شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

محصول برچسب خورده با "واژگان كليدي: تفكر انتقادي، سواد فن آوری، عملکرد آ"

رابطه تفکرانتقادي و سواد فناوری با عملکرد آموزشی دربین معلمان ابتدایی شهرستان شبستر

500,000

پژوهش حاضر با هدف بررسی گرایش به تفکر انتقادی و سواد فناوری با عملکرد آموزشی در بین معلمان مقطع ابتدایی شهرستان شبستر انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش حاضر، تمامی معلمان زن مقطع متوسطه شاخه ابتدایی شهر شبستر برابر با 450 نفر می‌شد. نمونه آماری تحقيق با فرمول کوکران برابر با 207 معلم از دبیران شهرستان شبستر است. روش نمونه گيري در این پژوهش، در بخش آمار توصیفی از نمودار ستونی یا میله ای وجدول فراوانی با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده می‌شود و در بخش آمار استنباطی بخش آمار استنباطی از ضریب همبستگی پیرسون و رگسیون چند متغیره با استفاده از نرم SPSS استفاده می‌کنیم.و ابزار تحقيق، پرسشنامه مهارت هاي تفكر انتقادي و سواد فن آوری، عملکرد آموزشی، پاسخ دادند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد کهبین تفکر انتقادی با عملکرد آموزشی در بین معلمان ابتدایی شهرستان شبستر رابطه معنی داری وجود دارد با توجه به تجزیه‌وتحلیل آماری در فصل چهارم ضريب همبستگي پیرسون براي اين دو متغير 411/0 مي‌باشد. سطح معني‌داري مشاهده ‌شده برابر 011/0 می‌باشد که از سطح معني‌داري استاندارد (5% = ) کمتر است پس این فرضیه پذیرفته می‌شود. و بین سواد فن آوری با عملکرد اموزشی در بین معلمان ابتدایی شهرستان شبستر رابطه معنی داری وجود دارد، سواد اطلاعاتی متغیر پیشگویی بسیار مناسبی برای عملکرد آموزشی معلمان می باشد، ضريب همبستگي پیرسون براي اين دو متغير 395/0 مي‌باشد. مقدار عدد معني‌داري مشاهده‌ شده برابر 0.000 می‌باشد که از سطح معني‌داري استاندارد (1% = ) کمتر است پس فرضیه دوم نیز پذیرفته می‌شود. با فرض اطمینان 99/0 درصد می توان نتیجه گرفت که سواد اطلاعاتی تأثیر مثبتی و معنی داری بر عملکرد آموزشی معلمان دارد بدین معنی که هرچه سطح سواد اطلاعاتی معلمان بیشتر شود عملکرد شغلی آنان نیز بالاتر می رود.