هدف از مطالعه حاضر تعیین نقش پیش¬بینی¬کنندگی سبک فرزندپروری مقتدرانه از تاب¬آوری روانی و بهزیستی روانشناختی دانش¬آموزان بود. مواد و روش¬ها: اين پژوهش جزء پژوهشهاي توصيفي- همبستگي است جامعه آماری پژوهش حاضر را کليه¬ی دانشآموزان دختر و پسر مقطع دبیرستان شهرستان شبستر تشکیل میدهند که تعداد آنها تقریباً 2700 نفر بود كه نمونه¬ی اين مطالعه با توجه به جدول مورگان تعداد 350 دانشآموز دختر و پسر مقطع دبیرستان شهرستان شبستر با استفاده از روش نمونهگيري تصادفي خوشهای از بين آنها انتخاب شد .ابزار پژوهش شامل پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف و مقیاس تاب¬آوری کانر- دیویدسون و پرسشنامه شیوه¬های فرزندپروری بامریند بود. براي تحليل داده¬ها از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیری با استفاده از بسته نرم افزاري SPSS-22 استفاده شد. يافته ها: تحليل نتايج بيانگر اين بود فرزندپروری توانسته از بین مؤلفه¬های متغیر تاب¬آوری روانی 52 درصد از شایستگی فردی، 20 درصد از کنترل و 17 درصد از تأثیرات معنوی را پیش¬بینی و تبیین نماید. بعبارتی فرزندپروری مقتدرانه توانسته است تاحدودی برخی مؤلفه های تاب¬آوری روانی و بهزیستی روانشناختی را تبیین نماید. همچنین این سبک فرزندپروری توانسته است 16 درصد از مؤلفه رشد فردی را در متغیر بهزیستی روانشناختی نیز پیش-بینی و تبیین نماید. نتيجه گيري: با توجه به تأثير بسزای سبک فرزندپروری مقتدرانه در پیش¬بینی تاب¬آوری روانی و بهزیستی روانشناختی نوجوانان می¬توان با پی¬ بینی دوره¬های آموزشی مرتبط در جهت آموزش این نوع سبک فرزندپروری به والدین در راستای افزایش تاب¬آوری و بهزیستی روانشناختی دانش¬آموزان اقدام نمود.