فصل اول: کلیات تحقیق.. 1
1-1.مقدمه2
1-2. بيان مساله3
1-3.اهمیت و ضرورت پژوهش... 6
1-4.اهداف تحقيق. 7
1-4.فرضیه های پژوهش... 7
1-6.تعریف مفاهیم. 8
فصل دوم:مبانی نظری و پیشینه تحقیق.. 10
2-1.مبانی نظری شادکامی. 11
2-1-1.مفهوم شادکامی. 13
2-1-2.رویکردهای نظری شادکامی. 19
2-1-3-متغییرهای مؤثر بر شادکامی. 25
2-1-4.نقش شادی در سیر تکاملی بشر:37
2-1-5.نورو سایکولوژی شادکامی:38
2-1-6.راهبردهای افزایش شادکامی. 39
2-2.مبانی نظری افت تحصیلی. 39
2-2-1.معنا و مفهوم افت تحصیلی. 42
2-2-2.عوامل مؤثر برافت تحصیلی. 45
2-3.مبانی نظری درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (اکت)56
2-3-1.اکت و موج سوم رفتار درمانی. 58
2-3-2.فرایندهای بنیادین اکت.. 60
2-3-2-1.پذیرش.. 60
2-3-2-2.نا هم آمیزی شناختی. 61
2-3-2-3.بافتار انگاشتن خویشتن. 62
2-3-2-4.تماس با لحظه لحظه های زندگی. 64
2-3-2-5.تماس ناپایدار با لحظه لحظه های زندگی. 65
2-3-2-6.ارزشمند زیستن. 65
2-3-3.نظری اجمالی به راهبردهای اکت.. 68
2-3-4.راه و رسم اجرا69
2-3-4-1.تمرین فرونشانی فکر69
2-3-4-2.معرفی تمایل به عنوان بدیلی برای کنترل. 69
2-3-4-3.ذهن آگاهی از فکر و هیجان. 71
2-3-4-4.ذهن آگاهی از محیط اطراف.. 71
2-3-4-5.بافتار انگاشتن خویشتن. 71
2-3-4-6.روشن سازی ارزش ها72
2-3-4-7.سنجش اولیه ارزش ها72
2-4.مبانی نظری تئوری انتخاب.. 73
2-4-2 فرآیند تغییر در واقعیت درمانی (WDEP)76
2-4-3.چهار مفهوم بنیادین. 76
2-4-5پنج نیاز اساسی انسان. 77
2-5.یشینه پژوهش... 82
فصل سوم: روش شناسی پژوهش.. 93
3-1.روش شناسی تحقیق. 94
3-2.متغيرهاي مورد بررسی. 94
3-3.جامعه و نمونه و روش نمونه گیری. 94
3-4.روش اجرا95
3-5. روش گردآوري اطلاعات.. 98
3-6.ابزار پژوهش و روایی و پایایی آن. 99
3-7.روش تجزيه و تحليل اطلاعات:99
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها101
4-1. مقدمه102
4-3-1. تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق. 103
فصل پنجم:بحث و نتیجهگیری و پیشنهادها108
5-1. بحث و تفسیر109
5-2.محدویت های پژوهش... 113
5-3.پیشنهادهای تحقیق. 114
5-3-1. پیشنهادهای پژوهشی. 114
5-3-2. پیشنهادهای کاربردی پژوهش... 114
منابع. 115
-قرآن کریم، سوره نازعات، آیه 2.
ادیب، محمد حسین (1392)، جامعه شناسی ایران، اصفهان: نشر هشت بهشت، چاپ دوم
امینی فر، مرتضی (1395)، «افت تحصیلی یا اتلاف در آموزش و پرورش»، فصلنامه تعلیم و تربیت»، پاییز و زمستان، شماره 7
ايزدي، رحیم (1391). درمان مبتنـي بـر پـذيرش و تعهـد. تهران، انتشارات جنگل
آرجایل، مایکل (1925)، روان شناسی شادی. ترجمه مسعود گوهری انارکی، حمید طاهر نشاط دوست، حمید پالالنگ، فاطمه بهرامی، مهرداد کلانتری، اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی (1382).
آزموده، پیمان ؛ شهیدی، شهریار و دانش، عصمت (1386). رابطه بین جهت گیری مذهبی با سرسختی و شادکامی در دانشجویان. مجله روانشناسی، سال یازدهم، شماره 1، صص 60-74.
آقاجانی، سعیدو اسدی نوقابی احمد علی (1388). بهداشت روان نشر بشری تهران.
آیزنک، مایکل (1990)، روانشناسی شادی. ترجمه مهرداد فیروزبخت و خشایار بیگی، (1375)، تهران: انتشارات بدر.
بازرگان، زهرا (آذرماه 1389)، «نگاهی دیگر به مسأله افت تحصیلی و شیوههای موثر مقابله با آن در برخی کشورهای پیشرفته»، نشریه ماهانه آموزشی – تربیتی پیوند، تهران: انتشارات انجمن اولیاء و مربیان، شماره 254
پور فرج عمران، مجید. (1390). اثربخشی درمان گروهی پذیرش و تعهد بر هراس اجتماعی دنشجویان. فصلنامه دانش و تندرستی، دوره 6، شماره2: 5-1.
پورافکاری، نصرت الله (1382)، فرهنگ جامع روانشناسی – روانپزشکی: انگلیسی – فارسی، جلد اول، تهران: فرهنگ معاصر
تولایی، سید عباس؛ آزاد فلاح، پرویز؛ و اردکانی، شایسته. (1391). اثربخشی رویکرد پذیرش و تعهد درمانی در کاهش شدت تجربه درد در زنان مبتلا به اختلال سردرد مزمن. روان شناسی بالینی، شماره14: 50-39.
جوکار، بهرام و سپهری، صفورا (1385)، رابطه شادی و شیوه های گزینش، فصلنامه مطالعات روان شناختی، دوره 2،شماره (3 و 4)، صص 138 – 125.
جهان بزرگی، مسعود و ناهید نوری(1384). شیوههای درمانگری اضطراب و تنیدگی، تهران، پایش،1384
جیمز باچر و همکاران(1390). آسیب شناسی روانی، مترجم یحیی سید محمدی، تهران، نشر ارسباران، پاییز 1390
حاجی آقاجانی، سعیدو اسدی نوقابی احمد علی (1388). بهداشت روان، نشر بشری. تهران.
حاجی زاد، محمد (1392)، «عوامل آموزشی – اجتماعی موثر بر کاهش قبولی دانش آموزان در کنکور در شهرستان بهشهر»، پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه علامه، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی
حر، مریم؛ آقایی، اصغر؛ عابدی، احمد و عطاری، عباس. (1392). تاثیر روش درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد درمانی بر میزان افسردگی بیماران مبتلا به دیابت نوع 2. مجله تحقیقات علوم رفتاری، 11 (2): 128-121.
حسنی، محمد (1393)، «بازاندیشی در پدیده تکرار پایه»، فصلنامه تعلیم و تربیت، بهار سال بیستم، شماره 1
مهران، گلنار (1395)، «بررسی علل ترک تحصیل دختران در مقطع آموزش ابتدایی در منطقه خاور میانه و شمال آفریقا و بویژه در ایران»، فصلنامه تعلیم و تربیت، تابستان سال دوازدهم، شماره 2
حسینائی، علی؛ احدی، حسن؛ فتی، لادن؛ حیدری، علیرضا؛ و مظاهریف محمد مهدی. (1392). تاثیر آموزش گروهی مبتنی بر درمان پذیرش و تعهد (ACT) براسترس شغلی و فرسودگی شغلی. مجله روانپزشکی و روان شناسی بالینی ایران، سال نوزدهم، شماره 2: 120-109.
حسینی، سید ابوالقاسم، روشهای پیشگیری از اختلالات واکنشی و روانی، انتشارات آستان قدس رضوی، ۱۳۶۵
حیدریان، نرگس. (1392) تعیین اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) در درمان زوجهای پریشان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
خداداديزاده، علی (1396).ارتباط رضايت از روابط زناشويي با افسردگي زوجين. مجلة علمي دانشـگاه علـوم پزشكي قزوين
خدایاری، سیاوش (1393)، «عوامل اجتماعی موثر در ارتقای منزلت اجتماعی معلمان از دیدگاه معلمان شهرستان دره شهر»، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته جامعه شناسی، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
خیر، محمد و استوار، صغری(1387). ارتباط میان اضطراب اجتماعی و سوگیریهای شناختی در نوجوانان، مجله مشاور مدرسه،، دورهی چهارم، شمارهی اول، 1387
دانشنامه، فاطمه (1390)، «بررسی عوامل موثر در نابرابریهای آموزشی در دوره آموزش عمومی به منظور ارائه مدل نظری برای آموزش دختران»، فصلنامه تعلیم و تربیت، پاییز سال هفدهم، شماره 4
دلاکه، حسن (1390)، «تحلیل عوامل موثر بر دانش آموزان در معرض افت تحصیلی از دیدگاه معلمان مدارس ابتدایی تهران»، پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی
رجبی، ساجده و یزد خواستی، فریبا. (1393). اثربخشی درمان گروهی پذیرش و تعهد بر اضطراب و افسردگی زنان مبتلا به بیماری ام اس. مجله روان شناسی، سال ششم، شماره 1(21):39-29.
رفعت جاه، مریم (1396)، «بررسی عوامل موثر در عملکرد تحصیلی دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی تهران»، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته جامعه شناسی، تهران: دانشگاه تهران، دانشکده علوم اجتماعی
داریاپور، زهرا (1390)، «بررسی عوامل موثر در افت تحصیلی دانش آموزان دوره راهنمایی (دختران) پایه سوم منطقه 16 آموزش و پرورش تهران»، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته جامعه شناسی، تهران: دانشگاه تربیت مدرس
ساکی، رضا (1383)، «نگرش معلمان در مورد علل شکست و موفقیت تحصیلی دانش آموزان و ارتباط آن با میزان موفقیت آنان در تدریس»، فصلنامه تعلیم و تربیت، پاییز و زمستان سال دهم، شماره 3 و 4
بازرگان، زهرا (1389)، «نگاهی دیگر به مسأله افت تحصیلی و شیوههای موثر مقابله با آن در برخی از کشورهای پیشرفته صنعتی»، نشریه ماهانه آموزشی – تربیتی – پیوند، تهران: انتشارات انجمن اولیاء و مربیان، شماره 253
سـتوده، زهرا(1391).بررسي اثربخشي رويكرد مبتني بر پـذيرش و تعهـد بـر كـاهش افسردگي زنان خانهدار تهران. فصلنامة فرهنگي و تربيتي زنـان و خانواده. سال هفتم، پياپي 19.
سليمانيان جعفر. (1393). تـأثير تفكـرات غيرمنطقـي براسـاس رويكرد شناختي بر نارضـايتي زناشـويي. پايـاننامـة كارشناسـي ارشد. دانشگاه تربيت معلم تهران
صحرائیان، علی ؛ غلامی، عبدالله و امیدوار، بنفشه (1390). رابطه نگرش مذهبی و شادکامی در دانش جویان پژشکی دانشگاه علوم پژشکی شیراز. فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گناباد، دوره 17، شماره 1، صص 69-74.
عبداللهی، محمد (1393)، «طرح مسائل اجتماعی در ایران / اهداف و ضرورتها»، در مجموعه مقالات مسایل اجتماعی ایران / انجمن جامعه شناسی ایران، تهران: انتشارات آگاه
علمداری، الهه. (1392). بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر رضایت زناشویی و کیفیت زندگی زوجین نابارور. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی.
علیرضایی، امیر.(1394).بررسی اثربخشی زوجدرمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افزایش رضایت و عملکرد زناشویی و کاهش نشانههای وسواس در زوجین مبتلا به اختلال وسواس فکری و عملی. کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجفآباد.
قمرانی، امیر (1389)، اثربخشی آموزش قدردانی بر امید، تاب آوری، خوش بینی و شادکامی نوجوانان شاهد و ایثارگر و نوجوانان غیر شاهد و ایثارگر، پایان نامه دکتری، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه اصفهان.
کار، آلن (1957)، روانشناسی مثبت: علم روانشناسی و نیرومندی های انسان، ترجمه حسن پاشاشریفی، جعفر نجفی زند، باقر ثنایی، تهران: نشر سخن (1385).
-کشور پناه، آمنه (1392) رابطه شیوه های فرزند پروری با خشم و سازگاری نوجوانان پسر شهررشت پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات گیلان.
کیانی، احمد رضا؛ قاسمی، نظام الدین؛ و عباس، علی پور. (1391). مقایسه اثربخشی روان درمانی گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد و ذهن آگاهی بر میزان ولع مصرف و تنظیم شناختی هیجان در مصرف کنندگان شیشه. اعتیاد پژوهی، سال ششم، شماره 24: 36-27.
گلاسر، و.، گلاسـر، ك. (2006)ازدواج بـدون شكسـت؛ بـه هـم رسيدن و با هم ماندن، ترجمه: سميه خوشنيت و هدي برازنده. تهران، فراانگيزش ایران دوست، فروزان؛ نشاط دوست، حمید طاهر؛ و نادی، محمدعلی. (1393). تاثیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد در کیفیت زندگی زنان مبتلا به کمردرد مزمن. علوم رفتاری، دوره8، شماره1: 96-89.
گیلیان باتلر. تونی هوپ(1388).درمان افسردگی، ترجمه هوشیار،تهران:،نشر نسل نو اندیش
لشنی، لیلا. (1392)اثربخشی مداخله مبتنی بر پذیرش و تعهد(ACT) همراه با ذهن آگاهی بر رضایتمندی زناشویی همسران جانبازان ضایعات نخاعی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
مجموعه مقالات اسلام و بهداشت روان 2، واعظی، ج 2، مقاله دکتر یوسفی
مجیدی، بهرام (1395)، «بررسی رابطه برخی از ویژگیهای اجتماعی – اقتصادی خانواده با موفقیت و افت تحصیلی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهرستان میانه»، پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی
مرادیان، فیض الله (1394)، «بررسی نگرش دینی دانشجویان / مطالعه موردی: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر، دانشکده علوم انسانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و دانشکده علوم پایه دانشگاه تهران»، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته جامعه شناسی، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات
مردی، علی اصغر و خلعتبری،جواد (1396) مقایسه اثر بخشی درمان شناختی- رفتاری و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر میزان خشم دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر تهران: مجله علمی پژوهان، زمستان ۱۳۹۶،شمار12،صص89-86.
مرشدی، مهدی؛ داورنیا، رضا؛ زهرا کار، کیانوش؛ محمودی، محمد جلال؛ شاکرمی، محمد. (1394). کارآیی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر کاهش فرسودگی زناشویی زوج ها. فصلنامه علمی-پژوهشی انجمن علمی پرستاری ایران، شماره 4: 34-24.
منادی، مرتضی (1382)، «تفسیر شکستهای تحصیلی از دیدگاه جامعه شناسی»، فصلنامه تعلیم و تربیت، پاییز و زمستان سال نهم، شماره 3 و 4
مهردوست، زینب؛ نشاط دوست، حمید طاهر و عابدی، احمد. (1392). اثربخشی پذیرش و تعهد درمانی برکاهش توجه متمرکز بر خود و بهبود باورهای خودکارآمدی اجتماعی. روش ها و مدل های روان شناختی، سال سوم، شماره یازدهم: 82-67.
میرزایی، فروغ (1389). رابطه ویژگی های شخصیتی وشادکامی در دانشجویان. مجله اندیشه و رفتار، دوره پنجم، شماره 17، پاییز 1389، صص 47-48.
نویدی، احمد (1388). تاثیر آموزش مدیریت خشم و تاثیر آن بر سازگاری، خود نظم دهی، سلامت عمومی در نوجوانان 15-18 ساله، رساله دکتری روانشناسی. دانشگاه علامه طباطبایی.
وفادار مرادی، مرضیه (1397)، «بررسی نگرش دبیران و دانش آموزان نسبت به عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان در نظام جدید آموزش متوسطه – دبیرستانهای دخترانه شهرستان مشهد»، پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناس
هادی نژاد، حسن و زارعی، فاطمه (1388). پایایی، اعتبار و هنجاریابی پرسشنامه شادکامی اکسفورد. فصلنامه پژوهش های روانشناختی، دوره 12، شماره 1و2، ص 62.
هادیان فر، حبیب (1384). احساس ذهنی بهزیستی و فعالیت های مذهبی در گروهی از مسلمانان، فصلنامه اندیشه و رفتار، دوره 11، شماره 3، صص 224-232.
هاشمیان، فاطمه (1387). اثربخشی آموزش مهارت های کنترل خشم بر سازگاری فردی – اجتماعی دانش آموزان دختر سال اول متوسطه شهرستان ماهشهر. مجله دانش و پژوهش در روانشناسی. 35 (6)، صص 12- 23
هنرپروران، نازنين. (1393)بررسی اثربخشي رويکرد پذيرش و تعهد (ACT) بر بخشش و سازگاري زناشويي زنان آسيب ديده از خيانت همسر. جامعه شناسي زنان (زن و جامعه)، دوره 5، شماره 3 (مسلسل 19): 150-135.
یعقوبی، ابولقاسم، (1388). بررسی رابطه هوش معنوی با میزان شادکامی دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان. مجله پژوهش در نظامهای آموزشی، صص 92- 105.
Alkan, David R. (2010). Anxiety in women. Fourth Edition. Boston: Brooks/Cole.
Allen RJ. Human stress. (1983). In: Allen RJ. Nature and control. From Burgess Publishing Company. Minneapolis: USA, 55, 1983.
Blasi, A. (2000). Aerobic exercise and Anxiety in women. (pp229- 253). Boston: Allyn & Bacon.
Bluett, E. J., Homan, K. J., Morrison, K. L., Levin, M. E., Twohig, M. P. (2014). Acceptance and commitment therapy for anxiety and OCD spectrum disorders: An empirical review. Journal of Anxiety Disorders, 28, 6; 612–624
Brinkborg, H., Michanek, J., Hesser, H., & Berglund, G. (2011). Acceptance and commitment therapy for the treatment of stress among social workers: A randomized controlled trial. Behaviour Research and Therapy, 49, 6–7: 389–398.
Elliot TR.; Goldshal F.; Herrickwitty T.; Spruel M (1991). Problem-solving appraisal and psychologicaladjusment following spinal cord injury. Cognitive therapy and research. 5: 387-93, 1991.
Emery،G(2011).Anew biginnings: How change your life through cognitive therapy. Simon and Schuster،New York.
Flaxman, P.E., & Bond, F. W. (2010). A randomised worksite comparison of acceptance and commitment therapy and stress inoculation training. Behaviour Research and Therapy, 48, 8: 816–820.
Fledderus, M., Bohlmeijer, E. T., Fox, J., Schreurs, K. M.G., & Spinhoven, P. (2013). The role of psychological flexibility in a self-help acceptance and commitment therapy intervention for psychological distress in a randomized controlled trial. Behaviour Research and Therapy. 51, 3:142–151.
Frank, J. D. The two face of psychotherapy. M. The “relief effect”: Asociobiological model for neurotic disorders Journal of Nervous Mental Disorders
Gilligan, C., & Attanucci, J. (1988). Two moral orientations. Chicago: University of Chicago Press.Ward, J. M. Taylor, & B. Bardige (Eds.) (1989). Mapping the moral domain. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Graighead, W.E.and Nemeroff, C.B.the Corsini encyclopedia of Psychology and behavioralscience, NewYork, TohnWileyandSoms, (2001), VO: 11, p. 1220. Maladjustment
Grifith, E. E. H., Mahy, C. E., Young, J. L.Psychological benefits are spiritual Baptist. Chicago: University of Chicago Press.
Hammer (20012), JR. C.E, Applying moral theories third edition, Texas a & m university, Wadsworth publishing company, p.56-6
Harris R.)2006(. Embracing your demons: An overview of aceeptance and commitment therapy. Psychotherapy in Australia; 21(4):2-8.
Hayes, S. C., Luoma, J. B., Bond, F. W., Masuda, A., & Lillis J. (2006). Acceptance and commitment therapy: model, processes and outcomes. Behav Res Ther. 44(1):1-25.
Hayes, S.C., Levin, M.E., Plumb-Vilardaga, J., Villatte, J.L. and Pistorello, J. (2013) Acceptance and Commitment Therapy and Contextual Behavioral Science: Examining the Progress of a Distinctive Model of Behavioral and Cogni- tive Therapy. Behavior Therapy, 44, 180-196.
Hoffmann, D., Halsboe, L., Eilenberg, T., Jensen, J., & Frostholm, L. (2014). A pilot study of processes of change in group-based acceptance and commitment therapy for health anxiety. Journal of Contextual Behavioral Science, 3, 3: 189–195.
Hollon ،S.D. (2009). Cognitive factors in clinical research and practicice clinical psychologuy Review.
Jole E.; Dimsdale E.; Francis J.; Murray B.; et al. Stress and psychiatry. In: Kaplan and Sadocks.Comprehensives textbook of psychiatry: From Lippincott Williams & Wilkins. Philadelphia: USA,th ed. Vol.2. 1835-46, 2000.
Karl Albresht, J. (2010). A question of morality. Psycholog Today, June, pp.6-8.). London: Hogarth Press. (Original work published 2010)
Kleinke CH. Coping with life challenge: From Books /co Publishing Company. NewYork: USA, 2nd ed. 1324, 1998.
Larmar, S., Wiatrowski, S., & Lewis-Driver, S. (2014). Acceptance & Commitment Therapy: An Overview of Techniques and Applications. Journal of Service Science and Management, 7; 216-221.
Lazarus RS.; Folkman S. Stress, appraisal and coping: From Spinger Publishing Company NewYork: USA, 234-44, 1989.
Man،C.T (2013).cognitive therapy and the emotional disorders. Interntional univercitities press،New York.
Martin،A.T (2010) Depression: clinical, experimental and theoretical. Harper and Row،New York.
Mazure CM. Dose stress cause psychiatric illness: From American Psychiatric Press. Chicago: University of Chicago Press.
McCracken, L. M., Sato, A., & Taylor, G. J. (2013). A Trial of a Brief Group-Based Form of Acceptance and Commitment Therapy (ACT) for Chronic Pain in General Practice: Pilot Outcome and Process Results, The Journal of Pain, 14, 11: 1398-1406.
Milne B.; Joachim G.; Niedhardt S. A(1986) stress management programme for inflammatory boweldisease pationts. J Adv Nurs, 11: 561
Robinson،A.G.(2012)Failures in treating depression by cognitive behavioural therapy in behavioural therapy. Chicago: University of Chicago Press.Serin, R. L., & Byrne, D. F. (2011).How to treat depression in women, Chicago: University of Chicago Press. 45, 803-806.
Roditi, D., Robinson, M. E. (2011). The role of psychological interventions in the management of patients with chronic pain. Psychol Res Behav Manage; 4:41-9.
Shweder, R. (2012). Depression in women. In J. Kagan & S. Lamb (Eds.), The emergence of morality in young women. Chicago: University of Chicago Press
Skoe, E. S. A. (1998). The ethic of care: Issues in moral development. In von der Lippe (Eds.), London: Hogarth Press Personality development in adolescence (pp. 143-171).
Swain, J., Hancock, K., Hainsworth, C., & Bowman, J. (2013). Acceptance and Commitment Therapy in the treatment of anxiety: A systematic review. Clinical Psychology Review, 33, 8; 965–978.
Tery DJ.(1994). Determinants of coping: the role of state and situational factors. J Pers Soc Psychol, 66:895-910, 1994.
Williams, S. M., & Williams, W. H. (2005). My Family, Past, Present and Future: A personal exploration of marriage and the family. Pearson Custom Publishing.
Yadavaia, J. E., Hayes, S. C., Vilardaga, R. (2014). Using acceptance and commitment therapy to increase self-compassion: A randomized con