شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

محصول برچسب خورده با "واژه های کلیدی: روش یادگیری، آزمون نمونه دولتی، ان"

شناسایی عوامل موثر بر موفقیت پذیرفته شدگان در آزمون نمونه دولتی در بین دانش آموزان پایه ششم در آموزش و پرورش منطقه آذر شهر در سال 1396

500,000

این تحقیق با هدف شناسایی عوامل موثر بر موفقیت پذیرفته شدگان در آزمون نمونه دولتی در بین دانش آموزان پایه ششم در آموزش و پرورش منطقه آذر شهر در سال 1396 صورت گرفت. پژوهش حاضر از نظر نحوه گردآوری داده ها از نوع تحقیق توصیفی بوده و از نظر هدف نیز از نوع پژوهش کاربردی بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه معلمان و اولیای دانش آموزان قبول شده در مدارس تیزهوشان آموزش و پرورش آذرشهر بوده که به ترتیب به تعداد 80 نفر معلم و 340 نفر اولیا و در مجموع 420 نفر بودند. از طریق روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی و با استفاده از جدول مورگان نمونه ای به حجم 201 نفر انتخاب گردیده که 39 نفر آنان معلم و 162نفر اولیا بودند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته موفقیت دانش آموزان در آزمون نمونه دولتی استفاده شد. برای پاسخگویی به فرضیه های پژوهش از آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. به منظور برآورد پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ برای همسانی درونی برای خرده مقیاس ها و مقیاس کلی پرسشنامه استفاده گردید. با توجه به نتایج ضریب پایایی به روش همسانی درونی یعنی آلفای کرونباخ برای کل مقیاس و همسانی درونی مربوط به عامل های روش یادگیری، انگیزه، تجهیزات آموزشی، ارتباط و درگیری تحصیلی والدین، مدارس اثربخش به ترتیب، 945/0، 705/0، 849/0، 835/0، 852/0 و 857/0 بدست آمد. نتایج مربوط به تحلیل واریانس یک راهه نشان داد، بین دانش آموزان با سطوح وضعیت اقتصادی از لحاظ موفقیت در آزمون نمونه دولتی تفاوت معنی¬داری وجود داشت و با توجه به میانگین گروهها می توان گفت دانش آموزان با درآمد بالا نسبت به دانش آموزان با درآمد پایین دارای میزان موفقیت بالاتری برخوردار بوده اند . همچنین نتایج نشان داد، بین تحصیلات والدین دانش آموزان با موفقیت پذیرفته شدگان آنان تفاوت معنی¬داری وجود داشت و دانش آموزان با تحصیلات والدین کارشناسی ارشد و بالاتر از میزان موفقیت بالایی برخوردار بودند.