شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

بررسی رابطه بین مهارت های مثبت اندیشی و خودکنترلی با خودکارآمدی دانش آموزان دختردوره دوم متوسطه ناحیه سه تبریز

هدف کلی تحقیق حاضر بررسی رابطه مهارت های مثبت اندیشی و خودکنترلی با خودکارآمدی دانش آموزان دختردوره دوم متوسطه ناحیه سه تبریز می‏باشد. تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از حیث روش توصیفی همبستگی است. جامعه آماری تحقیق حاضر دانش آموزان دختر مقطع دوم متوسطه ناحیه سه تبریز می باشد که تعداد آنها 6353 نفر است، حجم نمونه آماری با استفاده از رابطه کوکران 361 نفر برآورد و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده است. ابزار مورد استفاده در این تحقیق، مقیاس مهارت های مثبت اندیشی اینگرام و ویسنیکی (1998) و پرسشنامه خودکنترلی تانجني و همکاران (2004) و پرسشنامه خودکارآمدی موریس (2001) می¬باشد. در این تحقیق برای تجزیه‌وتحلیل داده¬های آماری و آزمون فرضیه های تحقیق از آزمونهای رگرسیون و همبستگی پیرسون استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که بین مهارت های مثبت اندیشی و خودکنترلی و خودکارآمدی دانش آموزان دختردوره دوم متوسطه ناحیه سه تبریز رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد (05/0P<). همچنین نتایج تحقیق نشان داد که شدت رابطه بین بین خودکنترلی با خودکارآمدی بیشتر از رابطه بین مهارتهای مثبت اندیشی با خودکارآمدی دانش آموزان دختردوره دوم متوسطه ناحیه سه تبریز می باشد.
شناسه کالا در انبار: 20-01-23
500,000

فصل اول: كليات تحقيق.. 1

1-1 مقدمه. 2

1-2 بیان مسأله. 3

1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق. 5

1-4. اهداف تحقیق. 6

1-4-1. هدف اصلی تحقیق. 6

1-4-2. اهداف فرعی تحقیق. 6

1-4-3. اهداف کاربردی.. 7

1-5 مدل تحلیلی تحقیق 7

1-6. فرضیه‌های تحقیق. 7

1-6-1. فرضیه اصلی:7

1-6-2. فرضیه های فرعی تحقیق. 7

1-7. نوع شناسی متغیرهای تحقیق. 8

1-8. تعریف مفهومی متغیرهای تحقیق. 8

1-8-1. تعریف مفهومی متغیر پیش بین. 8

1-8-3. تعریف مفهومی متغیر وابسته. 8

1-9. تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق. 9

1-9-1. مهارتهای مثبت اندیشی.. 9

1-8-2. خود کنترلی.. 9

1-9-3. خودکارآمدی  دانش آموزان. 9

فصل دوم: مبانی نظری تحقیق و پیشینه تحقیق.. 10

2-1. بخش اول: مهارت های مثبت اندیشی.. 11

2-1-1. تعاریف مثبت اندیشی.. 11

2-1-2. هدف آموزش مهارت مثبتاندیشی.. 12

2-1-3. اهمیت و تأثیرات مثبت اندیشی در زندگی.. 13

2-1-4. اهمیت مهارتهای مثبت اندیشی.. 15

2-1-5. اثرات  باورها بر مثبت اندیشی.. 17

2-1-6. رابطه مثبت اندیشی با سلامت روان. 18

2-1-7. رابطه مثبت اندیشی با امنیت روانی.. 19

2-1-8. نظریات مثبت اندیشی.. 21

2-1-9. ویژگی های افراد مثبت اندیش... 23

2-1-10. ویژگی های افراد بدبین. 23

2-1-11. راهکارها و مهارت های اساسی برای ایجاد مثبت اندیشی.. 26

2-2. بخش دوم: مهارتهای خود کنترلی.. 27

2-2-1. خودکنترلی.. 27

2-2-2. اهمیت خودکنترلی در دانش آموزان. 30

2-2-3. مراحل خودکنترلی برای رسيدن به منبع کنترل درونی.. 32

2-2-4. پنچ مهارت افزايش توانايي خودكنترلي در افراد. 33

2-2-5. خود کنترلی و مراقبه. 35

2-2-6. واگیر دار بودن توانایی خودکنترلی.. 35

2-2-7. نقش و ضرورت خود كنترلی.. 36

2-2-8. ماهیت و هدف خودكنترلی.. 36

2-2-9. مرز بین كنترل و خودكنترلی.. 38

2-2-10. عواقب نداشتن کنترل بر خود. 38

2-2-11. ریشه کنترل بر خود. 39

2-2-12. مدل خود کنترلی تانجی.. 40

2-3. بخش سوم: خودکارآمدی.. 41

2-3-1. مقدمه. 41

2-3-2. مفهوم و تعاريف خودكارآمدي.. 41

2-3-3. اهمیت باورهای خودکارآمدی.. 44

2-3-4. منابع خودكارآمدي.. 45

2-3-5. اثرات خودكارآمدي.. 48

2-3-6. ابعاد خودكارآمدي.. 51

2-3-7. مفاهيم سازه‌هاي خودكارآمدي.. 52

2-3-8. ديدگاه‌هاي مربوط به خودكارآمدي.. 53

2-4. بخش چهارم: پیشینه تحقیق. 56

2-4-1. مقدمه:56

2-4-2. تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 56

2-4-3. تحقیقات انجام شده در خارج ازکشور. 60

فصل سوم: روش‌شناسی تحقیق.. 62

3-1. مقدمه. 63

3-2. روش تحقیق. 63

3-3. جامعه و نمونه آماری.. 64

3-4. نمونه آماری پژوهش... 64

3-5. ابزارهای جمع‌آوری داده ها65

3-6. روش اجرا:70

3-7. روش‌های تحلیل داده‌ها70

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات (یافته های تحقیق)71

4-1. مقدمه. 72

4-2. توصيف آماري سؤالات پرسشنامه. 72

4-2-1. توصيف آماري سؤالات پرسشنامهمهارت های مثبت اندیشی.. 72

4-2-2. توصيف آماري و مقايسه ميانگين متغيرهاي تحقيق. 75

4-3. بخش دوم: تجزيه و تحليل استنباطي داده هاي آماري (آزمون آماري فرضيه هاي تحقيق)76

4-3-1. بررسي نرمال بودن داده ها76

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها86

5-1. مقدمه. 87

5-2. نتیجه گیری.. 87

5-3. نتیجه گیری کلی و بحث.. 89

5-4. موانع و محدودیت های تحقیق. 91

5-5. پیشنهادها91

5-5-1. پیشنهادها در راستای نتایج تحقیق. 92

5-5-2. پیشنهادات پژوهشی.. 93

منابع و مآخذ. 94

منابع فارسی.. 94

منابع لاتین. 96

پیوست ها97

پیوست شماره (1): پرسشنامه. 98

پیوست شماره (2): خروجی نرم افزار  101