شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

محصول برچسب خورده با "کلمات کلیدی: راهبردهای فراشناختی، هیجانات تحصیلی،"

بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر هیجان تحصیلی و کارکردهای اجرایی دانش آموزان دختر دوم متوسطه تبریز درسال تحصیلی 99-1398

500,000

پژوهش حاضر باهدف بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر هیجان تحصیلی و کارکردهای اجرایی دانش آموزان دختر دوم متوسطه تبریز درسال تحصیلی 99-1398 انجام شده است. طرح پژوهش نیمه آزمایشی و در دوگروه آزمایش و گروه کنترل با پیش آزمون وپس آزمون صورت گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دخترشهرتبریز درسال تحصیلی 99- 1398به تعداد19500 بود.و به کمک نمونه آماری 40نفرانتخاب گردید که از این تعداد20نفر درگروه آزمایش و20نفر در گروه گواه قرارگرفتند و گروه آزمایش با بسته آموزشی فراشناختی برگرفته از طی 8جلسه 45 دقیقه ای آموزش دیدند.جهت بررسی هیجانات تحصیلی از پرسشنامه هیجانات تحصیلی پکران(2011) استفاده شد وبرای بررسی کارکردهای اجرایی از پرسشنامه کارکردهای اجرایی نجاتی(1392) استفاده شد.داده ها با استفاده ازآزمون های آماری موردنیاز ازجمله تحلیل واریانس چند متغیره مورد تجزیه وتحلیل قرارگرفت.یافته هانشان داد در دانش آموزانی که آموزش دیده بودند(p<0/003 و f=0/084) نسبت به دانش آموزان گروه کنترل(p<0/002 و f=0/078) تغییراتی مثبت مشاهده گردید.