شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

تعیین و مقایسه¬ی نیازهای نظارت و راهنمایی آموزشی از دیدگاه معلمان، مدیران و سرگروه¬های آموزشی دوره¬ی ابتدایی شهرستان شبستر در سال تحصیلی 95-94

هدف پژوهش حاضر، تعیین و مقایسه¬ی نیازهای نظارت و راهنمایی آموزشی از دیدگاه معلمان، مدیران و سرکروه¬های آموزشی دوره¬ی ابتدایی بود. روش تحقیق، از نوع توصیفی- پیمایشی و جامعه¬ی پژوهش، شامل کلیه¬ی معلمان مدیران مقطع ابتدایی و سرگروه¬های آموزشی ابتدایی به ترتیب به تعداد 312، 45 و 6 نفر در سال تحصیلی 94-95 بود. حجم نمونه در معلمان با روش تصادفی طبقه¬ای بر اساس جدول مورگان و سرشماری در بین مدیران و سرگروه¬ها، شامل 221 (175 نفر معلم، 45 نفر مدیر و 6 نفر سرگروه¬ آموزشی ابتدایی) محاسبه شد. ابزار مورد استفاده در این تحقیق، شامل پرسشنامه¬ی محقق¬ساخته¬ی نیازهای نظارت و راهنمایی آموزشی است. روایی صوری این پرسشنامه، توسط چند تن از متخصصان آموزش و پرورش، تایید و پایایی آن بر اساس ضریب آلفای کرونباخ، 83/0 بدست آمد. تجزیه و تحلیل داده¬های پژوهشی با استفاده از روش¬های آمار توصیفی و استنباطی انجام گردید. نتایج نشان داد که 9مولفه توجه به تفاوت¬های فردی، تاکید بر فرآیندهای مکانیکی، تاکید بر ارتباطات صمیمی، قدردانی از زحمات، شفاف¬سازی، تاکید بر مشارکت، تاکید بر ایجاد انگیزش، امکانات، و راهنمایی آموزشی به عنوان نیازهای نظارت و راهنمایی آموزشی شناخته شده¬اند (01/0>P). علاوه بر این، بر اساس نتایج، بین دیدگاه معلمان، مدیران و سرگروه¬های آموزشی، در خصوص نیازهای نظارت و راهنمایی آموزشی، تفاوت معنادار آماری وجود ندارد (05/0
شناسه کالا در انبار: 20-01-45
500,000

فصل اول: کلیات پژوهش .................................................................................................... 1

1-1- مقدمه ............................................................................................................... 2

1-2- بيان مسأله......................................................................................................... 4

1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقيق ........................................................................... 8

1-4- اهداف تحقيق .................................................................................................... 9

1-5- سؤالات تحقیق................................................................................................. 10

1-6- تعاریف مفهومی و عملیاتی ................................................................................ 11

  فصل دوم: پيشينه پژوهش و ادبیات نظری ........................................................................ 14

2-1- مقدمه ............................................................................................................. 15

2-2- نظارت و راهنمایی آموزشی................................................................................ 15

2-3- مفاهيم نظارت و راهنمايي آموزشي...................................................................... 21

2-4- انواع راهنمايي................................................................................................... 22

2-5- انواع نظارت و راهنمایی..................................................................................... 24

2-6- اصول نظارت و راهنمایی................................................................................... 31

2-7- سير تاريخي نظارت و راهنمايي و مفاهيم نظارت و راهنمايي.................................. 33

2-8- اهداف نظارت و راهنمايي.................................................................................. 34

2-9- برنامه­ی آموزشی............................................................................................... 35

2-10- آموزش درسی................................................................................................ 35

2-11- پیشینه­ی تجربی .............................................................................................. 38

          2-5-  جمع­بندی و خلاصه­ی فصل دوم ................................................................... 44

فصل سوم: روششناسی تحقیق ......................................................................................... 46

3-1- مقدمه............................................................................................................. 47

 3-2- روش تحقيق.................................................................................................... 47

3-3- جامعه‌ی آماري ................................................................................................ 47

3-4- نمونه و روش نمونه‌گيري .................................................................................. 48

3-5- ابزار جمعآوری اطلاعات......................................................................................   48

3-6- روش جمع­آوری داده‌ها .................................................................................... 49

3-7- روش تجزیه و تحلیل داده­ها .............................................................................. 50

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­ها ................................................................................... 51

4-1- مقدمه.................................................................................................................. 52

4-2- یافته­های توصیفی ............................................................................................. 52

4-3- یافته­های استنباطی: تحلیل سوال­ها ...................................................................... 56

فصل پنجم: بحث و نتیجه­گیری .......................................................................................... 70

5-1- مقدمه ............................................................................................................. 71

5-2- سوال­ها ........................................................................................................... 72

5-3- پیشنهادهای تحقیق ........................................................................................... 77

5-4- محدودیت‌های پژوهش ..................................................................................... 77

منابع و مآخذ ............................................................................................................ 79

پیوست­ها .................................................................................................................. 83