شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

محصول برچسب خورده با "کلمات کلیدی: آموزش مدیریت استرس مبتنی بر ذهن آگاهی"

اثربخشی آموزش مدیریت استرس مبتنی بر ذهن آگاهی برخود تنظیمی هیجان در بین مادران کودکان کم توان ذهنی تبریز

500,000

این پژوهش با هدف اثربخشی آموزش مدیریت استرس مبتنی بر ذهن آگاهی برخود تنظیمی هیجان در بین مادران کودکان کم توان ذهنی تبریز انجام گرفت. این پژوهش به شیوه نیمه آزمایشی و از نوع طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش مادران دارای کودک کم توان ذهنی مراجعه کننده به بهزیستی تبریز بود. از بین مادران دارای کودک کم توان ذهنی مراجعه کننده به بهزیستی تبریز 30 نفر انتخاب و به طور تصادفی در قالب 15 نفر گروه آزمایش و 15 نفر گروه گواه جایگذاری شد. همچنین آزمودنی ها به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. در این پژوهش مادران گروه آزمایش به منظور افزایش میزان خودتنظیمی هیجانی خود هر جلسه یک ونیم ساعت و هفته ای دوبار به مدت یک ماه آموزش مبتنی بر ذهن آگاهی دیدند. و بعد از اتمام دوره آموزشی به پرسشنامه خودتنظیمی هیجانی لارسن و پريز مايك(2000) پاسخ دادند. براي تجزیه و تحلیل داده ها از روش آمار استنباطی تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج تحلیل کواریانس نشان داد آموزش مدیریت استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر خود تنظیمی هیجان در بین مادران کودکان کم توان ذهنی تبریز تاثیر دارد. بنابراین می توان نتیجه گرفت آموزش ذهن آگاهي به عنوان يك روش درماني با تعديل هيجانات در ارتباط است. در برخي از مادران كودكان كم توان ذهني كه كمتر به حضور در جمع و فعاليتهاي جمعي به علت داشتن فرزند با كم تواني ذهني تمايل دارند، با ترويج علاقه به فعاليتهاي فردي و اجتماعي، مي توان در جهت ارتقاي سلامت روان آنها گام برداشت.