فصل اول: کلیات... 1
1-1 مقدمه. 2
1–2 بیان مسئله. 4
1–3 اهمیت و ضرورت تحقیق.. 12
1–4 اهداف کلی و اهداف جزئی.. 14
1-4-1 هدف کلی.. 14
1-4-2 اهداف جزئی.. 15
1–5 فرضیه های تحقیق.. 15
1-5-1 فرضیه اصلی.. 15
1-5-2 فرضیه های فرعی.. 15
1–6 تعریف واژه ها و اصطلاحات (به صورت مفهومی و عملیاتی)16
1–6–1 تعریف مفهومی.. 16
1–6 –2 تعریف هوش معنوی:16
1-6-3 تعریف ابعاد هوش معنوی.. 16
1-6-4 تعریف ابعاد انگیزه شغلی.. 17
1-7 تعریف عملیاتی متغیرها18
1–7 –1 تعریف عملیاتی هوش معنوی:18
1–7–2 تعریف عملیاتی زیرمؤلفه های هوش معنوی.. 18
1-7-3 تعریف عملیاتی متغیر انگیزه شغلی.. 19
1 – 7 –4 تعریف عملیاتی زیرمؤلفه های انگیزه شغلی.. 19
1-7–5 تعریف عملیاتی زیرمؤلفه عوامل نگهدارنده یا بهداشتی (بیرونی):19
1– 7–6 تعریف عملیاتی زیرمؤلفه عامل برانگیزاننده (درونی):19
1–7 –7 تعریف عملیاتی خودکارآمدی عمومی:20
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش.... 21
2-1 مقدمه. 22
2-2 پیشینه نظری پژوهش.... 22
2-2-1 تعریف هوش... 22
2-2-2 ماهیت هوش... 23
2-2-3 عوامل موثر در هوش... 26
2-2-4 انواع هوش... 27
2-2-5 تعریف معنویت... 28
2-2-6 ابعاد معنویت... 29
2-2-7 هوش معنوی.. 31
2-2-8 تشخیص افتراقی هوش معنوی با هوش کلی و هیجانی.. 32
2-2-9 هوش معنوی و مولفه های آن. 33
2-2-10 تعریف انگیزه و انگیزه. 35
2-2-11 انواع انگیزه. 37
2-2-12 عوامل ایجاد انگیزه و انگیزه. 38
2-2-13 تعریف شغل.. 40
2-2-14 تعریف شغل معلمی.. 40
2-2-15 معلم دوره ی ابتدایی.. 41
2-2-16 دیدگاه های رایج درباره ی انگیزه شغلی.. 41
2-2-17 تعریف انگیزه شغلی.. 43
2-2-18 اهمیت مطالعه انگیزه و انگیزه در سازمان ها43
2-2-19 تعریف خودکارآمدی عمومی.. 44
2-2-20 منابع خودکارآمدی عمومی.. 45
2–2–21 تفاوت خودکارآمدی عمومی با خودباوری و اعتماد بنفس.... 47
2-2-22 خودکار آمدی شغلی.. 48
2–2–23 خودکارآمدی عمومی در معلمان. 48
2-2–24 هوش معنوی و انگیزه شغلی، خود کارآمدی.. 49
2–3 پیشینه ی عملی پژوهش.... 52
2–3–1 پیشینه ی پژوهش در ایران. 52
2-3-2 پیشینه خارجی پژوهش.... 57
2-4 جمع بندی.. 60
فصل سوم: روش شناسی پژوهش.... 62
3-1 روش پژوهش.... 63
3–2 جامعه آماری.. 63
3–3 نمونه آماری.. 63
3–4 ابزار گرد آوری داده ها64
3-4-1 پایایی پرسشنامه هوش معنوی (کینگ، 2008)65
3-4-2 پایایی پرسشنامه انگیزه شغلی مینه سوتا (MSQ)66
3-4-3 پایایی پرسشنامه خودکارآمدی عمومی عمومی (GSE-10)68
3-4-4 پایایی زیر مؤلفه های پرسشنامه هوش معنوی (کینگ، 2008)70
3-4-5 پایایی زیر مؤلفه های پرسشنامه انگیزه شغلی مینه سوتا (MSQ)72
3–5 روایی ابزارهای پژوهشی.. 75
3-6 چگونگی گرد آوری داده ها75
3–7 شیوه های تجزیه و تحلیل داده ها76
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها77
4-1 مقدمه. 78
4-2 تجزیه و تحلیل فرضیه ها78
4-2-1 آمارتوصیفی.. 78
4-2-2 تجزیه و تحلیل فرضیه اصلی.. 83
4-2-3 آماراستنباطی.. 83
4 –2–4 تجزیه و تحلیل فرضیه های فرعی.. 85
4–2–5 آمار استنباطی.. 86
4-3 خلاصه تجزیه و تحلیل.. 90
فصل پنجم.. 92
نتیجه گیری... 92
5-1 بحثونتیجه گیری.. 93
5-2 محدودیت و مشکلات کارپژوهشی.. 99
5-3 پیشنهاد های تحقیق.. 101
5-3-1 پیشنهاد های کاربردی.. 101
5-3-2 پیشنهادها ی پژوهشی.. 101
منابع. 103
منابع فارسی.. 103
منابع انگلیسی.. 104
پیوست ها105
منابع فارسی
-واعظی نیا، مهدیه «مقایسه هوش معنوی و ویژگی های شخصیتی طلاب و دانشجویان رشته الهیات»، پایان نامه فوق لیسانس، دانشگاه آزاد تهران مرکز، تیر ماه 1393.
– محسنی تبریزی، علیرضا و میرزایی، محمد «سنجش میزان انگیزه به کار و عوامل موثر بر آن» مجله جامعه شناسی ایران، دوره ی 5، شماره 4، 1383
– علیمرادی، قادر «مروری بر نظریه های انگیزه، تبریز، دانشگاه علوم پزشکی، 1394
– حکیمی، زهرا و عرفانی، نصرا... و شعبانی بهار، غلام رضا «رابطه بین انگیزه ورزش و میزان موفقیت شغلی» مجله پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزش، سال 2، شماره 3، زمستان 1392.
– عسگری نژاد، منیره و مبارکی، حسین و احمدی، سید علی اکبر و آذر، عادل و فروتنی، زهرا «بررسی رابطه انگیزه شغلی و عوامل موثر بر آن با رفتار خود توسعه ای پرستاران» فصلنامه مدیریت پرستاری، سال 3، دوره 3، شماره 2، تابستان، 1393.
– قنبری، سیروس و عسگری، علی اکبر و سرمدی، انصار، حسن «شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر انگیزه شغلی مدیران مدارس ابتدایی استان همدان» مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، سال 21، دوره 6، شماره 1، بهار و تابستان 1393.
– کاملی، محمد جواد و ناصری نژاد، علیرضا «ارتباط بین هوش معنوی و خودکار آمدی» فصلنامه علمی تخصصی دانشگاه انتظامی پلیس پایتخت، سال 9، شماره 6، تابستان 1395.
– معینی، سید رضا و مرادی، داوود «بررسی عوامل موثر بر انگیزه نیروی انسانی بانک ملت» پژوهش نامه علوم اجتماعی، سال ششم، شماره 4، زمستان 1391.
– بیژنی، مسعود و مرادی، حوریه و کرمی، غلامحسین «بررسی مفهوم و جایگاه انگیزه در برنامه آموزش بزرگسالان» مجله کار و جامعه، شماره 133، خرداد و تیر ماه 1390.
– شعبانی، علی و کشاورز، حمید و فهیم نیا، فاطمه «خودکارآمدی عمومی سواد اطلاعاتی: چارچوب مفهومی و زمینه پژوهشی» مجله تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی، دوره 49، شماره 1، بهار 1394.
– نوری ثمرین، شهرام «رابطه هوش معنوی و هوش هیجانی با خودکارآمدی عمومی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول» مجله روانشناسی و دین، سال نهم، شماره 1، بهار 1395.
– سهرابی، فرامرز «مبانی هوش معنوی» فصلنامه سلامت روان، سال 1، شماره 1، بهار 1387.
– شریعتمداری، علی «روانشناسی تربیتی» تهران: امیر کبیر، 1387.
– صافی، احمد «سیمای معلم» تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان، 1388.
– میر دریکوندی، رحیم «شغل، رضایت شغلی و روش های ارزیابی آن» مجله تخصصی نور، شماره 1438، 1379.
منابع انگلیسی
- Richard M. Ryan and Edward L.Deci, Self-Determination Theory and the Facilitation of Intrinsic Motivation, Social Development, and Well - Beingy, No 1, January 2000.
– Stefan Geurts, Job motivation and stress factors, public TIBARY University, 1987.
- Sandra K. M. Tsang, 1, Eadaoin K. P. Hui, 2 and Bella C. M. Law 1, Self-Efficacy as a Positive Youth Development Construct: A Conceptual Review, Scientific World Journal Published online 2012 Apr 29. Doi: 10.1100/2012/452327.
- Edward L. Deci & Richard M Ryan, Intrinsic Motivation and Self-Determination in Human Behavior, New York: Plenum Press, January 1985.