هدف پژوهش حاضر، پیش¬بینی سبک مدیریت کلاسی معلمان بر اساس آگاهی از روش¬های اصلاح و تغییر رفتار و سبک زندگی می¬باشد. روش تحقیق پژوهش حاضر، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه¬ی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان شبستر به تعداد 839 نفر (397 نفر معلم زن و 442 نفر معلم مرد) در سال تحصیلی 94-95 است. روش نمونه گیری مورد استفاده در این تحقیق، نمونه¬گیری به صورت تصادفی طبقه¬ای انجام گرفت. جهت تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شد که مطابق این جدول، 233 نفر (110 نفر معلم زن و 123 نفر معلم مرد) به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در این پژوهش برای جمع¬آوری داده¬ها از پرسشنامه¬های سبک زندگی میلر و اسمیت، پرسشنامه سبك مديريت كلاس ولفگانگ و گلیكمن و پرسشنامه¬ی محقق¬ساخته¬ی آگاهی از روش¬های اصلاح رفتار استفاده شده است. روایی این پرسشنامه¬ها توسط چند تن از متخصصان تایید شد و پایایی آن¬ها نیز بر اساس ضریب آلفای کرونباخ، به ترتیب، 83/0، 85/0 و 82/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده¬های پژوهشی از روش¬های آمار توصیفی و استباطی شامل همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه و آزمون t دونمونه¬ای مستقل استفاده گردید. نتایج نشان داد که بین سبک زندگی و آگاهی از روش¬های اصلاح و تغییر رفتار با سبک مدیریت کلاسی معلمان، رابطه مثبت و معنادار وجود دارد (01/0 > P) و سبک مدیریت کلاسی معلمان بر اساس سبک زندگی و آگاهی از روش¬های اصلاح و تغییر رفتار، قابل پیش¬بینی است (01/0 > P). علاوه بر این، بر اساس نتایج، بین معلمان مرد و زن در خصوص بین سبک زندگی، آگاهی از روش¬های اصلاح و تغییر رفتار و سبک مدیریت کلاسی، تفاوت معنادار آماری وجود ندارد (05/0 < P).