4-2-2- قلمرو مکانی. 48

3-4-2-3- قلمرو زمانی. 48

3-5-ابزار گردآوري داده‌ها:48

3-5-1- پرسشنامه هوش اخلاقی. 49

جدول 3-1: خرده مقیاس های پرسشنامه هوش اخلاقی. 49

3-5-1-1- پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی. 50

3-5-1-1- پرسشنامه ترس از شکست.. 50

3-6- روش تجزیه‌وتحلیل اطلاعات.. 50

                              فصل چهارم:نتایج تجزیه و تحلیل داده ها

4-1- مقدمه53

2-2- آمار توصیفی. 53

4-2-1-شاخص های توصیفی متغیرها53

جدول 1-4: شاخص های آماری. 53

4-3- آمار استنباطی. 54

4-3-1- بررسی نرمال بودن توزیع متغیرهای مورد مطالعه54

جدول2-4: آزمون نرمال بودن متغیر54

4-3-2- بررسی پیش فرض های رگرسیون. 54

4-3-2-1-عدم وجود داده‌های پرت.. 54

نمودار 1-4: نمودار جعبه ای متغیر ترس از شکست.. 55

نمودار 2-4: نمودار جعبه ای خودکارآمدی تحصیلی. 56

نمودار3-4: نمودار جعبه ای هوش اخلاقی. 56

4-3-2-2-بررسی نرمالیته بودن باقیمانده ها57

نمودار4-4: نمودار بافت نگار خودکارآمدی تحصیلی. 57

نمودار5-4: نمودار بافت نگار ترس از شکست.. 58

نمودار6-4: نمودار بافت نگار هوش اخلاقی. 58

نمودار 8-4: نمودار تابع توزیع تراکمی ترس از شکست.. 59

نمودار 9-4: نمودار تابع توزیع تراکمی هوش اخلاقی. 60

4-3-2-3-بررسی همسانی پراکندگی.. 60

نمودار 10-4: نمودار پراکنش خودکارآمدی تحصیلی از متغیر هوش اخلاقی. 61

نمودار 11-4: نمودار پراکنش ترس از شکست از هوش اخلاقی. 62

4-3-2-4-بررسی هم خطی. 62

4-3-2-5-بررسی استقلال باقیمانده63

4-3-3- آزمون فرضیه ها64

4-3-3-1-آزمون فرضیه اول. 64

جدول3-4: همبستگی بین هوش اخلاقی و خودکارآمدی تحصیلی. 64

4-3-3-2-آزمون فرضیه دوم64

جدول4-4: همبستگی بین هوش اخلاقی و ترس از شکست.. 65

4-3-3-3-آزمون فرضیه سوم65

جدول 4-5: نتایج خروجی رگرسیون برای برازش نیکویی مدل خودکارآمدی تحصیلی. 65

جدول 4-6: بررسی معناداری رگرسیون خودکارآمدی تحصیلی. 66

جدول 4-7: تخمین ضرایب مدل رگرسیونی  خودکارآمدی تحصیلی. 66

                                      فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری

5-1- مقدمه69

5-3- بحث و نتیجه گیری. 69

5-5- پیشنهادات تحقیق. 71

5-5-1- پیشنهادات کاربردی. 71

5-5-2- پیشنهادات پژوهشی. 72