شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

رابطه ی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و ادراک از محیط کلاس با سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهرستان شبستر در سال تحصیلی 98-1397

این پژوهش با هدف بررسی رابطه ی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و ادراک از محیط کلاس با سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دختر دوم متوسطه شهرستان شبستر در سال تحصیلی 97-1398 انجام گرفت. پژوهش حاضر براساس هدف از نوع کاربردی و براساس نحوه ی گردآوری داده های تحقیق از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دخترمتوسطه دوم شهرستان شبستر درسال تحصیلی 97-1398 به تعداد 673 نفر بودند که از این تعداد 245 نفر با استفاده از فرمول کوکران و با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه ی سرزندگی تحصیلی حسین چاری و دهقانی زاده (1391)، پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (MSLG) پینتریچ و دی گورت (2010) و مقیاس فعالیت کلاس من جنتری، گابل و ریزا (2002) بود. برای تجزیه وتحلیل اطلاعات از Spss23 استفاده شد و برای پاسخگویی به فرضیه های پژوهش از همبستگی پیرسون و روش رگرسیون چندگانه استفاده شد. با توجه به نتایج پژوهش بین سرزندگی تحصیلی با راهبردهای یادگیری خودتنطیمی دانش آموزان دخترمتوسطه دوم شهرستان شبستر درسال تحصیلی 98-1397 رابطه وجود داشت (P<0/02, r=0/730)، بین سرزندگی تحصیلی با ادراک از محیط کلاس رابطه وجود داشت (P<0/02, r=0/665). نتایج تحقیق حاضر نشانگر اهمیت سرزندگی تحجصیلی به عنوان یکی از مولفه های مهم روانشناسی است. بنابراین ارائه آموزش های مبتنی بر افزایش سرزندگی تحصیلی وتقویت راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و ادراک از محیط کلاس دانش آموزان و عملکرد تحصیلی بهتر آنان منجر می گردد.
شناسه کالا در انبار: 20-01-55
500,000

فصل اول: کلیات پژوهش.... 1

1-1- مقدمه. 2

1-2- بيان مساله. 3

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق.. 7

1-4- اهداف تحقيق.. 11

1-4-1- هدف کلی.. 11

1-4-2- اهداف جزیی.. 11

1-5- فرضيه ها11

1-6- تعاریف مفهومی.. 12

1-7- تعاریف عملیاتی.. 12

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق... 14

2-1- مقدمه. 15

2-2- مبانی نظری.. 15

2-2-1- سرزندگی آموزشی.. 15

2-2-1-1- سرزندگی آموزشی، تعاریف و نظریه ها16

2-2-1-2- سرزندگی.. 16

2-2-1-3- تاریخچه سرزندگی.. 18

2-2-1-4- نظریه های سرزندگی.. 19

2-2-1-5- سرزندگی آموزشی و تعریف آن. 21

2-2-1-6- سیر تکاملی سرزندگی آموزشی.. 23

2-2-2- باورهای خودکارآمدی و سرزندگی آموزشی.. 26

2-2-3- پیشینه یادگیری خودتنظیمی.. 28

2-2-3-1- نظریه خودتنظیمی.. 34

2-2-3-2- یادگیری خودتنظیمی.. 36

2-2-4- عوامل تاثیرگذار بر ادراک از محیط کلاس... 37

2-3- پیشینه تجربی.. 39

2-4- جمع بندی.. 48

فصل سوم: روش شناسی تحقیق... 52

3-1- نوع روش تحقيق.. 53

3-2- جامعه آماری.. 53

3-3- نمونه آماری و روش نمونه گیری.. 53

3-4- روش گردآوري اطلاعات (ميداني، کتابخانهاي و غيره)53

3-5- ابزار گردآوري اطلاعات... 54

3-5-1- پرسشنامه ادراک از محیط کلاس... 54

3-5-2- پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (MSLQ))54

3-5-3- پرسشنامه سرزندگی تحصیلی-حسین چاری و دهقانی زاده. 56

3-6- روش تجزيه و تحليل اطلاعات... 58

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های پژوهش.... 59

4-1- مقدمه. 60

4-2- توصیف داده های جمعیت شناختی.. 60

4-3- نرمال بودن. 61

4-4- فرضیه های پژوهش.... 62

4-4-1- فرضیه یک: بین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و سرزندگی تحصیلی در بین دانش آموزان دخترمتوسطه دوم شهرستان شبستر در سال تحصیلی 99-1398 رابطه وجود دارد.62

4-4-2- فرضیه دو: بین ادراک از محیط کلاس و سرزندگی تحصیلی بین دانش آموزان دخترمتوسطه دوم شهرستان شبستر در سال تحصیلی 97-1398 رابطه وجود دارد.62

4-4-3- فرضیه سه: سهم چندگانه ی هوش هیجانی و خودتنظیمی تحصیلی در پیش بینی اضطراب مدرسه در بین دانش آموزان پسر متوسطه اول شهرستان شبستر در سال تحصیلی 97-1398 تاچه اندازه است؟. 63

فصل پنجم: بحث ونتیجه گیری... 65

5-1- مقدمه. 66

5-2- بحث و نتیجه گیری.. 66

5-2-1- فرضیه یک: بین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان رابطه دارد.66

5-2-2- فرضیه دو:بین ادراک از محیط کلاس و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان رابطه دارد.67

5-2-3- فرضیه سه: راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و ادراک از محیط کلاس توان تبیین سرزندگی تحصیلی دانش آموزان را دارد.69

5-3- محدودیت های پژوهش.... 70

5-4- پیشنهادهای کاربردی.. 70

5-5- پیشنهادهای پژوهشی.. 71

فهرست منابع و ماخذ. 72

5-5-1- منابع فارسی.. 72

منابع انگیلیسی.. 76

پیوست ها79

پرسشنامه سرزندگی تحصیلی.. 80

پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی.. 81

پرسشنامه ادراک از محیط کلاس... 84

 

اکبری بورنگ، محمد و رحیمی بورنگ، حسن (1395)، بیین سرزندگی و انگیزش تحصیلی دانشجویان بر اساس ادراک آنان از محیط یادگیری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. مجله آموزش در علوم پزشکی، 16، 232-222.

ابوالقاسمی، غلامرضا. (1390). تبیین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان با ادراک از محیط آنان، 7،15، 43-38.

باباپورخیرالدین، جلیل (1389)، رابطۀ هوش هیجانی و احساس خستگی دانشجویان با واسطه گر خوش بینی، خودکارآمدی، اضطراب و افسردگی. مجلۀ روانشناسی،14(2)،131-141.

باباخانی، نرگس (1390)، الگوی تبیین یادگیری خودتنظیم براساس ادراک محیط کلاس، خانواده و احساستعلق به مدرسه در دانش آموزان دبیرستانی شهر تهران. رساله دکترای روان شناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی

بخشایی، علی (1395)، مدل یابی رابطه راهبردهای خود مدیریت زندگی، ادراک از شیوه فرزندپروری والدین، ادراک از جو مدرسه و تحول مثبت جوانی با سرزندگی تحصیلی. پایان نامه دکترای تخصصی.

بندورا، آلبرت. (1969). نظریه شناختی-اجتماعی، تهران: سرایش.

توکل زاده، بهزاد. (۱۳۹۰). خودتنظیمی تحصیلی و اضطراب مدرسه دانش آموزان، روان شناسی معاصر

،9، 15، 47-31.

چراغی، حسن. (1396). مقایسه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با سرزندگی تحصیلی و پیشرفت  تحصیلی دانش آموزان، روانشناسی معاصر،15،6، 74-63.

جعفری، محمد. (1398). بررسی رابطه الگوهای فرزندپروری با سرزندگی تحصیلی و موفقیت  وخودتنظیمی دانش آموزان پسر اول متوسطه،14،4، 50-40.

جناآبادی، کاظم. (۱۳۹۲). الگوی فرزند پروری بهزیستی روانشناختی والدین و اضطراب مدرسه  دانش آموزان، مجموعه مقالات کنگره انجمن روانشناسی ایران،15، 8، 60-41.

حسین چاری، مسعود و دهقانی‌زاده، محمدحسین (1391)، سرزندگی تحصیلی و ادراک از الگوی ارتباطی خانواده، نقش واسطه‌ای خودکارآمدی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 4(2)، 47-22.

دهقانی زاده، محمدحسین؛ حسین چاری، مسعود؛ مرادی، مرتضی و سلیمانی خشاب، عباسعلی (1393)، سرزندگي تحصيلي و ادراک از الگوهای ارتباطات خانواده و ساختار کلاس؛ نقش واسطه ای ابعاد خودکارآمدی. فصلنامة روانشناسي تربيتي،10(32)،30-1.

دولت آبادی؛ قاسم، محمودی، حمید. (1393). بررسی تاثیر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی وخودکارآمدی با سرزندگی تحصیلی، فصلنامه روانشناسی تربیتی،3،8، 28-19.

سیف، علی اکبر (1397)، روانشناسی پرورشی نوین، تهران، دوران.

صالحی، علیرضا. (1393). بررسی رابطه ی سرزندگی با پیشرفت تحصیلی و راهبردهای یادگیری تحصیلی در دانش آموزان دختر متوسطه اول، 7،6، 22-14.

صفرزایی، محمد (1396)، نقش واسطه‌ای خودتنظیمی در رابطه ادراک از سبک مدیریت کلاس معلم  و سرزندگی  تحصیلی دانش‌آموزان ششم ابتدایی شهرستان هیرمند. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه بیرجند

 صمدی، حسن. (۱۳۹۷). بررسی رابطه سرسختی روانشناختی و سرزندگی و خودتنظیمی تحصیلی،  ششمین کنگره انجمن روانشناسی ایران،11، 7،98-81.

علی زاده، محسن (1395)، بررسی رابطه الگوهای ارتباطی خانواده با سرزندگی تحصیلی در دانش‌آموزان کلاس نهم متوسطه اول شهرستان بهبهان با نقش میانجی‌گری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربینی دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.

غلام زاده، فرها (1393)، نقش جهت گیری های برنامه درسی معلمان بر کیفیت تدریس آنان و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم وششم ابتدایی شهر بیرجند. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه بیرجند.

فتاحی، ابراهیم. (۱۳۸۹). بررسی رابطه سرسختی روانشناختی و خودکارآمدی و هوش هیجانی در  دانش آموزان، روانشناسی معاصر، 12، 17، 120-99.

 کارشکی، سجاد؛ محسنی، ناصر. (۱۳۹۷). اثربخشی آموزش های مهارت های زندگی بر سرزندگی  تحصیلی وخودتنظیمی تحصیلی و سازگاری اجتماعی نوجوانان، سومین کنگره ملی روانشناسی اجتماعی ایران،27، 6، 95-81.

کردمیرزا؛ علی، نیکوزاده، اصغر. (1398). بررسی تاثیر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر سرزندگی تحصیلی وپیشرفت تحصیلی وخلاقیت دانش آموزان پسر دوره اول، 3،6، 33-27.

کریمی قرطمانی، محمود. (1391). بررسی رابطه راهبردهای یادگیری خودتنطیمی با ادراک از محیط کلاس و اضطراب دانش آموزان پسر دوم متوسطه،7،9، 69-53.

قانع عزآبادی، محبوبه (1397)، بررسی رابطه بین یادگیری خودراهبر و حمایت اجتماعی ادراک شده با سرزندگی  تحصیلی در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی ‌واحد اردسکان.

قدیری، پروین؛ اسدزاده، حسن و درتاح، فریبرز (1389)، بررسی رابطه ی ادراک از محیط کلاس درس و جهت گیری هدف با پیشرفت تحصیلی ریاضی در دانش آموزان دختر پایه ی سوم متوسطه. فصلنامه روانشناسي تربيتي 6(19)، 137-115.

کارشکی حسینن ((1387)،نقش الگوی انگیزشی و ادراکات محیطی در یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان. رساله دکترای روان شناسی تربیتی، دانشگاه تهران.

مردعلی، لیلا و کوشکی، شیرین (1387)، راﺑﻄﻪ ﺧﻮد ﺗﻨﻈﯿﻤﯽ و ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ تخصیلی. ﻣﺠﻠﻪ رﻓﺘﺎرو اﻧﺪﯾﺸﻪ، دوره دوم، شماره 7، 79-69.

نیکدل، هاشم. (۱۳۹۵). بررسی رابطه خودتنظیمی تحصیلی و هوش معنوی با سبک دلبستگی نوجوانان، دومین کنگره روانشناسی اجتماعی ایران،14، 15، 67-31.

نریمانی، محمد؛ محمدامینی، زرار؛ زاهد، عادل و ابوالقاسمی، عباس (1394)، ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ي اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ آﻣﻮزش راﻫﺒﺮدﻫﺎي ﻳﺎدﮔﻴﺮي ﺧﻮدﺗﻨﻈﻴﻤﻲ  و ﺣﻞ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺑﺮ اﻧﮕﻴﺰش ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ داﻧﺶ آﻣﻮ زان اﻫﻤﺎل ﻛﺎر. مجله روانشناسی مدرسه، 4(1)،155-139.

 هوی و میسکل (1387)، تئوری وتحقیق و عمل در مدیریت آموزشی. ترجمة میرمحمد سیدعباس زاده. ارومیه: انزلی.

 

 

اکبری بورنگ، محمد و رحیمی بورنگ، حسن (1395)، بیین سرزندگی و انگیزش تحصیلی دانشجویان بر اساس ادراک آنان از محیط یادگیری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. مجله آموزش در علوم پزشکی، 16، 232-222.

ابوالقاسمی، غلامرضا. (1390). تبیین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان با ادراک از محیط آنان، 7،15، 43-38.

باباپورخیرالدین، جلیل (1389)، رابطۀ هوش هیجانی و احساس خستگی دانشجویان با واسطه گر خوش بینی، خودکارآمدی، اضطراب و افسردگی. مجلۀ روانشناسی،14(2)،131-141.

باباخانی، نرگس (1390)، الگوی تبیین یادگیری خودتنظیم براساس ادراک محیط کلاس، خانواده و احساستعلق به مدرسه در دانش آموزان دبیرستانی شهر تهران. رساله دکترای روان شناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی

بخشایی، علی (1395)، مدل یابی رابطه راهبردهای خود مدیریت زندگی، ادراک از شیوه فرزندپروری والدین، ادراک از جو مدرسه و تحول مثبت جوانی با سرزندگی تحصیلی. پایان نامه دکترای تخصصی.

بندورا، آلبرت. (1969). نظریه شناختی-اجتماعی، تهران: سرایش.

توکل زاده، بهزاد. (۱۳۹۰). خودتنظیمی تحصیلی و اضطراب مدرسه دانش آموزان، روان شناسی معاصر

،9، 15، 47-31.

چراغی، حسن. (1396). مقایسه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با سرزندگی تحصیلی و پیشرفت  تحصیلی دانش آموزان، روانشناسی معاصر،15،6، 74-63.

جعفری، محمد. (1398). بررسی رابطه الگوهای فرزندپروری با سرزندگی تحصیلی و موفقیت  وخودتنظیمی دانش آموزان پسر اول متوسطه،14،4، 50-40.

جناآبادی، کاظم. (۱۳۹۲). الگوی فرزند پروری بهزیستی روانشناختی والدین و اضطراب مدرسه  دانش آموزان، مجموعه مقالات کنگره انجمن روانشناسی ایران،15، 8، 60-41.

حسین چاری، مسعود و دهقانی‌زاده، محمدحسین (1391)، سرزندگی تحصیلی و ادراک از الگوی ارتباطی خانواده، نقش واسطه‌ای خودکارآمدی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 4(2)، 47-22.

دهقانی زاده، محمدحسین؛ حسین چاری، مسعود؛ مرادی، مرتضی و سلیمانی خشاب، عباسعلی (1393)، سرزندگي تحصيلي و ادراک از الگوهای ارتباطات خانواده و ساختار کلاس؛ نقش واسطه ای ابعاد خودکارآمدی. فصلنامة روانشناسي تربيتي،10(32)،30-1.

دولت آبادی؛ قاسم، محمودی، حمید. (1393). بررسی تاثیر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی وخودکارآمدی با سرزندگی تحصیلی، فصلنامه روانشناسی تربیتی،3،8، 28-19.

سیف، علی اکبر (1397)، روانشناسی پرورشی نوین، تهران، دوران.

صالحی، علیرضا. (1393). بررسی رابطه ی سرزندگی با پیشرفت تحصیلی و راهبردهای یادگیری تحصیلی در دانش آموزان دختر متوسطه اول، 7،6، 22-14.

صفرزایی، محمد (1396)، نقش واسطه‌ای خودتنظیمی در رابطه ادراک از سبک مدیریت کلاس معلم  و سرزندگی  تحصیلی دانش‌آموزان ششم ابتدایی شهرستان هیرمند. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه بیرجند

 صمدی، حسن. (۱۳۹۷). بررسی رابطه سرسختی روانشناختی و سرزندگی و خودتنظیمی تحصیلی،  ششمین کنگره انجمن روانشناسی ایران،11، 7،98-81.

علی زاده، محسن (1395)، بررسی رابطه الگوهای ارتباطی خانواده با سرزندگی تحصیلی در دانش‌آموزان کلاس نهم متوسطه اول شهرستان بهبهان با نقش میانجی‌گری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربینی دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.

غلام زاده، فرها (1393)، نقش جهت گیری های برنامه درسی معلمان بر کیفیت تدریس آنان و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم وششم ابتدایی شهر بیرجند. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه بیرجند.

فتاحی، ابراهیم. (۱۳۸۹). بررسی رابطه سرسختی روانشناختی و خودکارآمدی و هوش هیجانی در  دانش آموزان، روانشناسی معاصر، 12، 17، 120-99.

 کارشکی، سجاد؛ محسنی، ناصر. (۱۳۹۷). اثربخشی آموزش های مهارت های زندگی بر سرزندگی  تحصیلی وخودتنظیمی تحصیلی و سازگاری اجتماعی نوجوانان، سومین کنگره ملی روانشناسی اجتماعی ایران،27، 6، 95-81.

کردمیرزا؛ علی، نیکوزاده، اصغر. (1398). بررسی تاثیر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر سرزندگی تحصیلی وپیشرفت تحصیلی وخلاقیت دانش آموزان پسر دوره اول، 3،6، 33-27.

کریمی قرطمانی، محمود. (1391). بررسی رابطه راهبردهای یادگیری خودتنطیمی با ادراک از محیط کلاس و اضطراب دانش آموزان پسر دوم متوسطه،7،9، 69-53.

قانع عزآبادی، محبوبه (1397)، بررسی رابطه بین یادگیری خودراهبر و حمایت اجتماعی ادراک شده با سرزندگی  تحصیلی در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی ‌واحد اردسکان.

قدیری، پروین؛ اسدزاده، حسن و درتاح، فریبرز (1389)، بررسی رابطه ی ادراک از محیط کلاس درس و جهت گیری هدف با پیشرفت تحصیلی ریاضی در دانش آموزان دختر پایه ی سوم متوسطه. فصلنامه روانشناسي تربيتي 6(19)، 137-115.

کارشکی حسینن ((1387)،نقش الگوی انگیزشی و ادراکات محیطی در یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان. رساله دکترای روان شناسی تربیتی، دانشگاه تهران.

مردعلی، لیلا و کوشکی، شیرین (1387)، راﺑﻄﻪ ﺧﻮد ﺗﻨﻈﯿﻤﯽ و ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ تخصیلی. ﻣﺠﻠﻪ رﻓﺘﺎرو اﻧﺪﯾﺸﻪ، دوره دوم، شماره 7، 79-69.

نیکدل، هاشم. (۱۳۹۵). بررسی رابطه خودتنظیمی تحصیلی و هوش معنوی با سبک دلبستگی نوجوانان، دومین کنگره روانشناسی اجتماعی ایران،14، 15، 67-31.

نریمانی، محمد؛ محمدامینی، زرار؛ زاهد، عادل و ابوالقاسمی، عباس (1394)، ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ي اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ آﻣﻮزش راﻫﺒﺮدﻫﺎي ﻳﺎدﮔﻴﺮي ﺧﻮدﺗﻨﻈﻴﻤﻲ  و ﺣﻞ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺑﺮ اﻧﮕﻴﺰش ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ داﻧﺶ آﻣﻮ زان اﻫﻤﺎل ﻛﺎر. مجله روانشناسی مدرسه، 4(1)،155-139.

 هوی و میسکل (1387)، تئوری وتحقیق و عمل در مدیریت آموزشی. ترجمة میرمحمد سیدعباس زاده. ارومیه: انزلی.

 

 

 

 

منابع انگیلیسی

Aldridge, J. M., Dorman, J. P., & Fraser, B. J. (2004). Use of multitrait-multimethod modeling to validate actual and preferred forms of the Technology-Rich OutcomesFocused Learning Environment Inventory (TROFLEI). Australian Journal of Educational and Developmental Psychology, 4, 110-125.

Aldridge, J. M., Dorman, J. P., & Fraser, B. J. (2004). Use of multitrait-multimethod modeling to validate actual and preferred forms of the Technology-Rich OutcomesFocused Learning Environment Inventory (TROFLEI). Australian Journal of Educational and Developmental Psychology, 4, 110-125.

Arsal, Z. (2010). The Effects of Diaries on Self-Regulation Strategies of Preservice Science Teachers. International Journal of Environmental and Science Education, 5(1), 85-103.

Baek, S. G, Choi, H.J., (2002). The Relationship between Students’ Perceptions of Classroom Environment and Their Academic Achievement in Korea Asia Pacific, Education Review Vol. 3, No. 1, 125-135.

Baek, S. G, Choi, H.J., (2002). The Relationship between Students’ Perceptions of Classroom Environment and Their Academic Achievement in Korea Asia Pacific, Education Review. 3(1), 125-135.

Boekaerts, M. 1999. Self-regulated learning: Where we are today. International Journal of Educational research, 31(6): 445–457.

Boyden, J., & Mann, G. (2015). Children’s risk, resilience, and coping in extreme situations. Handbook for working with children and youth: Pathways to resilience across cultures and contexts, 3-26.

Dorman, J. & Adams, J. (2004). Associations between student’s perceptions of classroom environment and academic efficacy in Australian and British Secondary schools. Westminster Studies in Education.27 (1) 69-85.

Duijn M, Rosenstiel IV, Schats W, Smallenbroek C, Dahmen R. (2011). Vitality and health: A lifestyle programme for employees. European Journal of Integrative Medicine; 3: 97-10

Gentry, M., Gable, R. K., & Rizza, M. G. (2002). Students’ perceptions of classroomactivities: Are there grade-level and gender differences? Journal of Educational Psychology, 94 (3), 539-544.

Graziano, P. A., Calkins, S. D. & Keane, S. P. (2010). Toddler self-regulation skills predictrisk for pediatric obesity. InternationalJournal of Obesity, 31, 033 – 014

Hart, A., Blincow, D., & Thomas, H. (2007). Resilient therapy: Working with children and families. Routledge.

Jaap Schuitema, Thea Peetsma & Ineke van der Veen. (2012). Self-regulatedlearning and students’ perceptions of innovative and traditional learning environments: a longitudinal study in secondary education, Educational Studies, 38:4, 397-413.

Jin, Yin Xing. Dewaele, Jean-Marc. (2018). The effect of positive orientation and perceived social supporton foreign language classroom anxiety.System 74, 149-157.

 Kuiper, R. (2002). Enhancing metacognition through the reflective use of self- regulated learning strategies. Journal Contin Educ Nurs. 33(2), 78-87.

Luthar, S. S., Cicchetti, D., & Becker, B. (2000). The construct of resilience: A critical evaluation and guidelines for future work. Child development, 71(3), 543-562.

Lyons-Wagner, E. C. (2010). The effects of a self-regulation learning-strategies instructional program on middle-school students' use of learning strategies and study tools, self-efficacy, and history test performance. University of San Francisco

Martin, A. J. (2001). The Student Motivation Scale: A tool for measuring and enhancing motivation. Australian Journal of Guidance and Counselling, 11, 1- 20.

Martin, A. J. (2014). Academic buoyancy and academic outcomes: Towards a further understanding of students with attention‐deficit/hyperactivity disorder (ADHD), students without ADHD, and academic buoyancy itself. British journal of educational psychology, 84(1), 86-107.

Martin, A.J. and Marsh, H.W. (2008) Workplace and academic buoyancy: psychometric assessment and construct validity amongst school personnel and students, Journal of PsychoeducationalAssessment, 26: 168–184.

Masten, A. S. (2007). Resilience in developing systems: Progress and promise as the fourth wave rises. Development and psychopathology, 19(03), 921-930.

Masten, A. S. (2011). Ordinary magic: Resilience processes in development. American psychologist, 56(3), 227.

McAllister, M., & Lowe, J.B. (2011). The resilient nurse: Empowering your practice. New York, NY: Springer.

Mucherah, W. (2008). Classroom Climate and Students Goal Structure in High-School Biology Classroom in Kenya. Learning Environment Ros, 11, 63-81.

Paris, S. G. Winograde. P. (2007). The role of self regulation learning in contexual teaching: principle and practice for prepration. www.cira.org/library/archive.

Pintriche, P.R, & deGroot, E, V. (2010). Motivational and self-regulated components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, (82). 33-40.

Putwain, D. W., Connors, L., Symes, W., & Douglas-Osborn, E. (2012). Is academic buoyancy anything more than adaptive coping? Anxiety, Stress & Coping, 25(3), 349-358.

Resnick, B. (2011). The relationship between resilience and motivation. In Resilience in Aging (pp. 199-215). Springer New York.

Salovaara, H. (2005). Achievement goals and cognitive learning strategies in dynamic contexts of learning. Oulun yliopisto.

Sarah, M., Paul, C., & Lisa. K. M. (2013). Well-being, Academic buoyancy and educational achievement in primary school student. International Journal of Educational Research, 62, 239-248.

Semmar, Y. (2006). Distance learners and academic achievement: The roles of self-efficacy, self-regulation and motivation. Journal of Adult and Continuing Education, 12(2), 244-256.

Solberg, P. A., Hopkins, W. G., Ommundsen, Y., & Halvari, H. (2012). Effects of three training types on vitality among older adults: A self-determination theory perspective. Psychology of Sport and Exercise, 13(4), 407-417.

Zimmerman, B. J. 2001. Theories of self-regulated learning and academic achievement: an overview and analysis. In B. J. Zimmerman, & D. H. Schunk (Eds.), Self-regulated learning and academic chievement: Theoretical perspectives (pp.1−38)., 2nd ed. Mahwah, NJ: Erlbaum

Zimmerman, B. J. and Schunk, D. H. (2011). Handbook of Self-Regulation of Learninig and Performance. New York: Routledge Taylor & Francis.

Martin, A. J., & Marsh, H. W. (2006). Academic resilience and its psychological and educational correlates: A construct validity approach. Psychology in the Schools, 43(3), 267-281.

Bootwin; M, Connors; R, Sims; D & Douglas-Wesburn. (2012). A study of the relationship between academic vitality and self-regulation and students' life skills, Journal of Psychology, 2, 4, 6-19.

Cabrera; F & Padilla; M. (2014). Investigating the effectiveness of self- regulated learning strategies based on academic vitality and anxiety of high school male students, Psychology Quarterly, 3, 7, 55-64.

Lothar; Y, Sichet; M & Baker. (2011). Investigating the Effect of Self-Regulated Learning of Psychologist Quarterly on Perception of the Environment and Creativity of Girl Students, Psychology Quarterly, 4, 5, 77-85.

Hart; K, Blinco; S. & Thomas (2017). A Study of Academic Self- RegulationStrategies Based on Academic Vitality and Adaptation of Girl Students, Journal of Psychology, 6, 6, 6-83.

Resink; H. (2010). A study of the effectiveness of self-regulated learning strategies on perception of classroom environment and anxiety of female students, Psychology Quarterly, 4, 8, 5-10.

 Connor; D. & Davidson. (2013). A study of the relationship between self- regulated learning strategies on anxiety and academic vitality of female students, Psychology Quarterly, 14, 5, 6-9.

Togad, H., Friedrich Sun. (2014). Investigating the Relationship between Academic Vitality and Self-Regulation Learning Strategies and Students' Creativity and Academic Progress, Psychology Quarterly, 7, 9, 8-19.