شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

محصول برچسب خورده با "کلمات کلیدی: عوامل آموزشی، عوامل کالبدی سازمانی، ع"

شناسایی و اولویت¬بندی عوامل آموزشی و کالبدی سازمانی و فردی خانوادگی موثر بر شادکامی دانش¬آموزان دختر متوسطه دوم شهرستان شبستر

500,000

این پژوهش با هدف شناسایی و اولویت بندی عوامل آموزشی و کالبدی سازمانی و فردی خانوادگی موثر بر شادکامی دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهرستان شبستر انجام گرفت. تحقیق حاضر براساس هدف از نوع کاربردی و براساس نحوه گردآوری داده ها تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم آموزش و پرورش منطقه شبستر به تعداد 574 نفر تشکیل دادند. روش نمونه گیری این پژوهش، نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی می باشد. روش تعیین حجم نمونه، جدول مورگان بود که از طریق آن 230 نفر انتخاب شد. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامه شادکامی آرجیل و لو(1989) و پرسشنامه محقق ساخته بود که عوامل فردی خانوادگی، آموزشی و کالبدی-سازمانی موثر بر شادکامی را می سنجید. ضریب پایایی به روش آلفای کرونباخ برای عوامل فردی خانوادگی، عوامل آموزشی و عوامل کالبدی-سازمانی و کل به ترتیب 941/0، 957/0، 873/0 و 964/0 به دست آمد. این ضرایب از نظر روانسنجی نشانگر پایایی خوب این ابزار می باشد. ضریب رگرسیون عوامل آموزشی (53/0 = β)، عوامل کالبدی سازمانی (61/0 = β) و عوامل فردی خانوادگی (51/0 = β) بر روی شادکامی نشان می دهد که این عوامل می تواند شادکامی دانش آموزان را به طور مثبت پیش بینی نماید. همچنین از بین عوامل آموزشی و کالبدی سازمانی و فردی خانوادگی موثر بر شادکامی دانش آموزان، عوامل فردی خانوادگی، عامل آموزشی و عامل کالبدی سازمانی به ترتیب دارای بیشترین میزان رتبه از لحاظ شادکامی می باشند.