شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

محصول برچسب خورده با "کلمات كليدي: هیجان خواهی، ناگویی خلقی، ابراز وجود،"

بررسی روابط ساده و چندگانه هیجان خواهی، ناگویی خلقی و ابراز وجود با آمادگی اعتیاد در بین دانش آموزان دختر مقطع متوسطه آموزش و پرورش ناحیه 4 تبریز

500,000

تحقیق حاضر با هدف بررسی روابط ساده و چندگانه هیجان خواهی، ناگویی خلقی و ابراز وجود با آمادگی اعتیاد در بین دانش آموزان دختر مقطع متوسطه آموزش و پرورش ناحیه 4 تبریز صورت گرفت. اين پژوهش با توجه به اهداف و فرضيه ها، يك پژوهش توصيفي از نوع همبستگي مي باشد. جامعه آماري پژوهش کلیه دانش آموزان دختر متوسطه دوم آموزش و پرورش ناحیه 4 تبریز در سال تحصیلی 97-1396 به تعداد 4038نفر در سه پایه دهم(1513)- سوم(1658) – پیش دانشگاهی(867) بود. براي انتخاب نمونه از روش نمونه گیري تصادفی طبقه ای استفاده شد. که طبق جدول مورگان 380 نفر در سه پایه دهم(142)- سوم(156) – پیش دانشگاهی(82) انتخاب شد. ابزارهایی که برای تحقیق مورد استفاده گرفتند شامل: هیجان خواهی زاکرمن، ناگویی خلقی تورنتو، پرسشنامه ابراز وجود گمبریل و ریچی، پرسشنامه گرایش به اعتیاد میر حسامی بودند. برای تحلیل فرضیه و سوالات پژوهشی از روش همبستگی، رگرسیون چندگانه همزمان با نرم افزار spss.23 انجام گردید. نتایج تحلیل نشان داد که بین هیجان خواهی با آمادگی اعتیاد در بین دانش آموزان دختر رابطه وجود دارد ( 0.01p < و 285/0r = ). بین ناگویی خلقی با آمادگی اعتیاد در بین دانش آموزان دختر رابطه وجود دارد ( 0.01p < و 337/0r = ). بین ابراز وجود با آمادگی اعتیاد در بین دانش آموزان دختر رابطه وجود دارد ( 0.01p < و 363/0r = ). همچنین ضریب رگرسیون هیجان خواهی(159/0= β)، ناگویی خلقی(236/0= β) و ابراز وجود (413/0= β) بر روی آمادگی اعتیاد با توجه به مقدار آزمون t معنادار بود و نشان داد که هیجان خواهی، ناگویی خلقی و ابراز وجود می¬توانند آمادگی اعتیاد را به طور معناداری پیش بینی نمایند