شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

محصول برچسب خورده با "کلمات کلیدی: سرزندگی تحصیلی، راهبردهای یادگیری، خو"

رابطه ی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و ادراک از محیط کلاس با سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهرستان شبستر در سال تحصیلی 98-1397

500,000

این پژوهش با هدف بررسی رابطه ی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و ادراک از محیط کلاس با سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دختر دوم متوسطه شهرستان شبستر در سال تحصیلی 97-1398 انجام گرفت. پژوهش حاضر براساس هدف از نوع کاربردی و براساس نحوه ی گردآوری داده های تحقیق از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دخترمتوسطه دوم شهرستان شبستر درسال تحصیلی 97-1398 به تعداد 673 نفر بودند که از این تعداد 245 نفر با استفاده از فرمول کوکران و با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه ی سرزندگی تحصیلی حسین چاری و دهقانی زاده (1391)، پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (MSLG) پینتریچ و دی گورت (2010) و مقیاس فعالیت کلاس من جنتری، گابل و ریزا (2002) بود. برای تجزیه وتحلیل اطلاعات از Spss23 استفاده شد و برای پاسخگویی به فرضیه های پژوهش از همبستگی پیرسون و روش رگرسیون چندگانه استفاده شد. با توجه به نتایج پژوهش بین سرزندگی تحصیلی با راهبردهای یادگیری خودتنطیمی دانش آموزان دخترمتوسطه دوم شهرستان شبستر درسال تحصیلی 98-1397 رابطه وجود داشت (P<0/02, r=0/730)، بین سرزندگی تحصیلی با ادراک از محیط کلاس رابطه وجود داشت (P<0/02, r=0/665). نتایج تحقیق حاضر نشانگر اهمیت سرزندگی تحجصیلی به عنوان یکی از مولفه های مهم روانشناسی است. بنابراین ارائه آموزش های مبتنی بر افزایش سرزندگی تحصیلی وتقویت راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و ادراک از محیط کلاس دانش آموزان و عملکرد تحصیلی بهتر آنان منجر می گردد.