شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

محصول برچسب خورده با "واژه های کلیدی: ابعاد شخصیتی، آشفتگی روانشناختی، ا"

بررسی رابطه بین ابعاد شخصیتی دانشجویان با آشفتگی روانشناختی و اضطراب امتحان آنها در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در سالتحصیلی 97-1396

500,000

این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین ابعاد شخصیتی دانشجویان با آشفتگی روانشناختی و اضطراب امتحان آنها در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در سالتحصیلی 97-1396 صورت گرفت. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دختر و پسر دانشکده علوم تربیتی واحد تبریز به تعداد 3096 نفر که 928 نفر آنان پسر و 2168 نفر آنان دختر می باشند. روش نمونه گیری در این پژوهش ، نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی بود .برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شد که حجم نمونه 341 نفر برآورده شد که 102 نفر آنان پسر و 239 نفر دختر می باشد. پرسشنامه هایی که برای تحقیق حاضر مورد استفاده قرار گرفتند، شامل:پرسشنامه شخصیتی نئو-فرم کوتاه، پرسشنامه اضطراب امتحان اسپیلبرگر و پرسشنامه چک لیست آشفتگی روانی بود. نتایج تحقیق نشان داد بین روان رنجورخویی با آشفتگی روانشناختی دانشجویان رابطه معنادار وجود دارد (0.01p < و 83/0r =). بین برون گرایی با آشفتگی روانشناختی دانشجویان رابطه معنادار وجود دارد (0.01p < و 54/0-r =). بین گشودگی به تجربه با آشفتگی روانشناختی دانشجویان رابطه معنادار وجود دارد (0.01p < و 85/0-r =). بین توافق پذیری با آشفتگی روانشناختی دانشجویان رابطه معنادار وجود دارد (0.01p < و 86/0-r =) و بین باوجدان بودن با آشفتگی روانشناختی دانشجویان رابطه معنادار وجود دارد (0.01p < و 68/0-r =). همچنین بین روان رنجورخویی با اضطراب امتحان دانشجویان رابطه معنادار وجود دارد (0.01p < و 55/0r =). بین برون گرایی با اضطراب امتحان دانشجویان رابطه معنادار وجود دارد (0.01p < و 67/0-r =). بین گشودگی به تجربه با اضطراب امتحان دانشجویان رابطه معنادار وجود دارد (0.01p < و 86/0-r =). بین توافق پذیری با اضطراب امتحان دانشجویان رابطه معنادار وجود دارد (0.01p < و 90/0-r =) و بین باوجدان بودن با اضطراب امتحان دانشجویان رابطه معنادار وجود دارد (0.01p < و 83/0-r =).