شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

پیش بینی آسیب¬پذیری روانشناختی بر اساس سبک¬های تفکر و نظم بخشی هیجانی در بین مادران دانش آموزان دوره دوم متوسطه شبستر

این تحقیق با هدف پیش بینی آسیب پذیری روانشناختی بر اساس سبک های تفکر و نظم بخشی هیجانی در بین مادران دانش آموزان دوره دوم متوسطه شبستر انجام گرفت. جامعه آماری شامل کلیه مادران دانش آموزان دختر و پسردوره دوم متوسطه منطقه شبستر به تعداد۲۲۶۰ نفر که می باشند که از این تعداد ۱۱۳۵ نفر مادر دختران و ۱۱۲۵نفر مادر پسران می باشند. همچنین برای انتخاب حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری طبقه ای حجم نمونه ۳۲۷ نفر که ۱۶۴ مادر دختران و ۱۶۳ مادر پسران بودند، انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه نظم بخشی هیجانی(گارنفسکی و همکاران،۲۰۰۱)، پرسشنامه آسیب پذیری روانشناختی(نجاریان و داوودي ،2001) و پرسشنامه سبک های تفکر(استرنبرگ و واگنر، 1994) بود. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از 23 spss استفاده شد و برای پاسخگویی به فرضیه های پژوهش یک و دو(از همبستگی پیرسون) و برای فرضیه سوم نیز از روش رگرسیون چندگانه همزمان استفاده شد. نتایج نشان داد بین سبک های تفکر با آسیب پذیری روانشناختی در بین مادران دانش آموزان دوره دوم متوسطه شبستر رابطه وجود دارد(05/0>p). بین نظم بخشی هیجانی با آسیب پذیری روانشناختی در بین مادران دانش آموزان دوره دوم متوسطه شبستر رابطه وجود دارد(05/0>p). همچنین طبق نتایج رگرسیون،6/65 درصد از واریانس آسیب پذیری روانشناختی توسط سبک های تفکر و نظم بخشی هیجانی تبیین می¬شود.
شناسه کالا در انبار: 20-01-35
500,000

فصل اول: کلیات پژوهش.... 1

1-1مقدمه. 2

1-2بیان مساله. 3

1-3اهمیت و ضرورت تحقیق.. 5

1-4اهداف تحقیق.. 6

1-4-1     هدف کلی.. 6

1-4-2     اهداف جزئی.. 6

1-5سوالات و فرضیه های تحقیق.. 7

1-5-1     فرضیه های تحقیق.. 7

1-5-2     سوالات تحقیق.. 7

1-6تعاریف مفهومی و عملیاتی.. 8

1-6-1     تعاریف مفهومی.. 8

1-6-2     تعاریف عملیاتی.. 9

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق... 10

2-1مبانی نظری تحقیق.. 11

2-1-1     آسیب پذیری روانشناختی.. 11

2-1-2     روان پريشي و نژندي.. 11

2-1-3     درمانهاي جسماني.. 12

2-1-4     تشخيص بيماري رواني.. 13

2-1-5     مهارت تحمل پریشانی.. 15

2-1-6     اهداف تحمل پریشانی.. 17

2-1-7     سبکهای تفکر. 17

2-1-8     انواع سبک های تفکر. 19

2-1-9     تفکر از دیدگاه جان دیویی.. 23

2-1-10   تفکر از دیدگاه گیلفورد. 24

2-1-11   مراحل تفکر منطقی در مواجهه با مشکلات... 25

2-1-12   سبک های تفکر از دید استرنبرگ.... 26

2-1-13   رابطه هوش و تفکر. 27

2-1-14   عوامل بستر ساز تفکر. 29

2-1-15   نظم بخشی هیجانی.. 30

2-1-16   تعاریف مختلف تنظیم هیجان. 32

2-1-17   پیامدهای استفاده از راهبردهای مثبت و منفی تنظیم هیجانات... 36

2-1-18   مدلهای نظری و انواع راهبردهای تنظیم شناختی هیجان. 39

2-1-19   انواع روش های تنظیم هیجان. 43

2-2پیشینه تجربی تحقیق.. 45

2-2-1     تحقیقات داخلی.. 45

2-2-2     تحقیقات خارجی.. 47

فصل سوم:  روش شناسی تحقیق... 49

3-1نوع و روش تحقیق.. 50

3-2جامعه، نمونه و روش نمونه گیری.. 50

3-3روش گردآوری اطلاعات (میدانی، کتابخانه ای وغیره)50

3-4ابزارهای پژوهش.... 50

3-4-1     پرسشنامه نظم بخشی هیجانی.. 50

3-4-2     پرسشنامه آسیب پذیری روانشناختی.. 51

3-4-3     سبکهای تفکر. 52

3-5روش آماری تجزیه و تحلیل اطلاعات... 52

فصل چهار:  تجزیه و تحلیل داده های پژوهش.... 53

4-1توصیف داده های جمعیت شناختی.. 54

4-1-1     نرمال بودن. 55

4-2فرضیه های پژوهش.... 56

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری... 59

5-1 مقدمه. 60

5-2تبیین یافته های پژوهش.... 60

5-3محدودیت های پژوهش.... 63

5-4پیشنهادات پژوهشی.. 63

5-5پیشنهادات کاربردی.. 63

منابع و مآخذ. 64

منابع فارسی.. 64

منابع لاتین.. 67

ضمائم71