شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

بررسی رابطه بین اشتیاق تحصیلی و انگیزش تحصیلی با بهزیستی تحصیلی در بین دانش آموزان دختر مقطع دوم متوسطه ناحیه 1 تبریز

هدف کلی تحقیق حاضر بررسی رابطه اشتیاق تحصیلی و انگیزش تحصیلی با بهزیستی تحصیلی در بین دانش آموزان دختر مقطع دوم متوسطه ناحیه 1 تبریز بود. تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از حیث روش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق حاضر دانش آموزان دختر مقطع دوم متوسطه ناحیه 1 تبریز می باشد که تعداد آنها 7200 نفر است، حجم نمونه آماری با استفاده از رابطه کوکران 365 نفر برآورد و به روش نمونه گیری تصادفی ساده شده انتخاب شده است. ابزار مورد استفاده در این تحقیق، مقیاس اشتیاق تحصیلی فردریکز (2004) و پرسشنامه بهزیستی تحصیلی تومین- سوینی و همکاران (2012) و پرسشنامه انگیزش تحصیلی دسی و رایان (1985) بود تجزیه‌وتحلیل داده¬ها از تحلیل رگرسیون و همبستگی پیرسون نشان داد که بین اشتیاق تحصیلی و خرده مقیاسهای اشتیاق تحصیلی شناختی و انگیزشی و رفتاری با بهزیستی تحصیلی در بین دانش آموزان دختر مقطع دوم متوسطه ناحیه 1 تبریز رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد (05/0P<). همچنین نتایج تحقیق نشان داد که رابطه مثبت و معنی داری بین انگیزش تحصیلی و خرده مقیاسهای آن بجز بعد بی انگیزگی تحصیلی درونی و بهزیستی تحصیلی در بین دانش آموزان دختر مقطع دوم متوسطه ناحیه 1 تبریز وجود دارد.
شناسه کالا در انبار: 20-01-20
500,000

 فصل اول:  كليات تحقيق.. 1

1-1 مقدمه. 2

1-2 بیان مسأله. 2

1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق. 5

1-4. اهداف تحقیق. 7

1-4-1. هدف اصلی تحقیق. 7

1-4-2. اهداف فرعی تحقیق. 7

1-4-3. اهداف کاربردی 8

1-5 مدل تحلیلی تحقیق 8

1-6. فرضیه‌های تحقیق. 8

1-6-1. فرضیه های اصلی تحقیق. 8

1-6-2. فرضیه های فرعی تحقیق. 9

1-7. تعریف مفهومی متغیرهای تحقیق. 9

1-7-1. تعریف مفهومی متغیر مستقل. 9

1-7-3. تعریف مفهومی متغیر وابسته. 10

1-8. تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق. 10

1-8-1. اشتیاق تحصیلی.. 10

1-8-2. انگیزش تحصیلی.. 10

1-8-3. بهزیستی تحصیلی.. 10

فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش... 11

2-1. بخش اول: اشتیاق تحصیلی.. 12

2-1-1. مفهوم اشتیاق. 12

2-1-2. مفهوم اشتیاق تحصیلی.. 12

2-1-3. ابعاد اشتیاق تحصیلی.. 13

2-1-4. اهمیت و ضرورت اشتیاقتحصیلی.. 15

2-1-5. عوامل موثر بر اشتیاقتحصیلی.. 17

۲-۲. بخش دوم: انگیزش تحصیلی.. 23

2-2-1. مبانی نظری انگیزش.. 25

2-2-2-1. نظریه سایق. 25

2-2-2-2. نظریه شرطی.. 26

2-2-2-3. نظریه شناختی.. 26

2-2-2-4. نظریه توازن. 27

2-2-2-5. نظریه خودمحتاری دسی و رایان (1985)28

2-2-2-6 مولفه های مرتبط با انگیزش تحصیلی.. 33

2-3. بخش سوم: بهزیستی تحصیلی.. 40

2-3-1. مفهوم بهزیستی تحصیلی.. 40

2-3-2. ابعاد و مولفه های سازه بهزیستی تحصیلی.. 41

2-3-3. اهمیت و ضرورت بهزیستیتحصیلی.. 44

2-3-4. عوامل موثر بر بهزیستی تحصیلی.. 45

2-4. بخش چهارم: پیشینه تحقیق. 46

2-4-1. مقدمه. 46

2-4-2. تحقیقات انجام گرفته در داخل کشور. 46

2-4-3. تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 51

2-5. خلاصه و جمع بندی.. 52

 فصل سوم:  روش‌شناسی تحقیق.. 56

3-1- مقدمه:57

3-2- نوع و روش تحقیق. 57

3-3-جامعه و نمونه آماری.. 58

3-4- ابزارهای جمع‌آوری داده ها58

3-4-1. پرسشنامه اشتیاق تحصیلیفردریکز و همکاران(2004)58

3-4-2. پرسشنامه انگیزش تحصیلی والرندوهمكاران(1992)60

3-4-3. پرسشنامه بهزیستی تحصیلیتومینین- سوینی و همکاران (2012)61

3-۵ روش اجرا62

3-۶ روش‌های تحلیل داده‌ها62

فصل چهارم:  تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات (یافته های تحقیق)64

4-1. مقدمه. 65

4-2. بخش اول:توصيف آماري و مقايسه ميانگين متغيرهاي تحقيق. 65

4-3 بخش دوم: تجزيه و تحليل استنباطي داده هاي آماري (آزمون آماري فرضيه هاي تحقيق)67

4-3-1 بررسي نرمال بودن دادهها67

4-3-2. آزمون فرضیه 1. بین اشتیاق تحصیلی و بهزیستی تحصیلی در بین دانش آموزان دختر مقطع دوم متوسطه ناحیه 1 تبریز رابطه معنی داری وجود دارد.68

4-3-3. آزمون فرضیه 2. بین انگیزش تحصیلی و بهزیستی تحصیلی در بین دانش آموزان دختر مقطع دوم متوسطه ناحیه 1 تبریز رابطه معنی داری وجود دارد.71

4-3-4. آزمون فرضیه 1-1. بین اشتیاق تحصیلی شناختی و بهزیستی تحصیلی در بین دانش آموزان دختر مقطع دوم متوسطه ناحیه 1 تبریز رابطه معنی داری وجود دارد.74

4-3-5. آزمون فرضیه 1-2. بین اشتیاق تحصیلی انگیزشی و بهزیستی تحصیلی در بین دانش آموزان دختر مقطع دوم متوسطه ناحیه 1 تبریز رابطه معنی داری وجود دارد.77

4-3-6.  آزمون فرضیه 1-3. بین اشتیاق تحصیلی رفتاری و بهزیستی تحصیلی در بین دانش آموزان دختر مقطع دوم متوسطه ناحیه 1 تبریز رابطه معنی داری وجود دارد.80

4-3-7. آزمون فرضیه 2-1. بین انگیزش تحصیلی درونی و بهزیستی تحصیلی در بین دانش آموزان دختر مقطع دوم متوسطه ناحیه 1 تبریز رابطه معنی داری وجود دارد.83

4-3-8. آزمون فرضیه 2-2. بین انگیزش تحصیلی بیرونی و بهزیستی تحصیلی در بین دانش آموزان دختر مقطع دوم متوسطه ناحیه 1 تبریز رابطه معنی داری وجود دارد.86

4-3-9. آزمون فرضیه 2-3. بین بی انگیزگی تحصیلی درونی و بهزیستی تحصیلی در بین دانش آموزان دختر مقطع دوم متوسطه ناحیه 1 تبریز رابطه معنی داری وجود دارد.89

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها90

5-1. مقدمه. 91

5-2. نتیجه گیری.. 91

5-3. بحث و نتیجه گیری کلی.. 95

5-4. مقایسه نتایج تحقیق با نتایج تحقیقات پیشین. 96

5-5. موانع و محدودیت های تحقیق. 97

۵-6. پیشنهادها98

منابع و مآخذ. 100

منابع فارسی.. 100

منابع انگلیسی.. 101

پیوست ها103