شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

محصول برچسب خورده با "کلید واژه ها: سبک های یادگیری -راهبردهای خودتنظیمی"

بررسی رابطه سبک های یادگیری و خودتنظیمی تحصیلی با انگیزش درس ریاضی و مقایسه آن در بین دانش آموزان دختر و پسر پایه¬ی نهم شهرستان شبستر

500,000

این پژوهش با هدف تعیین رابطه سبک های یادگیری وراهبردهای خود تنظیمی تحصیلی با انگیزش درس ریاضی دانش آموزان پایه ی نهم شهرستان شبستر صورت پذیرفت و روش تحقیق توصیفی – همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه دانش آموزان پایه ی نهم به تعداد، 988 نفر بودند. حجم نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان وبه روش نمونه گیری تصادفی ساده 278 نفر انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سبک های یادگیری کلب وپرسشنامه راهبردهای خودتنظیمی تحصیلی و پرسشنامه انگیزش ریاضی استفاده شد. داده ها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه وآزمون t مستقل مورد تحلیل قرارگرفتند. نتایج پژوهش نشان داد سبک های یادگیری (واگرا و جذب کننده) و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی تا حد زیادی توانست، انگیزش ریاضی دانش آموزان را پیش بینی کنند، و بین سبک های یادگیری واگرا و جذب کننده با انگیزش ریاضی رابطه مثبت و بین سبک های یادگیری همگرا و انطباق یابنده با انگیزش ریاضی رابطه منفی وجود داشت، همچنین بین خودتنظیمی و انگیزش ریاضی در بین دانش آموزان پسر رابطه مثبت و معناداری وجود داشت اما این رابطه در بین دانش آموزان دختر مشاهده نشد، واینکه هیچ تفاوتی بین راهبردهای خودتنظیمی وسبک های یادگیری و انگیزش ریاضی دانش آموزان دختر وپسر پایه نهم مشاهده نشد. در مجموع یافته های این پژوهش، توانایی سبک های یادگیری (واگرا و جذب کننده) و راهبردهای خودتنظیمی تحصیلی در پیش بینی انگیزش ریاضی دانش آموزان و همینطور عدم وجود تفاوت بین دانش آموزان دختر و پسر پایه ی نهم از لحاظ سبک های یادگیری و راهبردهای خودتنظیمی تحصیلی و انگیزش ریاضی را مورد تأیید قرار داد.