شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

محصول برچسب خورده با "کلمات کلیدی: اشتیاق به مدرسه، فرسودگی تحصیلی، سرسخ"

مقایسه اشتیاق به مدرسه، فرسودگی تحصیلی و سرسختی روان شناختی در بین دانش آموزان دخترعادی،غیردولتی و فرزانگان متوسطه اول ناحیه ۴ تبریز

500,000

این پژوهش با هدف مقایسه اشتیاق به مدرسه، فرسودگی تحصیلی و سرسختی روان شناختی در بین دانش آموزان دخترعادی،غیردولتی و فرزانگان متوسطه اول ناحیه ۴ تبریز انجام گرفت. پژوهش حاضر توصیفی از نوع علی– مقایسه ای است. جامعه آماری در این تحقیق شامل کلیه دانش آموزان دختردوره اول متوسطه ناحیه چهار تبریز بود. حجم نمونه شامل 120 دانش آموز (40 نفر دانش آموز تیزهوش ؛ 40 نفر دانش آموز عادی و40 نفر دانش آموز غیرانتفاعی) دوره اول متوسطه ناحیه چهار تبریز بود. ابزار گردآوري اطلاعات شامل، پرسشنامه اشتیاق به مدرسه(وانگ و همکاران، 2011)، مقياس فرسودگي مسلش و پرسشنامه سرسختی روانشناختی اهواز بود. برای تحلیل فرضیه های پژوهش از تحلیل واریانس یک راهه (ANOVA) استفاده شد. این عملیات با استفاده از نرم افزار آماری spss انجام شد. بین دانش آموزان مدارس فرزانگان ، غیر انتفاعی وعادی از نظر اشتیاق به مدرسه، فرسودگی تحصیلی و سرسختی روان شناختی تفاوت وجود دارد. به عبارتی دانش آموزان مدارس فرزانگان، غیر انتفاعی و عادی به ترتیب دارای بیشترین مقدار سرسختی روانشناختی و اشتیاق به مدرسه بودند. اما دانش آموزان مدارس فرزانگان، غیر انتفاعی و عادی به ترتیب دارای کمترین مقدار فرسودگی تحصیلی بودند.