شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

رابطه هوش معنوی و انگیزه شغلی با خودکارآمدی عمومی معلمان مقطع ابتدایی شهر مرند در سال تحصیلی 97-96

پژوهش حاضر به‌منظور بررسی رابطه هوش معنوي و انگیزه شغلی با خود کار آمدی معلمان دوره ابتدایی شهر مرند انجام شد. روش اين پژوهش همبستگی و جامعه‌ی آماري آن شامل كليه‌ی معلمان دوره¬ی ابتدایی شهر مرند در سال تحصيلي 98-97 بود. از اين ميان نمونه‌اي با حجم 185 نفر آزمودني (105 نفر خانم و 80 نفرآقا) انتخاب شدند. به پرسشنامه‌هاي هوش معنوی پرسشنامه هوش معنوی (کینگ، 2008) و رضایت شغلی مینه سوتا (MSQ) و خودکارآمدی عمومی عمومی (GSE-10) پاسخ دادند. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده گرديد. پس از تجزيه و تحليل داده‌هاي به‌دست آمده از اين پرسشنامه‌ها، ‌يافته‌ها حاكي از آن بود كه بین هوش معنوی و انگیزه شغلی با خودکارآمدی عمومی رایطه مثبت و معنادار وجود دارد و دیگر این که به جز در زیر مولفه¬های تفکر انتقادی وجودی معنای شخصی به ترتیب مورد تایید تحلیل های آماری بوده و بین زیر مولفه¬های آگاهی متعالی، حالت هوشیاری، انگیزه بیرونی، انگیزه درونی با متغیر ملاک خودکارآمدی عمومی رابطه وجود معنادار و در جهت پیش بینی¬ها وجود دارد.
شناسه کالا در انبار: 20-01-54
500,000

فصل اول: کلیات... 1

1-1 مقدمه. 2

1–2 بیان مسئله. 4

1–3 اهمیت و ضرورت تحقیق.. 12

1–4 اهداف کلی و اهداف جزئی.. 14

1-4-1 هدف کلی.. 14

1-4-2 اهداف جزئی.. 15

1–5 فرضیه های تحقیق.. 15

1-5-1 فرضیه اصلی.. 15

1-5-2 فرضیه های فرعی.. 15

1–6 تعریف واژه ها و اصطلاحات (به صورت مفهومی و عملیاتی)16

1–6–1 تعریف مفهومی.. 16

1–6 –2 تعریف هوش معنوی:16

1-6-3 تعریف ابعاد هوش معنوی.. 16

1-6-4 تعریف ابعاد انگیزه شغلی.. 17

1-7 تعریف عملیاتی متغیرها18

1–7 –1 تعریف عملیاتی هوش معنوی:18

1–7–2 تعریف عملیاتی زیرمؤلفه های هوش معنوی.. 18

1-7-3 تعریف عملیاتی متغیر انگیزه شغلی.. 19

1 – 7 –4 تعریف عملیاتی زیرمؤلفه های انگیزه شغلی.. 19

1-7–5 تعریف عملیاتی زیرمؤلفه عوامل نگهدارنده یا بهداشتی (بیرونی):19

1– 7–6 تعریف عملیاتی زیرمؤلفه عامل برانگیزاننده (درونی):19

1–7 –7 تعریف عملیاتی خودکارآمدی عمومی:20

فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش.... 21

2-1 مقدمه. 22

2-2 پیشینه نظری پژوهش.... 22

2-2-1 تعریف هوش... 22

2-2-2 ماهیت هوش... 23

2-2-3 عوامل موثر در هوش... 26

2-2-4 انواع هوش... 27

2-2-5 تعریف معنویت... 28

2-2-6 ابعاد معنویت... 29

2-2-7 هوش معنوی.. 31

2-2-8 تشخیص افتراقی هوش معنوی با هوش کلی و هیجانی.. 32

2-2-9 هوش معنوی و مولفه های آن. 33

2-2-10 تعریف انگیزه و انگیزه. 35

2-2-11 انواع انگیزه. 37

2-2-12 عوامل ایجاد انگیزه و انگیزه. 38

2-2-13 تعریف شغل.. 40

2-2-14 تعریف شغل معلمی.. 40

2-2-15 معلم دوره ی ابتدایی.. 41

2-2-16 دیدگاه های رایج درباره ی انگیزه شغلی.. 41

2-2-17 تعریف انگیزه شغلی.. 43

2-2-18 اهمیت مطالعه انگیزه و انگیزه در سازمان ها43

2-2-19 تعریف خودکارآمدی عمومی.. 44

2-2-20 منابع خودکارآمدی عمومی.. 45

2–2–21 تفاوت خودکارآمدی عمومی  با خودباوری و اعتماد بنفس.... 47

2-2-22 خودکار آمدی شغلی.. 48

2–2–23 خودکارآمدی عمومی  در معلمان. 48

2-2–24 هوش معنوی و انگیزه شغلی، خود کارآمدی.. 49

2–3 پیشینه ی عملی پژوهش.... 52

2–3–1 پیشینه ی پژوهش در ایران. 52

2-3-2 پیشینه خارجی پژوهش.... 57

2-4 جمع بندی.. 60

فصل سوم: روش شناسی پژوهش.... 62

3-1 روش پژوهش.... 63

3–2 جامعه آماری.. 63

3–3 نمونه آماری.. 63

3–4 ابزار گرد آوری داده ها64

3-4-1 پایایی پرسشنامه هوش معنوی (کینگ، 2008)65

3-4-2 پایایی پرسشنامه انگیزه شغلی مینه سوتا (MSQ)66

3-4-3 پایایی پرسشنامه خودکارآمدی عمومی  عمومی (GSE-10)68

3-4-4 پایایی زیر مؤلفه های پرسشنامه هوش معنوی (کینگ، 2008)70

3-4-5 پایایی زیر مؤلفه های پرسشنامه انگیزه شغلی مینه سوتا (MSQ)72

3–5 روایی ابزارهای پژوهشی.. 75

3-6 چگونگی گرد آوری داده ها75

3–7 شیوه های تجزیه و تحلیل داده ها76

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها77

4-1 مقدمه. 78

4-2 تجزیه و تحلیل فرضیه ها78

4-2-1 آمارتوصیفی.. 78

4-2-2 تجزیه و تحلیل فرضیه اصلی.. 83

4-2-3 آماراستنباطی.. 83

4 –2–4 تجزیه و تحلیل فرضیه های فرعی.. 85

4–2–5 آمار استنباطی.. 86

4-3 خلاصه تجزیه و تحلیل.. 90

فصل پنجم.. 92

نتیجه گیری... 92

5-1 بحثونتیجه گیری.. 93

5-2 محدودیت و مشکلات کارپژوهشی.. 99

5-3 پیشنهاد های تحقیق.. 101

5-3-1 پیشنهاد های کاربردی.. 101

5-3-2 پیشنهادها ی پژوهشی.. 101

منابع. 103

منابع فارسی.. 103

منابع انگلیسی.. 104

پیوست ها105

منابع فارسی

-واعظی نیا، مهدیه «مقایسه هوش معنوی و ویژگی های شخصیتی طلاب و دانشجویان رشته الهیات»، پایان نامه فوق لیسانس، دانشگاه آزاد تهران مرکز، تیر ماه 1393.

– محسنی تبریزی، علیرضا و میرزایی، محمد «سنجش میزان انگیزه به کار و عوامل موثر بر آن» مجله جامعه شناسی ایران، دوره ی 5، شماره 4، 1383

– علیمرادی، قادر «مروری بر نظریه های انگیزه، تبریز، دانشگاه علوم پزشکی، 1394

– حکیمی، زهرا و عرفانی، نصرا... و شعبانی بهار، غلام رضا «رابطه بین انگیزه ورزش و میزان موفقیت شغلی» مجله پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزش، سال 2، شماره 3، زمستان 1392.

– عسگری نژاد، منیره و مبارکی، حسین و احمدی، سید علی اکبر و آذر، عادل و فروتنی، زهرا «بررسی رابطه انگیزه شغلی و عوامل موثر بر آن با رفتار خود توسعه ای پرستاران» فصلنامه مدیریت پرستاری، سال 3، دوره 3، شماره 2، تابستان، 1393.

– قنبری، سیروس و عسگری، علی اکبر و سرمدی، انصار، حسن «شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر انگیزه شغلی مدیران مدارس ابتدایی استان همدان» مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، سال 21، دوره 6، شماره 1، بهار و تابستان 1393.

– کاملی، محمد جواد و ناصری نژاد، علیرضا «ارتباط بین هوش معنوی و خودکار آمدی» فصلنامه علمی تخصصی دانشگاه انتظامی پلیس پایتخت، سال 9، شماره 6، تابستان 1395.

– معینی، سید رضا و مرادی، داوود «بررسی عوامل موثر بر انگیزه نیروی انسانی بانک ملت» پژوهش نامه علوم اجتماعی، سال ششم، شماره 4، زمستان 1391.

– بیژنی، مسعود و مرادی، حوریه و کرمی، غلامحسین «بررسی مفهوم و جایگاه انگیزه در برنامه آموزش بزرگسالان» مجله کار و جامعه، شماره 133، خرداد و تیر ماه 1390.

– شعبانی، علی و کشاورز، حمید و فهیم نیا، فاطمه «خودکارآمدی عمومی  سواد اطلاعاتی: چارچوب مفهومی و زمینه پژوهشی» مجله تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی، دوره 49، شماره 1، بهار 1394.

– نوری ثمرین، شهرام «رابطه هوش معنوی و هوش هیجانی با خودکارآمدی عمومی  در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول» مجله روانشناسی و دین، سال نهم، شماره 1، بهار 1395.

– سهرابی، فرامرز «مبانی هوش معنوی» فصلنامه سلامت روان، سال 1، شماره 1، بهار 1387.

–  شریعتمداری، علی «روانشناسی تربیتی» تهران: امیر کبیر، 1387.

– صافی، احمد «سیمای معلم» تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان، 1388.

– میر دریکوندی، رحیم «شغل، رضایت شغلی و روش های ارزیابی آن» مجله تخصصی نور، شماره 1438، 1379.

منابع انگلیسی

- Richard M. Ryan and Edward L.Deci, Self-Determination Theory and the Facilitation of Intrinsic Motivation, Social Development, and Well - Beingy, No 1, January 2000.

– Stefan Geurts, Job motivation and stress factors, public TIBARY University, 1987.

- Sandra K. M. Tsang, 1, Eadaoin  K. P. Hui, 2 and Bella C. M. Law 1, Self-Efficacy as a Positive Youth Development Construct: A Conceptual Review, Scientific World Journal  Published online 2012 Apr 29. Doi:  10.1100/2012/452327.

- Edward L.  Deci   & Richard M Ryan, Intrinsic Motivation and Self-Determination in Human Behavior, New York: Plenum Press, January 1985.