پیش بینی آسیب¬پذیری روانشناختی بر اساس سبک¬های تفکر و نظم بخشی هیجانی در بین مادران دانش آموزان دوره دوم متوسطه شبستر
این تحقیق با هدف پیش بینی آسیب پذیری روانشناختی بر اساس سبک های تفکر و نظم بخشی هیجانی در بین مادران دانش آموزان دوره دوم متوسطه شبستر انجام گرفت. جامعه آماری شامل کلیه مادران دانش آموزان دختر و پسردوره دوم متوسطه منطقه شبستر به تعداد۲۲۶۰ نفر که می باشند که از این تعداد ۱۱۳۵ نفر مادر دختران و ۱۱۲۵نفر مادر پسران می باشند. همچنین برای انتخاب حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری طبقه ای حجم نمونه ۳۲۷ نفر که ۱۶۴ مادر دختران و ۱۶۳ مادر پسران بودند، انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه نظم بخشی هیجانی(گارنفسکی و همکاران،۲۰۰۱)، پرسشنامه آسیب پذیری روانشناختی(نجاریان و داوودي ،2001) و پرسشنامه سبک های تفکر(استرنبرگ و واگنر، 1994) بود. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از 23 spss استفاده شد و برای پاسخگویی به فرضیه های پژوهش یک و دو(از همبستگی پیرسون) و برای فرضیه سوم نیز از روش رگرسیون چندگانه همزمان استفاده شد. نتایج نشان داد بین سبک های تفکر با آسیب پذیری روانشناختی در بین مادران دانش آموزان دوره دوم متوسطه شبستر رابطه وجود دارد(05/0>p). بین نظم بخشی هیجانی با آسیب پذیری روانشناختی در بین مادران دانش آموزان دوره دوم متوسطه شبستر رابطه وجود دارد(05/0>p). همچنین طبق نتایج رگرسیون،6/65 درصد از واریانس آسیب پذیری روانشناختی توسط سبک های تفکر و نظم بخشی هیجانی تبیین می¬شود.
شناسه کالا در انبار: 20-01-35