شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

بررسی رابطه سازگاری اجتماعی و توانمندسازی روانشناختی معلمان با عزت نفس سازمانی در آموزش و پرورش منطقه شبستر در سال تحصیلی 1398-1397

این تحقیق با هدف تعیین نقش سازگاری اجتماعی و توانمندسازی روانشناختی معلمان در پیش بینی عزت نفس سازمانی در آموزش و پرورش منطقه شبستر در سال تحصیلی 1398-1397 انجام شده است. پژوهش حاضر بر اساس هدف از نوع کاربردی و بر اساس نحوه گردآوری داده¬ها تحقیق توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان زن و مرد آموزش و پرورش شبستر به تعداد 610 نفر که 370 نفر آنان مرد و 240 نفر آنان زن می باشد، تشکیل می دهند که با استفاده از جدول مرگان و طبق روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی تعداد 234 نفر آنان به عنوان نمونه انتخاب شدند که از این تعداد 142 نفر آن مرد و 92 نفر معلم زن بودند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه عزت نفس سازمانی (پیرس و همکاران، 1989)، پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی (اسپیرتزر و میشرا، 1995) و پرسشنامه سازگاری اجتماعی (سینها و سینگ، 1993) بود. نتایج همبستگی پیرسون نشان داد بین سازگاری اجتماعی معلمان با عزت نفس سازمانی در آموزش و پرورش منطقه شبستر در سال تحصیلی 1398-1397 رابطه وجود دارد (0.01p< و 767/0r=). بین توانمندسازی روانشناختی معلمان با عزت نفس سازمانی در آموزش و پرورش منطقه شبستر در سال تحصیلی 1398-1397 رابطه وجود دارد (0.01p< و 735/0r=). نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد تاثیر سازگاری اجتماعی و توانمندسازی روانشناختی بر روی عزت نفس سازمانی معنادار می باشد (01/0>p). ضریب رگرسیون سازگاری اجتماعی (507/0= β) و توانمندسازی روانشناختی (425/0= β) بر روی عزت نفس سازمانی با توجه به مقدار آزمون t معنادار است و نشان می دهد که سازگاری اجتماعی و توانمندسازی روانشناختی می توانند عزت نفس سازمانی را به طور معناداری پیش بینی نمایند.
شناسه کالا در انبار: 20-01-25
500,000

 فصل اول: کلیات پژوهش.... 1

1-1- مقدمه. 2

1-2- بیان مساله. 3

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق.. 6

1-4- اهداف پژوهش.... 7

1-4-1- هدف کلی پژوهش.... 7

1-4-2- اهداف جزئی پژوهش.... 7

1-5- فرضیه های پژوهش.... 7

1-6- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش.... 8

1-6-1- تعریف مفهومی.. 8

1-6-2- تعریف عملیاتی.. 9

 فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق... 10

2-1- پیشینه نظری تحقیق.. 11

2-1-1- عزت نفس سازمانی.. 11

2-1-2- سازگاری اجتماعی.. 26

2-1-3- توانمندسازی روانشناختی.. 44

2-2- پیشینه تجربی.. 59

2-2-1- تحقیقات داخلی.. 59

2-2-2- تحقیقات خارجی.. 60

 

 فصل سوم:  روش شناسی تحقیق... 62

3-1- روش پژوهش.... 63

3-2- جامعه، نمونه و روش نمونه گیری.. 63

3-3- ابزار جمع آوری اطلاعات... 63

3-4- روش تجزیه و تحلیل داده ها65

 فصل چهار: یافته های پژوهشی... 66

4-1- مقدمه. 67

4-2- یافتههای توصیفی.. 67

4-3- پیش فرضهای رگرسیون چندگانه. 68

4-3-1- نرمال بودن. 68

4-3-2- چند هم خطی.. 69

4-3-3- استقلال خطاها70

4-3-4- کافی بودن تعداد آزمودنی‌ها70

4-4- بررسی فرضیه های و سوالات پژوهشی.. 71

4-5- نتایج رگرسیون چندگانه همزمان. 73

فصل پنج: بحث و نتیجه گیری... 75

5-1- مقدمه. 76

5-2- تبیینهای مربوط به فرضیههای پژوهش.... 76

5-3- محدودیتهای پژوهش.... 81

5-4- پیشنهادی پژوهشی.. 81

5-5- پیشنهادات کاربردی.. 81

منابع و مآخذ. 83

منابع فارسی.. 83

منابع لاتین.. 84

 ضمائم91