این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش سبک فرزندپروری مقتدرانه بر پرخاشگری و مهارت های زندگی دانش آموزان پایه اول شهرستان شبستر صورت گرفته است. روش تحقیق از نوع نیمه آزمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پسر پایه اول شهرستان شبستر و مادران آنان به تعداد 557 نفر می باشد. 53 نفر به عنوان حجم نمونه به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب و در دو گروه آزمایشی و کنترل جایگزین شدند. ابزار پژوهش پرسش نامه پرخاشگری شهیم و پرسشنامه مهارت های زندگی بود. داده ها با روش های آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار) و آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس) تحلیل شدند. نتایج نشان می دهد که آموزش سبک فرزندپروری مقتدرانه بر پرخاشگری تاثیر دارد. آموزش سبک فرزندپروری مقتدرانه بر مولفه های پرخاشگری (جسمانی، کلامی واکنشی و بیش فعال، رابطه ای) تاثیر دارد. آموزش سبک فرزندپروری مقتدرانه بر مهارت های زندگی در دانش آموزان تاثیر دارد. آموزش سبک فرزندپروری مقتدرانه بر مولفه های مهارت های زندگی (تصمیم گیری، حل مسئله و تفکر خلاق) در دانش آموزان تاثیر دارد.