شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

محصول برچسب خورده با "واژه‌های کلیدی: مهارت‌های مدیریت هیجان، بازی‌درمان"

تأثیر آموزش مهارت‌های مدیریت هیجان از طریق بازی‌درمانی بر کاهش نشانه¬های اختلال نافرمانی مقابله¬ای دانش‌آموزان شبستر

500,000

این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش مهارت‌های مدیریت هیجان از طریق بازی درمانی بر کاهش اختلال نافرمانی مقابله‌ای دانش¬آموزان مقطع پیش دبستانی شهرستان شبستر صورت پذیرفت. این پژوهش آزمایشی نیمه تجربی با طرح ((پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل)) بود. جامعه‌ی آماری، دختران پیش دبستانی شهرستان شبستر در سال تحصیلی 97-96 بود. روش نمونه‌گیری، غیر تصادفی در دسترس بود. از میان نمونه‌های در دسترس 20 نفر را که شرایط ورود، جهت شرکت در جلسه‌های آموزشی داشتند انتخاب و در مرحله‌ی بعد این 20 نفر به صورت تصادفی به 2 گروه کنترل و آزمایش تقسیم شدند. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه اختلال رفتاری آشنباخ استفاده شد. به منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در سطح آمار توصیفی از شاخص‌های توزیع فراوانی و میانگین و در سطح آمار استنباطی از تحلیل کوواریانس استفاده گردید. نشان داد که آموزش مهارت‌های مدیریت هیجان از طریق بازی درمانی موجب کاهش رفتارهای اختلال نافرمانی مقابله‌ای، پرخاشگری، قانون شکنی و مشکلات اجتماعی شده است. بنابراین می¬توان نتیجه گرفت که آموزش مهارت‌های مدیریت هیجان از طریق بازی درمانی بر کاهش اختلال نافرمانی مقابله‌ای دانش آموزان دختر مؤثر است.