هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان بر کاهش اهمال کاری و افزایش خودکارآمدی در بین بیماران قلبی بیمارستان شهید مدنی تبریز بود. در این پژوهش از روش نیمه تجربی و طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه بیماران قلبی بیمارستان شهید مدنی تبریز تشکیل دادند. از این جامعه آماری با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس 30 نفر انتخاب شده و بصورت تصادفی به دو گروه آزمایش (15 نفر) و کلاس دیگر گروه کنترل (15 نفر) تقسیم شدند روش اجرا بدین ترتیب بود که ابتدا برای هر دو گروه (آزمایشی و کنترل) پیش آزمون اهمال کاری تاکمن (1991) و خودکارآمدی سولیوان و همکاران (1998) اجرا شد، سپس طرح درس ۸ جلسه ای آموزش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان برای گروه آزمایش اجرا شد بلافاصله بعد از اتمام آموزش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان برای گروه آزمایش، پس آزمون اهمال کاری و خودکارآمدی برای هر دو گروه اجرا شد در نهایت با استفاده از آزمون کوواریانس به تحلیل یافته ها پرداخته شد. نتایج نشان داد که استفاده از آموزش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان بر کاهش اهمال کاری و افزایش خودکارآمدی بهطور معناداری مؤثر است (001/0p<) و می تواند باعث کاهش اهمال کاری و افزایش خودکارآمدی در بین بیماران قلبی بیمارستان شهید مدنی تبریز شود.