شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

محصول برچسب خورده با "کلید واژه: درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش، درمان مبتن"

مقایسه میزان اثر بخشی درمان مبتنی بر تعهد و درمان مبتنی بر نظریه انتخاب بر شادکامی و افت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره متوسطه

500,000

هدف اصلی تحقیق حاضر مقایسه اثر بخشی درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش ودرمان مبتنی بر نظریه انتخاب برشادکامی وافت تحصیلی دانش اموزان دختر دوره دوم متوسطه شبسترمی¬باشد. این پژوهش از نوع پژوهش های نیمه آزمایشی و بر اساس طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل انجام گرفته است.جامعه آماری در پژوهش حاضر، کلیه دختران دوره دوم متوسطه شبستر می باشند. که تعداد 1885 نفر دانش آموزان را شامل مي شود.براي مطالعه نيمه تجربي 60نفر به صورت در دسترس انتخاب شده اند .که به 30 نفر گروه تجربي و30 نفر به عنوان گروه گواه تقسيم بندي شده اند.ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه پرسشنامه شادکامی آکسفورد (1990) است.روایی پرسشنامه توسط اساتید متخصص و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ محاسبه شده است.داده ها توسط نرم افزار اس پی اس.اس تحلیل شده است.براي بررسي فرضیه های تحقيق در جامعه از آمار توصيفي و استنباطي(تحلیل واریانس و کواریانس) استفاده شده است و نتایج زیر حاصل شده است. درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش بر شادکامی وافت تحصیلی دانش اموزان دختر دوره دوم متوسطه شبستر موثر است.درمان مبتنی بر نظریه انتخاب بر شادکامی وافت تحصیلی دانش اموزان دختر دوره دوم متوسطه شبستر موثر است همچنین بین میزان تاثیردرمان مبتنی بر تعهد و پذیرش ودرمان مبتنی بر نظریه انتخاب بر شادکامی وافت تحصیلی دانش اموزان دختر دوره دوم متوسطه شبستر متفاوت وجود دارد.