شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

محصول برچسب خورده با "کلمات کلیدی: سازگاری اجتماعی، توانمندسازی روانشناخ"

بررسی رابطه سازگاری اجتماعی و توانمندسازی روانشناختی معلمان با عزت نفس سازمانی در آموزش و پرورش منطقه شبستر در سال تحصیلی 1398-1397

500,000

این تحقیق با هدف تعیین نقش سازگاری اجتماعی و توانمندسازی روانشناختی معلمان در پیش بینی عزت نفس سازمانی در آموزش و پرورش منطقه شبستر در سال تحصیلی 1398-1397 انجام شده است. پژوهش حاضر بر اساس هدف از نوع کاربردی و بر اساس نحوه گردآوری داده¬ها تحقیق توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان زن و مرد آموزش و پرورش شبستر به تعداد 610 نفر که 370 نفر آنان مرد و 240 نفر آنان زن می باشد، تشکیل می دهند که با استفاده از جدول مرگان و طبق روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی تعداد 234 نفر آنان به عنوان نمونه انتخاب شدند که از این تعداد 142 نفر آن مرد و 92 نفر معلم زن بودند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه عزت نفس سازمانی (پیرس و همکاران، 1989)، پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی (اسپیرتزر و میشرا، 1995) و پرسشنامه سازگاری اجتماعی (سینها و سینگ، 1993) بود. نتایج همبستگی پیرسون نشان داد بین سازگاری اجتماعی معلمان با عزت نفس سازمانی در آموزش و پرورش منطقه شبستر در سال تحصیلی 1398-1397 رابطه وجود دارد (0.01p< و 767/0r=). بین توانمندسازی روانشناختی معلمان با عزت نفس سازمانی در آموزش و پرورش منطقه شبستر در سال تحصیلی 1398-1397 رابطه وجود دارد (0.01p< و 735/0r=). نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد تاثیر سازگاری اجتماعی و توانمندسازی روانشناختی بر روی عزت نفس سازمانی معنادار می باشد (01/0>p). ضریب رگرسیون سازگاری اجتماعی (507/0= β) و توانمندسازی روانشناختی (425/0= β) بر روی عزت نفس سازمانی با توجه به مقدار آزمون t معنادار است و نشان می دهد که سازگاری اجتماعی و توانمندسازی روانشناختی می توانند عزت نفس سازمانی را به طور معناداری پیش بینی نمایند.